تست کرونا تنها برای افراد علامت‌دار و با تجویز پزشک انجام می‌شود
کد خبر: 3915627
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴

تست کرونا تنها برای افراد علامت‌دار و با تجویز پزشک انجام می‌شود

در نشست مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشكی شیراز بر انجام تست رایگان کرونا تنها برای افراد مشکوک و دارای علامت و با تجویز پزشک تأكید شد.

به گزارش ایكنا از فارس، یكصد و سی و هفتمین نشست دانشگاهی مدیریت كووید 19 دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 19 مردادماه با حضور معاونان این دانشگاه برگزار شد كه در آن مباحثی نظیر انجام تست رایگان برای افراد مشكوك و دارای علامت مطرح شد.

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز در این نشست با اشاره به مواردی از تقاضای غیرمنطقی افراد برای انجام آزمایش کرونا گفت: با توجه به پروتکل‌های مشخص و هدفمند شدن تهیه تست‌های pcr، افراد مشکوک و علامت‌دار می‌توانند صرفاً با تجویز پزشک مستقر در مراکز ۱۶ ساعته به‌صورت رایگان تست بدهند، در غیر این صورت افراد می‌توانند جهت انجام تست به مراکز خصوصی مراجعه کنند.

وی با بررسی موارد مثبت در شهرستان‌های استان ادامه داد: با توجه به درصد بالای موارد مثبت در برخی از شهرستان‌های فارس، نیاز است تیمی متشکل از معاونت‌های بهداشت و درمان برای ارزیابی دلیل افزایش ابتلا به این مناطق اعزام شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز در این نشست ضمن بررسی اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد مانند پیشگیری و شناسایی، اطلاع‌رسانی، پشتیبانی، مراقبت و درمان، بر سازماندهی اقدامات نظارتی، به ویژه در زمینه برگزاری مراسم‌های ویژه ایام محرم تأکید کرد.

همتی با توجه به نزدیکی ایام محرم و لزوم مدیریت نذورات و جلوگیری از ازدحام مردم در محل توزیع نذورات، فراهم‌سازی بسترهای مناسب در این زمینه را یک ضرورت خواند.

در ادامه این نشست معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز توضیحاتی در خصوص حوزه‌های مختلف مانند تریاژ بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا، مراقبت بیماران در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه، فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید۱۹، انجام آزمون‌های سراسری، تهیه تجهیزات و امکانات مورد نیاز، وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، اقدامات کارگرو‌ه‌های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، درصد اشغال تخت‌های عادی و ویژه، خدمات بیمارستان پشتیبان، وضعیت ابتلا در شهرستان‌های استان، انجام تست‌های کروناویروس ارائه کردند.

انتهای پیام
captcha