توهین به پیامبر(ص) جنگ روانی غرب علیه مسلمانان است
کد خبر: 3921074
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹
رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع):

توهین به پیامبر(ص) جنگ روانی غرب علیه مسلمانان است

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت در واکنش به انتشار مجدد کاریکاتور موهن پیامبر اکرم(ص) در نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» تأکید کرد که پشت پرده این رفتارهای نژادپرستانه در ایام سوگواری امام حسین(ع) جنگ روانی آمریکا و غرب جنایتکار علیه مسلمانان، جوامع اروپایی و مهاجرین است.

به گزارش ایکنا، متن پیام محکومیت آیت‌الله محمدحسن اختری، رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
قال الله الحکیم فی محکم کتابه المبین:
(یریدون لیطفئوا نور الله بافواههم و الله متم نوره و لو کره الکافرون: مى‏ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند و حال آنكه خدا گر چه كافران را ناخوش افتد نور خود را كامل خواهد کرد. صدق الله العلی العظیم

اقدام شنیع و توهین آمیز عناصرافراطی نژادپرست و اسلام ستیز در اسائه ادب به قرآن کریم، کتاب آسمانی مسلمانان و تهیه و انتشار مجدد کاریکاتور موهن به پیامبراکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) در برخی از کشورهای اروپایی خشم مسلمانان و نگرانی آزادگان جهان را برانگیخت.

آن چه که تأسف و تأثر شدید جوامع انسانی و اسلامی را برمی‌انگیزاند، اقدام غیرحقوقی و غیر اصولی مقامات سیاسی و پلیس کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر و آزادی است که مجوز صدور تجمع برای نژادپرستان اسلام‌ستیز را که از هرگونه خرد، انسانیت و شعور اجتماعی بی بهره بوده، صادر و از افراطیون حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

متأسفانه این نخستین بار نیست که در اروپا نسبت به مقدسات اسلام و مسلمانان اهانت صورت می‌پذیرد، این اقدامات توهین آمیز و شنیع و ضد انسانی که برخلاف کنوانسیون‌ها و قوانین بین المللی و اصل احترام به ادیان وهمزیستی مسالمت‌آمیز میان پیروان ادیان آسمانی صورت می‌گیرد خود توهین به همه پیامبران الهی و انسانیت و ارزش‌های اجتماعی است و رخداد تکرار این اهانت‌ها و اقدامات نژاد پرستانه و اسلام ستیزانه در برخی کشورهای اروپایی که طبعا باعث جریحه دار شدن احساسات مسلمانان می‌شود، هیچگاه نمی‌تواند صرفا با استناد به اصل (آزادی بیان ) صورت گرفته باشد.

چنین اقدامات اسلام ستیزانه و موهن، جهان اسلام را به این برداشت مهم راهنمایی می‌سازد که در پشت پرده این رفتارهای نژاد پرستانه توطئه‌های خطرناک نهفته است و حکایت از یک نوع جنگ روانی آمریکا و غرب جنایتکار علیه مسلمانان، جوامع اروپایی و مهاجرین دارد.

این کار پلید و سخیف این بار در ایام سوگواری سرور آزادگان جهان و سرور شهیدان حضرت ابا عبد الله الحسین علیه السلام نسبت به عزاداران سید الشهداء در چند کشور اروپایی فضاحت‌بارتر و ننگین‌تر رخ نمود و خشم سراسری مسلمانان و آزادگان و پیروان ادیان الهی در جهان را برانگیخت.

متأسفانه سیاستمداران اروپا و غرب به نام آزادی یا مهر تأایید زدند و یا از کنار آن بدون محکومیت و اقدام پیشگیرانه گذشتند، درحالی که انکار هولوکاست در این کشورهای مدعی آزادی بیان ( حتی در لفظ ) از سوی هر شخصی که باشد چند سال محکومیت زندان و محرومیت از برخی خدمات اجتماعی را به دنبال دارد؛ هنوز جهان اسلام محکومیت پروفسور روژه گارودی اندیشمند بزرگ فرانسوی را به دلیل افسانه خواندن هولوکاست فراموش نکرده‌اند. در حالی که رئیس جمهور فعلی این کشور در پاسخ به یک خبرنگار در لبنان که سؤال کرده بود چرا اهانت (شارلی ابدو ) در تهیه و انتشار کاریکاتور موهن پیامبراسلام را محکوم نکرده‌اید؟ پاسخ داد فرانسه یک کشور آزاد است و این کار شارلی ابدو در چارچوب آزادی بیان صورت گرفته است!.

