نصب 50 درگاه الکترونیکی چندکاره در ورودی‌های حرم امام حسین(ع)
کد خبر: 3916283
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴

نصب 50 درگاه الکترونیکی چندکاره در ورودی‌های حرم امام حسین(ع)

همزمان با نزدیک شدن به ماه محرم و با افزایش موارد ابتلا به بیماری کرونا در عراق، آستان حسینی(ع) برای محافظت از زائران امام حسین(ع) به نصب 50 درگاه الکترونیکی در ورودی‌های خارجی حرم امام حسین(ع) اقدام کرده است.  

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «آستان مقدس حسینی»؛ «رسول عباس فضاله» مسئول شعبه نظارت الکترونیک آستان حسینی(ع) در کربلای معلا، در گفت‌وگویی اعلام کرد: به منظور حفظ امنیت و سلامتی زائران حسینی، 50 درگاه الکترونیکی جدید در همه درهای صحن حرم امام حسین(ع) اعم از بخش‌های آقایان و بانوان، نصب و راه‌اندازی شده است.
 
وی افزود: هدف از این اقدام، شمارش تعداد زائران و همچنین آمادگی برای ارائه بهترین خدمات به زائران حسینی است اما یکی از مهمترین اهداف این اقدام در شرایط شیوع کرونا، آزمایش درجه حرارت بدن زائران از طریق دوربین‌های حرارتی است.
 
وی با اشاره به هدف امنیتی این درگاه‌ها نیز گفت: به وسیله این درگاه‌ها می‌توان رفت و آمد افراد را از چند جهت زیر نظر داشت.
 
شایان ذکر است، آستان مقدس حسینی(ع) به صورت مداوم جدیدترین فناوری‌های الکترونیک و دستگاه‌ها و لوازم خدماتی را برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران به کار می‌گیرد. این اقدامات بر اساس ارشادات مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق، آیت‌الله سیدعلی سیستانی و تأکیدات حجت‌الاسلام شیخ عبدالمهدی الکربلائی، نماینده مرجعیت عراق برای ارائه بهترین خدمات به زائران حسینی انجام می‌شود.
انتهای پیام
captcha