مدارس غیردولتی امتیازبندی و ستاره‌دار می‌شوند
کد خبر: 3912000
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰

مدارس غیردولتی امتیازبندی و ستاره‌دار می‌شوند

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش ‌و پرورش با اشاره به راه‌اندازی سامانه اطلاعات مدارس و سامانه اطلاع‌رسانی مردم، گفت: در این سامانه مدارس بر اساس امتیازاتی همچون شرایط خاص ملکی و برخورداری معلمان آن مجموعه از صلاحیت حرفه‌ای، ستاره‌دار می‌شوند و این مدارس بر اساس کیفیت تا 5 ستاره دریافت خواهند کرد.

به گزارش ایكنا از فارس، سعید صالح، مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش ‌و پرورش امروز، اول مردادماه در جمع اعضای شورای هماهنگی مؤسسان  و شورای اندیشه‌ورز مدارس غیردولتی فارس در شیراز گفت: در ساختار تعریف‌ شده در نظام آموزش ‌و پرورش تمرکزگرایی وجود دارد و این وزارتخانه از بسیاری از دستگاه‌ها متمرکزتر است.

وی با بیان اینكه ایجاد مدارس غیردولتی در ابتدا بنا به افزایش جمعیت دانش‌آموزی و کمبود فضاهای دولتی ایجاد شده است، افزود: فرآیند تعیین شهریه سال جدید برای این مدارس را با بررسی چالش‌های موجود شروع کردیم و سعی کردیم کیفیت‌بخشی در الگوی شهریه این مدارس اعمال شود که شامل مواردی همچون داشتن ملک احداثی یا خریداری، مدارسی که ظرفیت نوسازی را پرکرده‌اند و همچنین مدارسی که معلمان آن‌ها در دوره‌های آموزشی ضمن خدمت شرکت کرده‌اند می‌شود که برای آن امتیاز در نظر بگیریم.

صالح با تصریح اینکه بالندگی نیروی انسانی به‌عنوان یک بسته از سند تحول بنیادین در مدارس غیردولتی اجرایی خواهد شد، گفت: برای این منظور یک نظام صلاحیت معلمی در سامانه مشارکت‌ها طراحی‌ شده که پایه اولیه آن شامل 80 تا 100 ساعت دوره‌های ضمن خدمت تأثیرگذار در نظام صلاحیت است.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش ‌و پرورش افزود: با این اقدام سیستم نیروی انسانی نیز به شهریه متصل می‌شود و مدارسی که معلمانشان در این دوره‌ها شرکت می‌کنند، به‌صورت مستقیم از امتیاز شهریه استفاده می‌کنند که در بحث کیفیت نیز بسیار مؤثر خواهد بود.

وی با اشاره به راه‌اندازی اپلیکیشن سام، شامل سامانه اطلاعات مدارس و سامانه اطلاع‌رسانی مردم، گفت: در این سامانه مدارس برحسب امتیازاتی همچون شرایط خاص ملکی و برخورداری معلمان آن مجموعه از صلاحیت حرفه‌ای ستاره‌دار می‌شوند و این مدارس بر اساس کیفیت تا 5 ستاره دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha