داشتن جبهه مقاومت رسانه‌ای؛ نیاز جامعه امروز
کد خبر: 3916454
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۱

داشتن جبهه مقاومت رسانه‌ای؛ نیاز جامعه امروز

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه باید سواد رسانه‌ای مردم را تقویت کنیم، گفت: امروز بیش از جبهه مقاومت نظامی نیازمند یک جبهه مقاومت رسانه‌ای هستیم.

داشتن جبهه مقاومت رسانه‌ای نیاز جامعه امروز/ تجلیل از ایکنابه گزارش ایکنا از مازندران حجت‌الاسلام غلام‌حسن تسخیری، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران ظهر دیروز، ۲۳ مردادماه در همایش «مثل آوینی» که به‌مناسبت روز خبرنگار در سپاه کربلای مازندران برگزار شد، گفت: قطعاً امروز رسانه قدرت یک ملت است و هر کس در شرایط نبرد رسانه‌ای از این مجموعه غفلت کرد بازنده خواهد بود.

وی با بیان اینکه دشمنان در جنگ با ملت‌ها با سلاح ادراکی آمده‌اند، افزود: جنگ ادراکی برای تغییر ادراک از طریق رسانه محقق می‌شود و رسانه‌های انقلابی برای مقابله با نبرد رسانه‌ای غربی‌ها باید متحول و مدرن شوند.

تسخیری با بیان اینکه باید سواد رسانه‌ای مردم را تقویت کنیم، گفت: امروز بیش از جبهه مقاومت نظامی نیازمند به یک جبهه مقاومت رسانه‌ای هستیم آن قدرت رسانه‌ای که بتواند پیام را درست انتقال دهد.

وی با بیان اینکه نقش رسانه‌ای حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) جهاد امام حسین(ع) و یارانش را جاودانه کرد، افزود: حضرت زینب(س) و حضرت سجاد(ع) نقش یک رسانه فعال را ایفا کردند و اجازه ندادند کربلا در کربلا بماند.

در ابتدای این مراسم سرهنگ علی ابراهیمی، مسئول روابط عمومی سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه ۲۳ مردادماه روز مقاومت اسلامی است، اظهار کرد: همایش امروز با عنوان «مثل آوینی» برگزار شد تا لبیکی از سوی رسانه‌ها برای روایتگری از موضوعات ارزشی باشد.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در توجه رسانه‌ها به روایت از جهادگران سلامت و نیز همدلی و کمک‌های مؤمنانه مردم، افزود: امیدواریم رسانه‌ها همانطور که مردم به ندای رهبری به کمک مؤمنانه لبیک گفتند در درج و ثبت این تلاش‌های مردمی و جهادگران سلامت آثاری شایسته و فاخر تولید کنند.

ابراهیمی گفت: روایت آوینی روایت ایمان مردم بود و ما باید با الگوگیری از این هنرمند انقلابی، زیبایی‌ها و رویداد‌های انسان‌دوستانه بی‌نظیر مردمی که در لبیک به رهبرشان در کمک‌های مؤمنانه پای کار آمدند جاودانه کنیم.

در ادامه علیرضا نوری، نماینده خبرگزاری‌های استان گفت: حوزه رسانه برای اطلاع‌رسانی با چالش‌های عدیده مواجه است که این چالش‌ها از نبود امنیت شغلی تا فشار‌هایی که از سوی برخی دستگاه‌ها برای خبرنگار ایجاد می‌شود قابل ذکر است و انتظار است از دستگاه‌های انقلابی از خبرنگاران حمایت کنند.

در ادامه حسین احمدی، نماینده پایگاه‌های خبری در جایگاه تریبون قرار گرفت و بیان کرد: متأسفانه حمایت از رسانه در مواقع بحرانی وجود ندارد و لازم است یک گروه حقوقی برای حمایت از خبرنگاران شکل گیرد.

وی با بیان اینکه وقتی مسئولان از خبرنگاران انتظار روشنگری دارند لازم است ابزار‌های روشنگری نیز در اختیار خبرنگاران قرار گیرد، پیشنهاد داد: فرمانده سپاه کربلا هر چه بیشتر بسیج رسانه را پشتیبانی کند تا خبرنگاران به صورت منسجم از حمایت‌های نهاد‌های انقلابی بهره‌مند شده و جبهه رسانه‌ای مقاومت نیز تقویت شود.

یادآور می‌شود، در این همایش از خبرگزاری ایکنا و خبرنگاران فعال استان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha