اختتامیه بخش بانوان مسابقات قرآن استان تهران برگزار شد
کد خبر: 3917213
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷
با تجلیل از نفرات برتر؛

اختتامیه بخش بانوان مسابقات قرآن استان تهران برگزار شد

مراسم اختتامیه مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن استان تهران در بخش بانوان عصر امروز ۲۷ مردادماه با تجلیل از نفرات برتر برگزار شد.

اختتامیه بخش بانوان مسابقات قرآن استان تهران برگزار شد

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، مراسم اختتامیه چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم بعد از ظهر امروز ۲۷ مردادماه، با حضور سیدمهدی شرفی، رئیس امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان تهران، مریم عبدالباقی، پیشکسوت و مدرس قرآن کریم و عضو هیئت علمی دانشگاه الهیات تهران، داوران مسابقات قرآن و جمعی از متسابقین در سالن اجتماعات دارالقرآن بصیرت واقع در حکیمیه برگزار شد.

مریم عبدالباقی در بخشی از این مراسم با اشاره به موضوع امر به معروف و نهی از منکر، گفت: در قرآن به این موضوع بسیار پرداخته شده است که آیات ۷۶ و ۷۷ سوره قصص نمونه‌ای از آن است.

وی با توصیه به مرور آیات مورد اشاره، افزود: قاریان و حافظان قرآن کریم توجه داشته باشند تکرار و دوره آیات باعث تثبیت و ماندگاری آن در ذهن می‌شود. سعی کنید روزانه آیاتی که حفظ هستید را مرور کنید تا فراموش نکنید.

همچنین در بخش دیگری از این‌ مراسم که به صورت محدود برگزار شد، معصومه عباس نظری، رئیس هیئت داوران بخش بانوان با اشاره به روند برگزاری مسابقات، گفت: تیم داوران سعی کرد با قلم عدالت تصمیم گیری و داوری کند. سطح مسابقات خوب بود و تمامی پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده بود.

وی در مورد تغییرات آیین‌نامه‌ای این دوره از مسابقات نیز گفت: راه یافتن به مرحله بعدی در سال گذشته به صورت ۵۰ درصد حسن حفظ و ۵۰ درصد نمره قرائت محاسبه می‌شد، امسال آیین‌نامه تغییر کرده و ۷۰ درصد حسن حفظ محاسبه شد. امیدواریم این شیوه باعث نشود تا متسابقین نسبت به صوت و لحن بی‌اعتنا شوند.

در پایان این مراسم از نفرات برتر این دوره از مسابقات در رشته‌های مختلف تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha