شهریه مدارس و دانشگاه‌ها در دوره کرونا کاهش یابد
کد خبر: 3910851
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰

شهریه مدارس و دانشگاه‌ها در دوره کرونا کاهش یابد

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ثابت ماندن رقم شهریه مدارس و دانشگاه‌ها در دوره کرونا، گفت: وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش باید بخشنامه‌های مربوط به کاهش رقم اخذ شهریه از دانشجو و دانش‌آموز را تهیه و ابلاغ کنند.

شهریه مدارس و دانشگاه‌ها در دوره کرونا کاهش یابدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده تبریز، روح الله متفکرآزاد، عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه، 25 تیرماه در گفت‌و گو با خبرنگاران درباره مسئله بازگشت شهریه به دانشجویان در ترمی که کلاس‌های حضوری تشکیل نشد، اظهار کرد: با شیوع کرونا در حوزه آموزش وارد فاز جدیدی شدیم که پیش از این تجربه آن را نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی مجبوریم خود را با شرایط پاندمیک بیماری کرونا تطبیق دهیم؛ لذا امروز اهمیت وجود شهر هوشمند و دولت الکترونیک بیشتر از گذشته خود را نشان می‌دهد و اهمیت آموزش مجازی نیز بیشتر از گذشته عیان خواهد شد.

متفکر آزاد، با اشاره به نارضایتی‌ دانشجویان از سامانه‌های ضعیف دانشجویی و ایرادات بسیار آن برای برگزاری کلاس‌های مجازی، ادامه داد: با توجه به اینکه وزیر علوم اعلام کرده سال تحصیلی جدید نیز بر مبنای آموزش مجازی خواهد بود، باید برای ارتقای کیفیت آموزش مجازی در شرایط شیوع ویروس کرونا، برنامه‌ریزی کنیم تا دچار افت آموزشی نشویم.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تاکید کرد: همچنین برای تامین اینترنت دانشجو یا دانش آموز جهت استفاده از آموزش‌های مجازی نیز باید تدبیری اندیشیده شود و باید بسته‌هایی تحت عنوان اینترنت دانشجو و دانش آموز برای محصلان در نظر گرفت.

وی گفت: مراکز آموزشی که از دانشجو یا دانش آموز هزینه خدمات دریافت می‌کنند، باید با نگاه منصفانه هزینه خدمات ارائه نشده را کسر کنند و این مسئله مورد مطالبه مجلس و کمیسیون آموزش مجلس است.

نماینده مردم تبریز،اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ثابت ماندن رقم شهریه مدارس و دانشگاه‌ها در دوره کرونا، گفت: وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش باید بخشنامه‌های مربوط به کاهش رقم اخذ شهریه از دانشجو و دانش‌آموز را تهیه و ابلاغ کنند.

انتهای پیام
captcha