دشمن واقعی جوامع غربی در درون آنها است، نه از مسلمانان
کد خبر: 3920112
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
روزنامه‌نگار پاکستانی:

دشمن واقعی جوامع غربی در درون آنها است، نه از مسلمانان

روزنامه‌نگار پاکستانی نوشت: در شرایطی که غرب به عناوین مختلف در حال اتهام‌زنی به اسلام و مسلمانان است، به نظر می‌سد دشمن اصلی جوامع غربی نه از کشورهای اسلامی، بلکه از درون خود آن‌ها ریشه دوانده است.

به گزارش ایکنا، پس از کشتار مسجد کرایست چرچ در نیوزیلند که عامل آن هفته گذشته به حبس ابد محکوم شد، بحث‌های زیادی در مورد ریشه‌های این اقدام آن هم در کشوری آرام مانند نیوزیلند مطرح شد. ضرار کهورو(Zarrar Khuhro) روزنامه‌نگار پاکستانی در یادداشتی که در وب‌سایت DAWN منتشر کرد، به این موضوع اشاره کرده است.

در ابتدای این یادداشت با اشاره با تئوری‌های توطئه در مورد از میان رفتن نژاد سفید و مانیفیست برنتون تارانت عامل این حمله آمده است: سرانجام برنتون تارنت، تروریست سفیدپوستی که 51 نفر را در مسجدی در کرایست‌چرچ به قتل رساند، محکوم شد؛ اما ایدئولوژی هدایت کننده اقدامات وی در حال قوت گرفتن است. مانیفست وی، «جایگزینی بزرگ» مستقیماً از تالارهای گفت‌وگوی اینترنتی  نژادگرایان سفید و راست افراطی برگرفته شده است. جایی که اعتقاد عمیقی وجود دارد مبنی بر اینکه «نژاد سفید» دستخوش یک نسل کشی است. آنها (نژادگرایان سفید) می‌گویند که نژادهایی در حال غصب سرزمین ما هستند و به هجوم پناهندگان و مهاجران به عنوان بخشی از این طرح اشاره می‌کنند که از نظر آنها(نژادگرایان سفید)، توسط خائنان نژاد سفید و طبقه لیبرال ملل غربی که حاکم هستند، یاری و کنترل می‌شوند.

کهورو با اشاره به اخباری مبنی بر آموزش‌دیده بودن افرادی مانند تارانت می‌نویسد: اخباری منتشر شده است که براساس آنها سازمان‌های نژادپرست در حال ایجاد گروهی از شبه نظامیان و نیروهای پلیس هستند. این که چرا این گروه‌ها هدف خود را استخدام پرسنل نظامی قرار می‌دهند، بدیهی است: سربازان آموزش دیده هنگام برنامه‌ریزی و انجام حملات تروریستی مهارت لازم را دارند و همچنین می‌توانند اطلاعات، دسترسی به سلاح‌های کشتار جمعی و اعتبار زیادی برای چنین گروه‌هایی فراهم کنند. از این گذشته، ارتش‌های غربی در کشورهای غیر سفیدپوست مستقر هستند؛ جایی که کشتن افراد رنگین‌پوست به معنای واقعی کلمه شغل شماست. در این شرایط زمینه برای تندروشدن افراد آماده شده است.

این روزنامه‌نگار پاکستانی در ادامه به گزارشی از وزارت امنیت داخلی آمریکا در مورد رشد نژادپرستی در این کشور اشاره کرده و آورده است: در سال 2009، وزارت امنیت داخلی آمریكا گزارشی را در مورد تهدید تروریسم جناح راست در داخل کشور منتشر و خاطرنشان كرد كه همه افزایش عضو در كوكلوكس كلان(گروه نژادپرست که بعد از جنگ داخلی آمریکا شکل گرفت) ـ از دهه 1860 تا به امروز ـ بلافاصله پس از پایان یک جنگ خارجی صورت گرفت. این گزارش هشدار داده كه «افراط‌گرایان راستگرا برای تقویت توانایی‌های خشونت‌آمیز خود، در جذب و رادیکال کردن کهنه سربازان از جنگ برگشته تلاش خواهند کرد». این گزارش با خشم کهنه سربازان آمریکایی، صاحب نظران محافظه‌کار، سیاستمداران و رسانه‌ها روبه‌رو و به فراموشی سپرده شد، اما این گزارش درست است.

وی سپس با ذکر چند مثال به تلاش افراط‌گرایان برای جذب افراد نظامی اشاره کرده و می‌نویسد: فریزر گلن میلر(Frazier Glenn Miller) را در نظر بگیرید که در حال حاضر به جرم قتل سه نفر در یک مرکز یهودی در کانزاس زندانی شده است. این کهنه سرباز جنگ ویتنام و کلاه سبز سابق، گروهی به نام حزب میهن‌پرست را تأسیس کرد که اعضای آن با اسلحه و پوشیدن یونیفرم در خیابان‌ها رژه می‌روند. وی همچنین از گروه بزرگتری به نام The Order  بودجه 50،000 دلاری برای خرید اسلحه ـ از جمله موشک‌های ضد تانک ـ که از یک پایگاه نظامی آمریکا به سرقت رفته بود، دریافت کرد. او یک استخدام کننده پرشور بود که به طور خاص سربازان را هدف قرار می‌داد و حتی برای آموزش نیروهای خود به آنها پول می‌داد. 

ضرار کهورو افزود: سال گذشته، یک گزارش تحقیقی نشان داد که سرباز کانادایی پاتریک متیوز(Patrik Mathews) ـ که در زمینه استفاده از مواد منفجره و سلاح گرم آموزش دیده است ـ عضوی از یک گروه نئو نازی به نام The Base بود که هدف آن شروع یک جنگ نژادی است. فیلم‌هایی در دسترس است که جزئیات چگونگی برنامه‌ریزی متیوز برای مسموم کردن آب را در اختیار شما قرار می‌دهد.

این روزنامه‌نگار پاکستانی یادداشت خود را اینگونه به پایان برده است: همین حالا، مایکل جرمن(Michael German)، مأمور سابق FBI، گزارشی را منتشر کرده که  نشان می‌دهد روابط گسترده‌ای میان سازمان‌های اجرای قانون در ایالات متحده و برتری‌طلبان سفیدپوست وجود دارد. با وجود تمام میلیاردها دلاری که غرب صرف جنگ‌های خارج از کشور می‌کند، آنها هنوز نمی‌دانند که دشمن واقعی در درون است.

انتهای پیام
captcha