نمایندگان مجلس، مردم را چشم انتظار نگذارند / سادگی؛ اساس ازدواج در اسلام
کد خبر: 3910980
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲

نمایندگان مجلس، مردم را چشم انتظار نگذارند / سادگی؛ اساس ازدواج در اسلام

امام جمعه کامفیروز با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری خطاب به نمایندگان مجلس یازدهم گفت: نمایندگان مجلس بکوشند تا با محقق کردن خواسته‌های رهبری، نه مردم را چشم انتظار گذاشته و نه امیدشان را ناامید کنند.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام محمد تقی‌زاده، امام جمعه کامفیروز امروز، 27 تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس یازدهم با رهبر معظم انقلاب، گفت: رهبر معظم انقلاب مجلس یازدهم را یکی از قوی‌ترین و انقلابی‌ترین مجالس دوران انقلاب نامیدند که این خود موجب سنگین‌تر شدن تکلیف و مسئولیت اعضای این مجلس می‌شود.

وی با یادآوری اینکه معظم‌له نکاتی را به آن‌ها تذکر دادند که اهم آن مهار تورم و رسیدگی به مشکلات اقتصادی مردم است، گفت: چندین سال اکثریت مجلس در دست افرادی بود که تمایلات و علائق آن‌ها رنگ و بوی غرب‌دوستی و وادادگی داشت. وقتی ما می‌دیدیم که در جهت رفع مشکلات مردم گامی برنمی‌دارند علت آن را عدم وجود روحیه‌ جهادی در آن‌ها می‌دانستیم.

تقی‌زاده ادامه داد: اکنون که اکثریت مجلس دست کسانی است که مقام معظم رهبری به آن‌ها مدال انقلابی بودن می‌دهد، امید در دل مردم زنده شده و آینده‌ روشنی را برای میهنشان می‌بینند. از همین‌رو مقام معظم رهبری فرمودند مجلس یازدهم مجلس امید و انتظار مردم است بنابراین نمایندگان مجلس بکوشند تا با محقق کردن خواسته‌های رهبری، نه مردم را چشم انتظار گذاشته و نه امیدشان را ناامید کنند.

خطیب جمعه کامفیروز با اشاره به توافق ۲۵ ساله بین ایران و چین نیز گفت: در بهمن ۹۴ رئیس جمهور چین سفری به ایران داشت. در پایان سفر بیاینه‌ای مشترک منتشر شد که یک بند آن تصریح داشت که دو کشور باید همکاری‌های دوجانبه‌ ۲۵ ساله را در دستور کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: چون در همان سال برجام به تصویب رسیده بود، برخی مسئولان به دلیل خوش‌خیالی بیش از حدی که به برجام داشتند، دیگر در زمینه‌ گسترش ارتباط با چین فعالیتی نکردند تا اینکه آمریکا از برجام خارج شد و ۳ کشور اروپایی هم علنا بدعهدی‌های خود را اظهار کردند. اینجا بود که نگاه‌ها به سمت چین چرخید. علت اصلی این تغییر نگاه نیز اهتمام رهبر حکیم انقلاب اسلامی در نگاه به شرق بود. ایشان در بهمن سال ۹۷، لاریجانی را به‌عنوان فرستاده‌ ویژه‌شان به چین فرستادند تا سنگ بنای مستحکم یک ارتباط متوازن و دو جانبه گذاشته شود.

آیت‌الله دژکام یادآور شد: این سند همکاری ۲۵ ساله هنوز بین دو کشور قطعی نشده و باید مراحل قانونی خود را بگذراند اما امیدواریم که هرچه سریع‌تر انجام شود چرا که اثر مستقیم بر روی بهبود اوضاع اقتصادی کشور خواهد داشت. آمریکا می‌کوشد که با فشار حداکثری معیشت مردم را در وضعیتی قرار دهد که همه به فقر مبتلا شوند. این سند همکاری می‌تواند این تلاش آمریکا را بالکل بی‌اثر کرده و آن را خنثی نماید.

تقی‌زاده همچنین در رابطه با انفجار اخیر در ناو یو اس اس بونهوم ریچارد گفت: چند روز پیش یکی از قوی‌ترین ناوهای نیروی دریایی ارتش آمریکا در پایگاه سن دیه‌گو منفجر شد که ظاهراً هنوز نتوانسته‌اند به‌طور کامل آتش حاصل از این انفجار را خاموش کنند. قیمت این ناو به تومان، ۳۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده مضاف بر اینکه این ناو حامل ۳ میلیون لیتر سوخت هم بوده است. این را اضافه کنید به خسارت‌های جانی‌ که این حادثه در پی داشته است. خلاصه اینکه لطمه و صدمه‌ی بزرگی به آن‌ها وارد شد.

