حمایت مجلس از طرح‌هایی که به انسجام سازمان‌های فرهنگی منجر می‌شود
کد خبر: 3916701
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹

حمایت مجلس از طرح‌هایی که به انسجام سازمان‌های فرهنگی منجر می‌شود

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بر حمایت مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات قانونی و بودجه‌ای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تأکید کرد.

حمایت مجلس از طرح‌هایی که به انسجام سازمان‌های فرهنگی منجر می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با حجت‌الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی دیدار کرد.

در این دیدار حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، با ارائه گزارشی از وضعیت، جایگاه و برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی کتابخانه‌های عمومی استان و شهر مشهد به کارکرد کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان جایگاهی برای رجوع مردم و رفع نیازهای اطلاعاتی، علمی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی جامعه اشاره کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر کتابخانه‌های عمومی به عنوان دانشگاه مردم در نقاط مختلف استان به ارائه خدمت مشغول هستند و نقش مهمی در توسعه فرهنگی جامعه ایفا می‌کنند.

سبزیان تصریح کرد متأسفانه با تمام همت و تلاشی که در مجموعه کتابخانه‌های عمومی انجام می‌شود اما این مجموعه با مشکلات قانونی و بودجه‌ای مواجه است و این مشکلات لزوم همراهی و حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در خانه ملت بیش از پیش کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی از راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار، پیگیری اتمام 28 پروژه نیمه‌تمام، برگزاری دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و حفظ ارتباط مؤثر و مستمر با اعضای کتابخانه‌ها و علاقه‌مندان به کتاب‌خوانی در شرایط خاص امروز جامعه با توجه به شیوع ویروس کرونا از جمله فعالیت‌های سال جاری در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان یاد کرد.

جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به ارتباط و حضور دائمی خود در محیط کتابخانه‌های عمومی از کودکی تاکنون گفت: از سال‌های ابتدایی تحصیل همواره حضور در کتابخانه یکی از فعالیت‌های ثابت من بوده است و بسیاری از خاطرات خوب گذشته مربوط به کتابخانه و مطالعه کتاب‌های متنوع است.

وی توجه به کتابخانه‌های عمومی را توجه به فرهنگ کشور عنوان و بیان کرد: مجلس شورای اسلامی توجه به فرهنگ و هنر کشور را وظیفه خود می‌داند و از هرگونه طرح و لایحه‌ای که به تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و انسجام سازمان‌های فرهنگی منجر شود حمایت خواهد کرد.

در این جلسه مرتضی کرباسی، دبیر مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی نیز حضور داشت.

انتهای پیام
captcha