مؤمن دائم بین خوف و رجاست / چگونه عاری از گناه زندگی کنیم
کد خبر: 3915056
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴

مؤمن دائم بین خوف و رجاست / چگونه عاری از گناه زندگی کنیم

مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز با تأکید بر اینکه مؤمن دائماً بین خوف و رجاست، گفت: اگر فردی عذاب الهی را فراموش کند، ریشه‌های تکبر در او نمایان خواهد شد و در نهایت به سرکشی و سرپیچی از خداوند روی می‌آورد.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام حمیدرضا حدائق، مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز شب گذشته، 15 مردادماه در مراسم سالروز ولادت امام هادی(ع) که در فضای باز حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، حدیثی از حضرت علی(ع) را یادآوری کرد و گفت: آن حضرت می‌فرمایند یکی از ویژگی‌های انسان سعادتمند این است که در مسائل دینی به بالادست خود نگاه می‌کند و آن را الگو قرار می‌دهد که ما نیز باید این مسئله را در مدنظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه اگر دیدمان در مسائل دینی این‌گونه باشد، متوقف نخواهیم شد و موجبات رشد و تعالی هم خود و هم جامعه را فراهم خواهیم کرد، افزود: یکی از ویژگی‌های انسان مؤمن این است که هر کار خیری را که انجام دهد، باز می‌گوید کم است بنابراین مؤمنان در انجام کارهای خیر پیشقدم می‌شوند چنانچه چنین مسئله‌ای را در شرایط شیوع کرونا که اکثر مردم دچار مشکل شده‌اند، شاهد هستیم.

حدائق با طرح این سؤال که یک جوان در جامعه امروز چگونه ‌می‌تواند پاک زندگی کند، گفت: ائمه معصومین دو راهکار را برای این مسئله بیان فرموده‌اند یکی آن است که بدانیم که خداوند ناظر همه اعمال ماست و اگر فردی به نظارت خداوند اعتقاد داشته باشد، زندگی پاکی خواهد داشت.

مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز، دومین اصل را توجه به اصل مجازات دانست و افزود: باید بدانیم که عالم محضر خداست و اگر معصیت کردیم، خداوند سخت مجازات می‌کند و امام هادی(ع) نیز در این رابطه می‌فرمایند عذاب الهی را فراموش نکنید.

وی با تأکید بر اینکه مؤمن دائماً بین خوف و رجاست، گفت: اگر فردی عذاب الهی را فراموش کند، ریشه‌های تکبر در او نمایان خواهد شد و در نهایت به سرکشی و سرپیچی از خداوند روی می‌آورد و در این مسیر قدم برمی‌دارد.

حدائق با بیان اینکه مؤمنان باید اعمال خود را خالص برای خداوند کنند، گفت: علاوه بر این‌ها باید دائماً شکرگزار نعمات خداوند باشیم تا در زمره انسان‌های سپاسگزار خداوند قرار گیریم.

مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز اهمیت توجه به طی مسیر حق را یادآور شد و گفت: کسی که در مسیر خدا قدم بردارد و عمل خود را خدایی کند، گرفتاری‌های دنیا برای او آسان خواهد شد و اصولاً باید بدانیم رو آوردن به درگاه حضرت حق موجب برطرف شدن مشکلات می‌شود، همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند که برای رفع گرفتاری‌ها به دعا و عبادت بپردازید.

وی در بخش پایانی سخنان خود حدیثی از امام هادی(ع) مبنی بر اینکه یاد خدا دل‌ها را آرام می‌کند و مشکلات را از بین می‌برد، یادآور شد و گفت: باید سعی کنیم در شرایط شیوع کرونا یاد خدا را در جامعه ترویج دهیم اما متأسفانه برخی افراد از این شرایط سوءاستفاده کرده و خرافاتی تحویل مردم می‌دهند که موجب ایجاد شبهه می‌شود.

انتهای پیام
captcha