نماز عید قربان فقط در یکی از مساجد مصر اقامه می‌شود
کد خبر: 3912125
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴

نماز عید قربان فقط در یکی از مساجد مصر اقامه می‌شود

دولت مصر اعلام کرد که نماز عید قربان فقط در یکی از مساجد بزرگ این کشور و با تعداد محدود نمازگزاران برگزار خواهد شد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری «آناتولی»، دولت مصر روز چهارشنبه، اول مردادماه، پس از نشست کمیته عالی مدیریت بحران کرونا به ریاست مصطفی مدبولی، نخست وزیر این کشور، بیانیه‌ای درباره برگزاری نماز عید قربان صادر کرد.
 
در این بیانیه آمده است: در خصوص نماز عید قربان توافق شد تا همان قوانینی که برای برگزاری نماز عید فطر اجرا شد، به مرحله اجرا درآید، از جمله اینکه نماز عید قربان تنها در یکی از مساجد بزرگ کشور همراه با تکبیرها و خطبه برگزار شود.
 
در عید فطر امسال، بخش امور مساجد وزارت اوقاف مصر از برگزاری نماز عید در مسجد «سیده نفیسه» در قاهره با شرکت 20 نمازگزار از کارمندان وزارت اوقاف و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی خبر داد و این نماز از طریق تلویزیون در سراسر این کشور پخش شد.
 
در آن زمان، هیئت علمای مصر که بالاترین مرجع دینی در این کشور است و ریاست آن را احمد الطیب، شیخ الازهر بر عهده دارد، اعلام کرد که برگزاری نماز عید فطر در منازل و بدون خطبه به دلیل وجود محدودیت حضور در مسجد، جایز است.
 
این هیئت در بیانیه‌ای تأکید کرده بود که همه مسلمانان در سراسر کره زمین باید بدانند که مهمترین اهداف دین اسلام حفظ جان و مراقبت از آن در برابر خطرات به ویژه در شرایط ادامه شیوع بیماری کرونا است.
 
این در حالی است که وزارت اوقاف مصر اخیراً اجازه داده است که نمازهای جماعت به استثنای نماز جمعه در مساجد اقامه شوند.
 
شمار مبتلایان به بیماری کرونا در کشور مصر تا چهارشنبه، اول مردادماه، به 89 هزار و 745 نفر رسیده و 4 هزار و 440 مصری تاکنون بر اثر این بیماری جان باخته‌اند. اما شمار بهبود یافتگان از این بیماری در مصر 30 هزار و 75 مورد اعلام شده است.
 
انتهای پیام
captcha