آغاز رقابت ۱۷۰ دانش‌آموز دختر در مسابقات قرآن کشوری
کد خبر: 3914785
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹

آغاز رقابت ۱۷۰ دانش‌آموز دختر در مسابقات قرآن کشوری

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از آغاز رقابت ۱۷۰ دانش‌آموز دختر در مسابقات قرآن کشوری خبر داد.

آغاز رقابت 170 دانش‌آموز دختر در مسابقات قرآن کشوریعلی مهدوی‌خواه، رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموز‌ش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در بخش پژوهشی و در پنج رشته از 13 مردادماه در مشهد آغاز شده و تا 16 همین ماه ادامه دارد.

وی افزود: در این دوره از مسابقات، 20 داور به تفکیک 10 داور آقا و 10 داور بانو قضاوت را عهده‌دار هستند و در مجموع 10 سالن با دو فضای مجزا برای حضور داوران جهت داوری مسابقات این دوره در اردوگاه ثامن‌الحجج مشهد در نظر گرفته شده که با مجری، ناظر و اپراتور پخش زنده همراه است. ضمن اینکه  فیلمبرداری  و ضبط صدا و تصویر متسابقان نیز در این فضا در حال انجام است.

مهدوی‌خواه ادامه داد: پیش از این تصمیم گرفته شد تا مسابقات در حرم مطهر رضوی برگزار شود، اما به دلیل اینکه برخی از محدودیت‌ها به دلیل شیوع کرونا ایجاد شده دوباره تصمیم بر آن شد تا در فضای اردوگاه تمهیدات لازم جهت برگزاری اتخاذ شود که در این خصوص برای جلوگیری از قطع شدن صدا و تصویر در حین برگزاری مسابقه قبل از برگزاری مانورهایی برگزار شد تا نقاط ضعف مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس اداره امور قرآن و عترت آموز‌ش و پرورش خراسان رضوی گفت: طی این دو روز برگزاری مسابقات در بخش پسران مشکل فنی در راستای اجرا نداشتیم و همه از طریق نرم‌افزار شاد توانستند با فضایی که داوران در آن حضور دارند در فرآیند مسابقات اجرای خود را داشته باشند.

وی گفت: رقابت دانش‌آموزان پسر از 13 تا 14 مرداد ادامه یافت و رقابت در بخش دختران از امروز آغاز و تا 16 مرداد ادامه دارد، ضمن اینکه مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات از طریق شبکه قرآن و همزمان با 18 مردادماه مصادف با عید سعید غدیر و از طریق شبکه قرآن برگزار خواهد شد.

مهدوی‌خواه با بیان اینکه 1000 دانش‌آموز در مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات برای راهیابی به مرحله نهایی رقابت کردند، تصریح کرد: 330 دانش‌آموز به تفکیک 160 دانش‌آموز پسر و 170 دانش‌آموز دختر در این دوره از مسابقات در حال رقابت هستند و از این تعداد، 20 دانش‌آموز از خراسان رضوی نیز با سایر متسابقان از سراسر کشور به رقابت می‌پردازند.

رئیس اداره امور قرآن و عترت آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: 150 نفر از مجموع 330 نفر به‌عنوان برگزیدگان مرحله کشوری انتخاب و به آنان جوایز همراه با لوح تقدیر اهدا خواهد شد که روند این قدردانی نیز از طریق ارسال بسته پستی به درب منزل دانش‌آموزان منتخب صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha