شرایط ویژه ویروس کرونا در مشهد
کد خبر: 3910263
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵

شرایط ویژه ویروس کرونا در مشهد

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه کرونا در این شهر، شرایط ویژه‌ای پیدا کرده است، گفت: آماری که دیروز دریافت کردم، نشان‌دهنده افزایش مبتلایان، بیماران بستری و فوتی‌هاست.

شرایط ویژه ویروس کرونا در مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، امروز، ۲۳ تیرماه در نود و هشتمین نشست علنی شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، با اشاره به هفته بهزیستی اظهار کرد: یکی از نهادهای دولتی که در ساماندهی طبقات آسیب‌پذیر جامعه مسئولیت دارد، سازمان بهزیستی است که با مجموعه تکالیف و با توجه به حجم آسیب‌های اجتماعی و همچنین حوزه معلولان، مسئولیت سنگینی برعهده دارد.

وی ادامه داد: انجام و رسالت این نقش به تنهایی امکان‌پذیر نیست. نهادهای غیردولتی و خیران نقش برجسته‌ای دارند. در شهر امام رضا(ع) مجموعه‌های پویایی داریم که خیران آن‌ها را اداره می‌کنند. امیدواریم در روز و هفته بهزیستی تمرکز و توجه خاصی به این مجموعه صورت گیرد و همه بتوانیم کمک کنیم.

حیدری گفت: شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری از ابتدا تعامل خوبی با بهزیستی داشته و مصوبات مستقیم و غیرمستقیم در زمینه معتادان متجاهر، کمک به معلولان در حوزه حمل‌ونقل، سرویس دانش‌آموزان استثنایی و ... حاکی از این نگاه است.

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه تأمین اجتماعی پشتوانه‌ای مهم و اساسی است، بیان کرد: تأمین اجتماعی به جامعه در شرایط بحران مصونیت می‌دهد و نقش برجسته‌ای به‌ویژه در شرایط بحران دارد. در این شرایط نیز رسالتی در حوزه بیمه بیکاری برعهده تأمین اجتماعی است.

وی با اشاره به سالروز تأسیس نهاد شورای نگهبان، تصریح کرد: شورای نگهبان در چارچوب مصوبه قانون اساسی تکالیفی را برعهده داشته و مسئولیت‌هایی در بعد انتخابات و تطابق مصوبات مجلس با شرع و قانون دارد.

حیدری در خصوص پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت، گفت: ما در انتهای هشت سال دفاع مقدس در شرایط خاصی قرار گرفتیم. این تصمیم تاریخی امام(ره) در پذیرش قطعنامه و آنچه به‌عنوان جام زهر اشاره کردند، نقطه مهمی در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس بود. امام(ره) با احساس مسئولیت و هدف متعالی‌تری قطعنامه را پذیرفتند.

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه کرونا در مشهد، شرایط ویژه‌ای پیدا کرده است، تصریح کرد: آماری که دیروز دریافت کردم، نشان‌دهنده افزایش مبتلایان، بیماران بستری و فوتی‌هاست. در موج اول براساس ضرورت‌ها و اختیارات، شورا برای ایجاد محدودیت‌ها ورود پیدا کرد، در این دوره نیز اعلام آمادگی کردیم، اما با توجه به رویکرد کلان کشور که محدودیت‌سازی نیست، کنترل‌های فردی، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی در دستور است و مدیریت شهری نیز در همین چارچوب می‌تواند کمک کند. تنها راه باقی‌مانده این است که هر کسی به مسئولیت اجتماعی خود در استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و عدم حضور در اجتماعات توجه کند تا بحران را سپری کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به اتفاقاتی که در یکی از مراکز درمانی تهران در مجموعه سینا رخ داد، در شورای اسلامی شهر مشهد تأکید جدی به سازمان آتش‌نشانی داشتیم و شهردار نیز دستور صادر کرد که ظرف دو هفته بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و مجموعه‌های دیگری مانند بهزیستی مورد بازرسی قرار گیرد و استانداردهای لازم را از آتش‌نشانی بگیرند. این موضوع وظیفه جدی حوزه خدمات شهری و آتش‌نشانی است. استمرار و پیگیری این موضوع و اطلاع‌رسانی به مردم مهم است. از همراهی دستگاه قضایی نیز بهره خواهیم برد که این موضوع را در سطح شهر کنترل کنیم.

حیدری با اشاره به آثار کرونا و مشکلات برای بخش‌های مختلف، تصریح کرد: در سه ماهه اول تکلیف‌هایی را قائل شدیم که شامل بخشش و تقسیط بود. ظرف هفته آینده شهرداری لایحه‌ای برای مشاغلی که مشکلات آن‌ها ادامه دارد، ارائه خواهد داد و همه باید کمک کنیم. مدیریت شهری مسئولیت‌های سنگینی دارد و از این موضوع هم متأثر شده، حدود ۹۰۰ میلیارد تومان به شهرداری در سه ماه چه در هزینه‌ها و چه کاهش درآمدها، تحمیل شده است، اما باز هم مدیریت شهری آمادگی کمک دارد.

انتهای پیام
captcha