آئین‌نامه مسابقات بازبینی و تفکیک شود
کد خبر: 3915088
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
مسئول فنی مسابقات قرآن قم:

آئین‌نامه مسابقات بازبینی و تفکیک شود

مسئول فنی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم با تاکید بر تفکیک آئین‌نامه مسابقات در سطوح مختلف اظهار کرد: باید متناسب با همه سطوح شهرستانی، استانی و کشوری آئین‌نامه مناسب داشته باشیم در این صورت برخی مشکلات رفع خواهد شد.

آئین‌نامه مسابقات بازبینی و تفکیک شودحجت‌الاسلام والمسلمین باقری‌فرد، مسئول فنی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان قم در گفت و گو با ایکنا از قم، گفت: یکی از کارکردهای مسابقات قرآن نخبه‌پروزی و شناسایی استعدادهای قرآنی است و واقعا وقتی در صحن مسابقات حضور می‌یابیم این مسئله نمود عینی دارد.

وی افزود: کیفیت رقابت‌ها در رشته‌های مختلف و سنین شرکت کنندگان شاهد تنوع هستیم و مسابقات روز به روز به سمت جوان‌گرایی پیش می‌رود که لذتبخش است و ما در برهه‌ای از مسابقات هستیم که پوست‌اندازی در رقابت‌ها رخ می‌دهد و جوانانی حضور دارند که پنجه در پنجه استادان و پیشکسوتان می‌اندازند.

مسئول فنی این دوره از مسابقات اضافه کرد: در سال قبل نفر اول ترتیل جزء پیشکسوتان بود و نفر دوم هم امتیاز تقریبا برابر با نفر اول داشت و امسال هم همین وضعیت را در برخی رشته‌ها شاهد بودیم.

باقری فرد تصریح کرد: البته این قدر کافی نیست و باید متولیان امر که کاری از دستان بر می‌آید و به خصوص در سطح کلان، نخبگان را شناسایی کنند؛ در حفظ 20 جزء در سال قبل کسانی را داشتیم که در مسابقات کشوری هم خوش درخشید  و تقویت این افراد نیازمند شناسایی و حمایت است. 

وی افزود: نباید به خاطر کمبود یک یا چند نمره از چنین کسانی غافل شویم زیرا همین افراد مدیران آینده قرآنی و حتی در مدیریت‌های دیگر کشور خواهند بود  لذا باید به آنان بها دهیم تا آینده بهتری را شاهد باشیم.

وی در مورد آئین نامه مسابقات هم تصریح کرد: حقیقت این است که آئین نامه مسابقات در برخی کشورهای دیگر در سطح کلان ملی و بین‌المللی با استانی و شهرستانی فرق دارد و باید در کشور ما هم این امر صورت بگیرد در حالی که الان مشترک است.

باقری فرد با تاکید بر تفکیک آئین نامه مسابقات در سطوح مختلف اظهار کرد: باید متناسب با همه سطوح آئین نامه داشته باشیم در این صورت برخی مشکلات رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه آئین نامه فعلی طولانی است تصریح کرد: لزوم اصلاح و تنقیح آئین نامه احساس می شود و می تواند تاثیر مثبت تری بر مسابقات داشته باشد وشاهد رشد بیشتر باشیم.

یادآور می‌شود، چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه استان قم روزهای 15 تا 17 مرداد‌ماه در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان و دعا در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha