آیت‌الله تسخیری توطئه‌ها علیه شیعه در مجامع بین‌المللی را خنثی کرد
کد خبر: 3920031
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
آیت‌الله حسینی بوشهری:

آیت‌الله تسخیری توطئه‌ها علیه شیعه در مجامع بین‌المللی را خنثی کرد

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه آیت‌الله تسخیری توطئه‌ها علیه شیعه در مجامع بین‌المللی را خنثی کرد، گفت: ممکن بود عده‌ای به دلیل حضور ایشان در مجامعی که همه شیعه نبودند، قضاوت‌های دیگری می‌کردند، اما این حضور فرصتی برای از میان رفتن اتهامات علیه شیعه بود. ایشان هشام زمان خود در پاسخگویی و پاسداری از حریم اسلام و تشیع بود.

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع)، درباره ویژگی‌های فردی و اجتماعی آیت‌الله تسخیری به اثرگذاری وی در عرصه بین‌الملل اشاره کرد و گفت: این مجاهد وارسته حقیقتاً انسانی مسئولیت‌پذیر بود و به انحای مختلف چه در داخل و خارج از کشور و در هر مسئولیتی برای انجام وظایفش از هیچ کوششی دریغ نکرد.

وی افزود: در واقع چهره و وجهه آیت‌الله تسخیری قبل از اینکه در داخل کشور مطرح باشد، در منظر بین‌المللی و در جهان اسلام قابل بررسی و تحلیل است. البته مسئولیت‌های ایشان در داخل کشور، هر یک در جایگاه خود، مسئولیتی سنگین به شمار می‌رفت.

چهره‌ای محبوب در مجامع اسلامی

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آیت‌الله تسخیری چهره‌ای بین‌المللی است، تصریح کرد: ایشان حقیقتاً همان طور که رهبری فرمودند، زبان گویای اسلام و تشیع بود و کمتر کنفرانس، همایش و مجمعی تشکیل می‌شد، مگر اینکه چهره ایشان به عنوان چهره‌ای بارز در آنجا و نه براساس احساسات و هیجانات، بلکه براساس استدلال مطرح باشد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ذکر اینکه آیت‌الله تسخیری جانانه و با منطق از مبانی اسلام، تشیع و مبانی انقلاب اسلامی دفاع می‌کرد، اظهار کرد: ایشان انسانی منطقی بود و در حین حال که ممکن بود عده‌ای نظر ایشان را قبول نداشته باشند، اما به عنوان چهره‌ای محبوب در بین علمای اسلام شناخته می‌شد.

برخورد متین و متواضعانه آیت‌الله تسخیری

وی تصریح کرد: آیت‌الله تسخیری برخورد متین، متواضعانه و فروتنانه‌ای داشت و در برابر مسائل اسلام و اتهاماتی که علیه شیعه وارد می‌کردند انسانی دغدغه‌مند به شمار می‌رفت. ایشان با بیان گویای خود سعی می‌کردند که به بهترین وجه مسائل را پاسخ و توضیح دهند و آنها را تبیین کنند و ابهام را از فضای غبارآلودی که دشمنان در طول تاریخ علیه تشیع ایجاد کرده بودند بزدایند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به دوره بیماری آیت‌الله تسخیری، بیان کرد: در سال‌های اخیر ایشان دچار بیماری شد، اما از پا نایستاد و تا جایی که برای ایشان مقدور بود با مسافرت یا بررسی و پیگیری و رصد مسائل جهان اسلام دست از تلاش برنداشت. چنین شخصیت‌هایی کم‌اند و افسوس که چهره برجسته‌ای همچون آیت‌الله تسخیری از میان ما رفت، ولی شخصیت‌هایی رشد پیدا نمی‌کنند که بتوانند همان نقش را ایفا کنند و در جهان اسلام شناخته شوند.

وی در پایان با بیان اینکه آیت‌الله تسخیری توطئه‌ها علیه شیعه در مجامع بین‌المللی را خنثی کرد، گفت: ایشان از اهل بیت(ع) دفاع می‌کرد. این ویژگی‌ها و تلاش‌ها چیزی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن عبور کرد. ممکن بود عده‌ای به دلیل حضور ایشان در مجامعی که همه شیعه نبودند، قضاوت‌های دیگری می‌کردند، اما حضور ایشان فرصتی برای از میان رفتن اتهامات علیه شیعه و در حمایت از مبانی اعتقادی شیعه بود. آیت‌الله تسخیری هشام زمان خود در پاسخگویی و پاسداری از حریم اسلام و تشیع بود و در این راه مجاهدت‌ فراوانی کرد.

انتهای پیام
captcha