وی به تبیین دو نکته در این رابطه پرداخت و گفت: زمانی که ساختمان پلاسکو در تهران آتش گرفت، عده‌ای خودباخته و وطن‌فروش مدام نیروهایی جان‌فشان آتش‌نشانی و تجهیزات اطفای حریق کشور را به سخره می‌گرفتند و با اظهار ضعف می‌گفتند که ما توانایی خاموش کردن یک آتش را هم نداریم. شما که آمریکا قبله‌ آمالتان بوده و به قول خودتان پیشرفته‌ترین کشور دنیاست چرا نمی‌تواند آتش به وجود آمده در ناوی که دور تا دور آن هم آب است را خاموش کند.

امام جمعه کامفیروز ادامه داد: اخیراً بعد از انفجاری که در سایت نطنز ایران صورت گرفت عده‌ای به نام یوزپلنگان ایران مسئولیت این کار را بر عهده گرفتند. وقتی از سخنگوی وزارت خارجه‌ کشورمان راجع به انفجار ناو آمریکایی سؤال شد ایشان با زیرکی جواب دادند که خوب بررسی کنند شاید عامل حادثه یوزپلنگان آمریکا باشند.سردار رشید اسلام اسماعیل قاآنی نیز در این باره گفتند هنوز روزهای خوشی‌ شماست. روزهای بسیار سخت و حوادث سختی پیش‌روی شما و رژیم صهیونیستی است.

وی گفت: وقتی این صحبت‌ها را کنار هم قرار می‌دهیم به این نتیجه می‌رسیم، ایرانی که یک زمان عبد حلقه به گوش انگلیس و آمریکا بود اکنون به برکت اسلام و رهبری مردی حکیم، عمق راهبردی آن، آنقدر افزایش یافته که می‌تواند آن سوی کره‌ خاکی برای آمریکایی که خود را ابر قدرت دنیا می‌داند، دردسر درست کرده و تهدیدی برای او به شمار آید.

خطیب جمعه کامفیروز همچنین با اشاره به در پیش رو بودن ایام شهادت جوادالائمه(ع) گفت: مردم باید کما فی‌السابق علاوه بر اینکه حرمت این ایام را نگه می‌دارند، دست به دعا بلند کرده و نجات ممالک اسلامی و تمام دنیا را از شر این ویروس خطرناک از خداوند مسئلت کنند چرا که بنابر توصیه‌ رهبر انقلاب، دعا و توسل جمعی در دفع بلایا و امراض بسیار موثر است و ایام شهادت امام جواد(ع) فرصت بسیار مناسبی است تا با توسل دسته جمعی به محضر حضرت، ضمن دعا برای استجابت حوائج مادی و معنوی، از خدای منان بخواهیم جامعه بشریت را از ویروس کرونا در امان نگه دارد.

وی در ادامه با یادآور شدن روز چهارشنبه‌ پیش‌رو که مصادف با یکم ذی‌الحجه و سالروز ازدواج امیرالمؤمنین(ع) و حضرت زهرا(س) است، گفت: ازدواج در اسلام امر خطیری است که منشأ و مبدأ برکات فراوانی است.

تقی‌زاده با بیان اینکه برخی از مشکلات حادِ قسمت عمده‌ای از جوانان ما، به دلیل ازدواج نکردن است، گفت: به خاطر آداب و رسوم بیجا و نادرست، سن ازدواج روز به روز دارد بالاتر می‌رود و جوان هم که سرشار از میل جنسی است به علت صعب‌الوصول بودن ازدواج ناچار است روبه کار‌های نامشروع با انحا و انواع گوناگونش آورده و ثمره‌ آن‌هم چیزی جز آلوده شدن جامعه و ازدیاد فساد و فحشاء نیست.

وی با تأکید بر اینکه اساس ازدواج در اسلام سادگی است، گفت: با مهریه‌های سنگین و جهیزیه‌های گزاف زمینه‌ فراری شدن جوانان از ازدواج را فراهم نکنید که در این صورت شما هم در گناه آنان شریک خواهید بود.

وی تأکید کرد: مهریه‌ سنگین موجب مستحکم شدن بنیان خانواده نمی‌شود. آن‌ چیزی که مرد را پابند همسر خود می‌کند و موجب می‌شود تا آخرین لحظه به پای او بماند محبت و خوش اخلاقی بانوان است نه مهریه‌ سنگین آن‌ها.

انتهای پیام
captcha