توسعه فرهنگی، زیربنای توسعه اقتصادی است
کد خبر: 3910374
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵

توسعه فرهنگی، زیربنای توسعه اقتصادی است

استاندار اصفهان گفت: توسعه فرهنگی، زیربنای توسعه اقتصادی است، زیرا اگر مبنای توسعه اقتصادی، توسعه فرهنگی نباشد، بسیاری از تلاش‌ها بی‌نتیجه خواهد بود.

توسعه فرهنگی، زیربنای توسعه اقتصادی است

به گزارش ایکنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی، در جلسه شورای مشاوران جوان استانداری اصفهان افزود: در دوران اوج کرونا تلاش‌های زیرساختی بسیاری برای افزایش خرید مجازی و دولت الکترونیک انجام شد، ولی به علت نبود پشتوانه فرهنگی، بعد از اینکه احساس شد دوران کرونا تمام شد، این مسئله رها شد.

وی تأکید کرد: عزم جدی فقط عزم مدیریتی نیست، بلکه مهمتر از آن عزم فرهنگی است و لذا لازم است قبل از ورود به مسئله‌ای فرهنگ‌سازی شود.

رضایی خاطرنشان کرد: فکر باید عوض شود و گرنه تغییرات ساختاری و فیزیکی بدون فکر جدید نتیجه‌ای به دنبال ندارد.

وی با بیان اینکه دوران کرونا تمام نشده، از مشاوران جوان خواست برای فرهنگ‌سازی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت فرهنگی و اجتماعی داشته باشند.

استاندار اصفهان گفت: مشاوران جوان با راه‌اندازی پویش‌های مردمی و بهره‌گیری از روش‌های تبلیغاتی نو و ایده‌های خلاقانه تبلیغاتی در فرهنگ‌سازی برای رعایت تمهیدات زندگی با کرونا اهتمام ورزند.

وی با اشاره به ممنوعیت تجمعاتی از قبیل مجالس ترحیم، عروسی و امثال آن، گفت: اگر فرهنگ‌سازی نباشد، مردم به نحو دیگری این مراسم‌ را برگزار می‌کنند و نتیجه آن می‌شود که در یک جشن تولد در اصفهان ۱۵ نفر به کرونا مبتلا و ۲ نفر از این میان فوت می‌کنند.‌

رضایی با اشاره به فعالیت‌های پیشین مشاوران جوان استانداری اصفهان افزود: پویش‌هایی از قبیل «در خانه بمانیم»، «اصفهان در مقابل کرونا» و امثال آن تأثیر بسزایی در فرهنگ‌سازی مدیریت کرونا داشت.

وی گفت: مجموعه طرح‌های اقتصادی مشاوران جوان با ادغام در چند طرح اقتصادی دیگر به تهران ارسال شد و امروز شاهد اجرایی شدن برخی از این طرح‌ها در سطح کشور هستیم.

استاندار اصفهان با اشاره به پیشتازی اصفهان در تصمیمات منطقی و کاربری در ستاد مدیریت بیماری کرونا، افزود: مجموعه مدیریت استان از اسفند ماه سال گذشته تمام هم و غم خود را برای مبارزه با بیماری کرونا به کار گرفته و در این راه توفیقاتی داشته‌ است.

وی تصریح کرد: تصمیمات کاربردی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان همواره جلوتر از ستاد ملی و سایر نقاط کشور بوده که نشان از ظرفیت‌های انسانی و فکری استان است.

رضایی با اشاره به ظرفیت فکری جوانان در ارائه فکرهای نو و خلاقانه، افزایش نشست‌های مشاوران جوان با استاندار را خواستار شد.

انتهای پیام
captcha