وقتی كه حفظ قرآن نور دل می‌شود / تحول در زندگی تنها با تلاوت یك آیه
کد خبر: 3910600
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۷

وقتی كه حفظ قرآن نور دل می‌شود / تحول در زندگی تنها با تلاوت یك آیه

معصومه احمدی، حافظ كل قرآن و روشندل و نخبه قرآنی استان فارس است كه می‌گوید از بچگی علاقه خاصی به قرآن داشته و از همان زمان هدفش حفظ قرآن و عمل به مفاهیم قرآن كردیم بوده است.

به گزارش ایكنا از فارس، معصومه احمدی، حافظ كل قرآن روشندل و نخبه قرآنی استان فارس شامگاه سه‌شنبه، 24 تیرماه میهمان برنامه زنده تلویزیونی «فارسی‌شو» بود كه با نور دل خویش نكات زیبایی از قرآن بیان كند كه به دل‌ها می‌نشست.

وی ابتدا خود را بیشتر معرفی كرد و گفت: من دارای مدرك دو لیسانس زبان انگلیسی و علوم قرآنی و همچنین كارشناسی ارشد دبیری زبان انگلیسی هستم و از سال 1371 و در سن 6 سالگی شروع به حفظ قرآن كریم كردم و علاقه خاصی به قرآن كریم داشتم.

احمدی، یكی از دلایل علاقه‌اش به قرآن كریم را جو قرآنی منزل و خانواده‌اش دانست و گفت: آن زمان مادرم و خواهرم مشغول حفظ قرآن كریم بودند و صدای دلنشین و گرم استاد پرهیزگار هر روز در خانه ما پخش می‌شد و این مسئله باعث شد كه گرایش خاصی به قرآن كریم پیدا كنم البته هدفی هم در آن زمان برای خودم داشتم كه اكنون برایم خیلی عجیب است كه چرا در آن سن چنین هدفی داشتم و آن این بود كه حافظ قرآن شوم و به مفاهیم قرآن كریم عمل كنم.

این حافظ روشندل ادامه داد: قریب 2 سال و نیم طول كشید تا توانستم كل قرآن را حفظ كنم و مدارك خود را از مؤسسات مختلف اخذ كردم و طی این سال‌ها در مسابقات سطوح مختلف شركت كرده و حائز مقام‌هایی شده‌ام.

تحول در زندگی تنها با تلاوت یك آیه

وی از احساس خویش برای حفظ قرآن سخن گفت و ادامه داد: حس حفظ قرآن غیرقابل توصیف است و اینكه هر لحظه زندگی خویش را با قرآن می‌گذرانی خود واقعاً یك نعمت است. زمانی كه با یك نفر صحبت می‌كنیم و از مصائب و شادی‌هایش سخن می‌گوید می‌توانیم با آیات قرآن او را راهنمایی كنیم و این مسئله بسیار تأثیرگذار است چنانچه چنین تجربه‌ای را برای دوستان و آشنایان خود داشته‌ام و وقتی با خواندن تنها یك آیه، زندگی آنان متحول می‌شود و این عنایت خداوند است.

احمدی با بیان اینكه در منزل یك محفل قرآنی خانوادگی دارد، گفت: زمانی كه قرآن را حفظ می‌كردم، مادرم و خواهرم هم همراه من قریب 2 جزء قرآن را حفظ كردند و هم‌اكنون همگی به خصوص مادرم به قرائت قرآن به‌صورت روزانه مداومت دارند.

این حافظ كل قرآن كریم در بخش دیگری از سخنان خود به بیان جایگاه عفاف و حجاب از منظر قرآن و تأثیر آن در رشد و بالندگی انسان‌ها گفت: در قرآن كریم آیات زیادی درباره حجاب وجود دارد كه یك آیه آن برای من بسیار دلچسب است البته تمام آیات قرآن زیبا و دلپذیر هستند اما این آیه واقعاً به دل من می‌نشیند.

وی با اشاره به آیه 59 سوره احزاب « یا أَیهَا النَّبِی قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یدْنِینَ عَلَیهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَنْ یعْرَفْنَ فَلَا یؤْذَینَ...؛ اى پیامبر به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو پوششهاى خود را بر خود فروتر گیرند این براى آنكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند [به احتیاط] نزدیكتر است...» گفت: در این آیه منظور از جلباب چادر و روسری‌های قدیمی است كه زنان به روی خود می‌پوشاندند تا از اذیت و آزار نامحرم در امان بمانند.

احمدی در بخش پایانی سخنانش به جوانان و نوجوانان توصیه كرد كه تا به حكم آیه 20 سوره مزمل «... فَاقْرَءُوا مَا تَیسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ...؛ ... هر چه از قرآن میسر مى ‏شود بخوانید...» هرچقدر برایشان میسر است قرآن بخوانند و بدان عمل كنند.

انتهای پیام
captcha