سردیس خبرنگار شهید علیرضا حیدریان ساخته می‎شود
کد خبر: 3915685
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶

سردیس خبرنگار شهید علیرضا حیدریان ساخته می‎شود

مدیرعامل خانه مطبوعات لرستان از ساخت سردیس خبرنگار شهید علیرضا حیدریان و نصب آن در محوطه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد لرستان خبرداد.

سردیس خبرنگار شهید علیرضا حیدریان ساخته می‎شودبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌نقل‌از روابط عمومی خانه مطبوعات لرستان، سید احمد موسوی، مدیرعامل خانه مطبوعات لرستان عصر یک‎شنبه، نوزدهم مرداد در مراسم اهدای نمادین کارت خبرنگاری شهید علیرضا حیدریان، گفت: سردیس شهید علیرضا حیدریان سال آینده توسط خانه مطبوعات ساخته و در محوطه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد  اسلامی لرستان نصب می‌شود.

وی افزود: دغدغه ما این بود که برای دو شهید خبرنگار استان، شهید صارمی و علیرضا حیدریان کارهای ماندگاری به جا گذاشته شود که توانستیم در این راستا سردیس شهید صارمی ساخته و در آینده نزدیک سردیس شهید علیرضا حیدریان را نیز بسازیم.

یادآور می‏‌شود، شهید علی‌رضا حیدریان سرابی در سال ۱۳۳۹ در خانواده‌ای مذهبی و انقلابی در خرم‌آباد چشم به جهان گشود، وی فعالیت‌های خود علیه رژم شاهنشاهی را از دوران دبیرستان آغاز و با شروع جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های نبرد شد.

شهید حیدریان سرابی نخستین شهید خبرنگار استان لرستان و برادر شهید والامقام غلامرضا حیدریان است که نخستین بار شهید سید فخرالدین رحیمی دوربین عکاسی را به دستش داد و او را به‌سمت خبرنگاری تشویق کرد.

شهید علی‌رضا حیدریان سرابی بعد از شهید رحیمی سرپرست حزب جمهوری اسلامی شد و طولی نکشید که حزب منحل و مسئولیت روابط عمومی نهضت سوادآموزی را بر عهده گرفت و با شروع جنگ تحمیلی راهی جبهه شد.

سرانجام ۱۲ آذر سال ۶۱ مصادف با اربعین حسینی در سن ۲۲ سالگی در عملیات محرم بعد از نبردی سخت با دشمن بعثی بر اثر اصابت ترکش به ناحیه سر مجروح و بعد از انتقال به بیمارستان تهران بر اثر شدت جراحات به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام
captcha