نابینایی نتوانسته سد راه موفقیتم شود
کد خبر: 3915064
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
شرکت‌کننده روشندل مسابقات اوقاف قم؛

نابینایی نتوانسته سد راه موفقیتم شود

شرکت‌کننده رشته دعاخوانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان قم گفت: نابینایی نتوانسته سد راه موفقیتم شود و بدون محدودیت به فعالیت‌های فرهنگی و دینی در عرصه داخلی و بین‌المللی ادامه می‌دهم.

چراغیمحمد چراغی، شرکت‌کننده رشته دعاخوانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان قم در گفت و گو با ایکنا از قم با بیان اینکه برای اولین بار در این مسابقات حضور یافته است، گفت: بنده 14 سال است که به فعالیت‌های مداحی و دعاخوانی با وجود نابینایی فعالیت دارم.

وی با قدردانی از مسئولان اوقاف در برپایی این مسابقات، افزود: در رشته دعاخوانی افراد با توانایی بالا و خوبی حاضر شده بودند که کار داوری این مسابقات را سخت می‌کند و قطعا در سال‌های بعد دوستان با انگیزه بیشتری حاضر می‌شوند و رقابت‌ها قویتر هم می‌شود.

چراغی بیان کرد: جای مسابقه دعا در میان رشته‌های مسابقات خالی بود و با توجه به سفارش ائمه در اهمیت دادن به بحث دعا گنجاندن این رشته ابلاغ اهمیت دعا برای مردم است.

چراغی با بیان اینکه نابینایی تاثیری در نمود فعالیت‌های یک قاری و مداح ندارد اظهار کرد: اگر فرد بینایی هم مسلط بر متون دعا و قرآن نباشد نمی‌تواند تلاوت و قرائت زیبایی ارائه دهد. برای فرد نابینا هم همین وضعیت وجود دارد.

این دعاخوان روشندل با بیان اینکه از سال 1383 جلسات مداحی و دعاخوانی را اداره می‌کند، افزود: در دهه 90 و در سالی که آقای رکن آبادی سفیر ایران در لبنان بود به این کشور رفتم و برنامه‌هایی برای ایرانیان مقیم این کشور برگزار کردم.

وی افزود: همچنین دعوت‌هایی از رادیو معارف و شبکه قم برای اجرای برنامه برای نابینایان داشته‌ام.

چراغی اضافه کرد: نابینایی به نظر بنده نباید منجر به محدودیت شدید برای افراد شود و تصور کنند که دست و پای آنان برای همه کارها بسته می‌شود؛ اصل ر انسان قوه وجودی انسانی و عقل او است که خدا هدیه داده است و اگر با تدبیر و عقلانیت پیش برویم موفقیت نصیب ما خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر قرار باشد قوای بیشتری هم از انسان گرفته شود باید یاد بگیرد چگونه از وجود انسانی و عقل خود می‌تواند بهره ببرد و باید تلاش کنیم روز به روز برای جامعه مفید باشیم در غیر این صورت برای خودمان هم مفید نخواهیم بود.

چراغی تصریح کرد: تغییر فرهنگی در جامعه مستلزم تفییر در رفتار و گفتار و اندیشه خودمان است که قرآن هم فرموده است سرنوشت قومی را تغییر نمی‌دهیم مگر که خود آنان سرنوشتشان را تغییر دهند.

یادآور می‌شود، چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه استان قم روزهای 15 تا 17 مرداد‌ماه در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان و دعا در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha