نخستین دوره درسنامه گفتمانی بیانیه گام دوم برگزار شد
کد خبر: 3910384
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
با حضور کارکنان جامعةالمصطفی(ص)؛

نخستین دوره درسنامه گفتمانی بیانیه گام دوم برگزار شد

به همت معاونت فرهنگی تربیتی جامعةالمصطفی(ص) العالمیة اولین دوره بصیرت‌افزایی درسنامه گفتمانی بیانیه گام دوم با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه ویژه کارکنان المصطفی(ص) برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد اسماعیلخانی، رئیس گروه تربیت فرهنگی ـ اجتماعی معاونت فرهنگی تربیتی المصطفی(ص)، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: نخستین دوره بصیرت‌افزایی با هدف ارتقا و تعمیق بصیرت اجتماعی کارکنان، ایجاد روحیه مسئولیت‌پذیری و توانمندسازی طلاب برای ایفای نقش مؤثر در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی، تحقق تمدن نوین اسلامی، تحقق تربیت متوازن براساس ساحت‌های نظام نامه تربیتی المصطفی(ص) برگزار شد.

وی افزود: توجه ویژه به سخنان مقام معظم رهبری در زمینه لزوم بصیرت‌افزایی و تبیین بیانیه گام دوم، هدف تصمیم‌گیران از راه‌اندازی این گروه در ساختار معاونت فرهنگی ـ تربیتی جامعةالمصطفی(ص) بوده است.

هدف دوره ارتقا و تعمیق بصیرت اجتماعی کارکنان

وی برخی از اهداف راه اندازی این گروه را ارتقا و تعمیق بصیرت اجتماعی مخاطبان، ایجاد روحیه مسئولیت پذیری و توانمندسازی طلاب برای ایفای نقش مؤثر در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی، تحقق تمدن نوین اسلامی، تحقق تربیت متوازن براساس ساحت‌های نظام نامه تربیتی المصطفی (ص) عنوان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیلخانی ادامه داد: از وظایف گروه تربیت فرهنگی اجتماعی که در منشور فعالیت‌ها تدوین شده است، موظفیم به منظور ارتقای بصیرت افزایی مخاطبان برنامه ریزی کنیم و یکی از این برنامه‌هایی که برای بصیرت افزایی مخاطبان در نظر داشتیم، برگزاری دوره‌های دانش افزایی بصیرتی، ویژه کارکنان جامعةالمصطفی بود و دوره «درسنامه گفتمانی بیانیه گام دوم در شش جلسه برگزار و براساس درسنامه تنظیم شده توسط حجت‌الاسلام والمسلمین منصوری، مباحث مقدماتی در این جلسات مطرح شد.

درسنامه بیانیه گام دوم در پنج فصل تدوین شده است

رئیس گروه تربیت فرهنگی- اجتماعی با تأکید بر لزوم بیشتر جریان سازی گام دوم انقلاب، اظهار کرد: این درسنامه در پنج فصل «کلیات جریان شناسی» شامل مباحثی از قبیل شناخت ماهیت فکری جریانات، شناخت نظام مطلوب جریانات و موضع گیری جریانات، «تذکرات جریانی گفتمان»، «نقشه جریان نفوذ و نفاق در تغییر مبانی انقلاب»، «نقشه جریانی نفوذ و نفاق در تغییر نظام انقلابی» و «تقابل جریانی اسلام و استکبار» تدوین و هر کدام از این مباحث به صورت گفتمانی، جریانی، با استناد به آیات و روایات و سخنان مقام معظم رهبری تشریح شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیلخانی گفت: تغییرات محتوایی این درسنامه براساس نیاز و اقتضائات مخاطبان، کادرسازی در طلاب و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب صورت گرفته است. اگر این امر محقق شود، بیانیه گام دوم، که به صورت درسنامه درآمده است، به زبان‌های متعدد ترجمه خواهد شد و می‌تواند منجر به بصیرت افزایی جامعه اسلامی شود.

روزانه میزبان ۲۵۰ نفر بوده‌ایم

رئیس گروه تربیت فرهنگی - اجتماعی با اشاره به ارزیابی دوره‌های مشابه در فضای مجازی، از تعداد بسیار زیاد مخاطبان دوره برگزارشده در مقایسه با دوره‌های مشابه خبر داد و گفت: هر روز ۱۸۵ تا ۲۵۰ نفر شرکت کننده داشتیم که نشان دهنده استقبال بسیار خوب مخاطبان و دغدغه مندی کارکنان جامعةالمصطفی در زمینه مباحث بصیرتی است.

وی اضافه کرد: مخاطبان اصلی دوره، کارمندان جامعةالمصطفی(ص) برخی از دانشگاه‌ها و نهاد‌هایی که در زمینه بیانیه گام دوم انقلاب فعالیت می‌کنند حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha