قدیمی‌ترین بانوی مدرس قرآن مصر درگذشت + عکس و زندگینامه
کد خبر: 3916809
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

قدیمی‌ترین بانوی مدرس قرآن مصر درگذشت + عکس و زندگینامه

قدیمی‌ترین و مسن‌ترین بانوی مدرس قرآن مصر معروف به شیخه «سمیعه بکر البناسی»، که بانویی روشندل بود، در 90 سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الیوم السابع، شیخه سمیعه بکر البناسی در سال 1957 میلادی آموزش قرائت قرآن را آغاز کرد و اجازه نامه‌های قرآنی زیادی را به روش قرائت حفص، ورش و حمزه (از قرائات دهگانه قرآن) به ده‌ها زن و مرد مشتاق تلاوت عطا کرد.

سمیعه بکر البناسی در 18 ماه می 1930 میلادی در روستای «ابنهس» از توابع شهر «قویسنا» در استان منوفیه مصر به دنیا آمد، او از بدو تولد نابینا بود و کل قرآن را در حالی که 11 سال بیشتر نداشت، حفظ کرد.

این بانوی روشندل مصری قرائات قرآن را در محضر شیخ «مصطفی العنوسی» از اساتید قرآن آموخت و آموزش حفظ قرآن را از سال 1950 آغاز کرد. او که زندگی خود را در راه خدا وقف خدمت به قرآن کرده بود، هرگز ازدواج نکرد و شاگردان زیادی از داخل و خارج از مصر قرآن را با بهره‌مندی از محضر وی آموختند.

این بانوی حافظ و قاری قرآن چهارشنبه گذشته، 22 مردادماه در 90 سالگی دار فانی را وداع گفت و انجمن حافظان و قاریان مصر ضمن تسلیت درگذشت وی به امت اسلامی و عربی اعلام کرد: خداوند به شیخه سمیعه به جای نعمت بینایی، نعمت بصیرت داده بود و آن بانوی زاهد و پرهیزگار، خود و تمام زندگی اش را وقف در راه خدا و خدمت به قرآن کرده بود و همین امر سبب شد که ازدواج نکند.

شیخ محمد حشاد، شیخ القراء مصر و سرپرست اتحادیه حافظان و قاریان این کشور، نیز گفت: این بانوی مرحومه و مکرمه از داناترین حافظان قرآن و آشنا به علم قرائات در مصر و جهان بود و افراد زیادی از داخل و خارج از مصر و کشورهای عربی، آسیایی و اروپایی نزد او می‌آمدند تا از محضرش و علمش بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha