توزیع 2 هزار بسته معیشتی میان نیازمندان فارس طی ماه محرم و صفر
کد خبر: 3916714
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸

توزیع 2 هزار بسته معیشتی میان نیازمندان فارس طی ماه محرم و صفر

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس از پیش‌بینی طبخ 2 میلیون غذای گرم و توزیع 2 هزار بسته معیشتی در ماه محرم و صفر میان نیازمندان استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، محمد بذرافشان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس ظهر امروز، 25 مردادماه در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه امداد استان به ارائه گزارشی در خصوص رزمایش «ایران همدل» در شرایط شیوع کرونا پرداخت و گفت: در مرحله اول این رزما بیش از 280 هزار بسته معیشتی و یک میلیون پرس غذای گرم میان نیازمندان توزیع در سطح استان توزیع شد.

وی با بیان اینکه کارنامه استان فارس در اجرای این رزمایش بسیار درخشان بوده است، افزود: در کنار این‌ها از طرف بنیاد مستضعفان برای تمام ایتام تحت پوشش مبلغ 500 هزار تومان واریز شد که این کمک‌ها 5 میلیارد و نیم برای 11 هزار ایتام استان بوده است و 7 میلیارد و 300 میلیون تومان نیز برای افراد نیازمند غیرتحت پوشش کمیته امداد کمک شد.

بذرافشان همچنین از کمک 2 میلیارد و 800 میلیون تومانی برای بیماران صعب‌العلاج تحت پوشش و اهدای 8 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه کارگشایی برای افراد غیرتحت پوشش کمیته امداد در شرایط شیوع کرونا و در مرحله اول رزمایش خبر داد.

مدیرکل کمیته امداد فارس با بیان اینکه مرحله دوم رزمایش نیز از عید غدیر آغاز و تا پایان ماه صفر اداهم دارد، گفت: در استان فارس به دلیل اینکه مردم همواره در امورات خیر پیشگام هستند، مرحله دوم رزمایش از عید قربان آغاز شد که در گام نخست 80 هزار بسته معیشتی میان نیازمندان استان توزیع شد.

تخصیص 12 میلیارد و 600 میلیون تومان وام ودیعه مسکن با سقف 30 میلیون تومان از طرف بنیاد مستضعفان نیز از دیگر مواردی بود که وی بدان اشاره کرد و گفت:  در مرحله دوم رزمایش پیش‌بینی این است که در قالب نهضت احسان و تعاون در ماه محرم و صفر اقدام به اطعام نیازمندان کنیم و در این راستا نیز تفاهم‌نامه‌ای با هیئات مذهبی استان منعقد شده است که هم در قالب اعطای بسته‌های معیشتی هم طبخ غذای گرم با رعایت مقررات بهداشتی این کار انجام شود.

وی همچنین از پیش‌بینی طبخ 2 میلیون غذای گرم و توزیع 2 هزار بسته معیشتی در ماه محرم و صفر میان نیازمندان استان خبر داد و گفت: دومین گام ما در مرحله دوم رزمایش، اجرای رزمایش مهر حسینی برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند تحت پوشش کمیته وامداد است.

بذرافشان با بیان اینکه در این راستا به 25 هزار دانش‌آموز نیازمند و 4 هزار و 500 دانشجو خدمات ارائه خواهیم داد، گفت: تلاش می‌کنیم با همراهی خیران بتوانیم بسترهای لازم برگزاری کلاس‌های مجازی را برای دانش‌آموزان تحت پوشش فراهم کنیم. همچنین در بحث تهیه لوازم التحریر و پوشاک نیز در صورت حضور دانش‌آموزان در مدارس اقدام خواهیم کرد.

مدیرکل کمیته امداد فارس به توزیع و اهدای جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش نیز اشاره کرد و گفت: در برنامه شکوه کرامت که طی روزهای اخیر انجام شد، 1500 جهیزیه میان نوعروسان تحت پوشش و یک هزار واحد مسکونی تقدیم نیازمندان است و در مرحله بعدی نیز تلاش می‌کنیم تا 2 هزار جهیزیه را با کیفیت بالاتری برای نوعروسان تهیه کنیم.

وی با بیان اینکه در بحث مسکن روستایی و شهری نیازمندان تلاش می‌کنیم تا اقدام عملیاتی‌تری انجام دهیم، به ارائه آماری در خصوص فعالیت‌های 4 ماهه اول سال جاری پرداخت و گفت: در حوزه صدقات دارای رشد 47 درصدی بودیم.

بذرافشان با تصریح اینکه در 4 ماهه اول سال جاری رتبه اول کشور را در بحث درآمدها داشتیم، از جمع‌آوری 23 میلیارد و 182 میلیون تومان زکات فطره و 31 میلیارد تومان زکات طی مدت مذکور در سطح استان خبر داد.

مدیرکل کمیته امداد فارس با تأکید بر اینکه تأمین نیازمندی‌ها و حفظ کرامت نیازمندان اولویت اصلی ماست، گفت: در هفته دولت بنا داریم تا 500 پنل خورشیدی را برای تأمین معاش نیازمندان نصب کنیم.

انتهای پیام
captcha