این دسته از سیاستمداران استعمارگر با زیر پا نهادن همه ارزش‌های اعلام شده خود و ادعاهای پر زرق و برق و تکراری خویش مبنی بر پرچمداری تمدن و فرهنگ و احترام به حقوق بشر و کرامت انسانی و باسوء تعبیر و تفسیر نادرست و فریبکارانه از آزادی بیان و قلم و تمایل به حمایت از اقدامات نژادپرستانه گروه‌های افراطی، بی لیاقتی و یک جانبه‌گرایی خود را برای رهبری جامعه خود و جهان نشان دادند.

مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) و بنیاد بین المللی عاشورا به عنوان دو نهاد بین‌المللی غیر دولتی که رسالت دفاع از اسلام این آیین آسمانی و مکتب اهل بیت و تحکیم مبانی دوستی و همزیستی مسالمت آمیز واحترام به فرهنگ‌ها، آداب و رسوم و باورهای دینی به مقدسات پیروان ادیان مختلف را برعهده دارد، چنین اقدامات تفرقه افکنانه و نفرت برانگیز را شدیدا محکوم می‌کند و از دولت و نهادهای امنیتی و انتظامی این کشورها می‌خواهد هر چه سریع‌تر با لغو مجوز این گونه فعالیت‌های غیرانسانی و غیرحقوقی از تشدید وخامت و جریحه‌دار شدن احساسات مسلمانان در سراسر جهان جلوگیری نمایند.

همچنین مجمع جهانی اهل بیت و بنیاد بین المللی عاشورا ضمن محکوم کردن مجدد این رویدادهای تلخ و تأسف بار موارد ذیل را مورد تأکید جدی قرار می‌دهد:


1-از مقامات کشورهای اسلامی درخواست می‌شود با توجه به حجم این توطئه ننگین به محکوم کردن لفظی بسنده نکنند و تدبیر دقیق و موضع‌گیری اصولی در قبال اروپا اتخاذ نموده و اقدامات بازدارنده سیاسی و حقوقی را اعمال کنند تا از تکرار این اقدامات ضد دینی علیه ساحت مقدس پیامبراسلام (صلی الله علیه وآله وسلم ) و قرآن مجید جلوگیری کنند.

2- از سازمان همکاری کشورهای اسلامی و اتحادیه بین المجالس اسلامی سریعا درخواست می‌شود با برگزاری نشست فوق العاده و اضطراری در برابر این اهانت‌های آشکار و خلاف قانون، با صدور بیانیه و مصوبات حقوقی اقدامات پیشگیرانه و ترتیبات حقوقی لازم را برای طرح شکایت علیه جسارت کنندگان صادر و دولتمردان کشورهای اروپایی را به اجرای آن ملزم سازند.

3- از علمای اعلام و مراجع عظام، مفتی‌ها و رؤسای شوراهای فتوایی، سازمان‌ها و مجامع حقوقی بین المللی و تمامی فرهیختگان، اندیشمندان، رهبران دینی و سیاسی استدعاء دارد تا از جایگاه والای علمی و اجتماعی و امکانات و توانایی خود برای محکومیت این اقدامات خودسرانه و اسلام ستیزانه اقدامات پیشگیرانه گوناگون نظیر روشنگری افکار عمومی، اعتراض به هرگونه اقدام اهانت آمیز به مقدسات دینی ادیان آسمانی دیگر مردم جهان و نیز دعوت از مردم ومسئولین دولتی، فرهنگی و دینی در اروپا جهت جلوگیری از این فجایع را بنمایند و از هر طریق ممکن با صراحت و شدت تمام، مخالفت خود با این اقدامات نابخردانه و غیر انسانی و ناشایست را با صدای بلند واقدامی تأثیرگذار اعلام نمایند.

(والذین سعوا فی ایاتنا معاجزین اولئک اصحاب الجحیم ) سوره مبارکه حج آیه 51
و آنان که در رد و انکار آیات ما سعی و کوشش کردند تا ما را به زانو درآورند آنها اهل آتش دوزخند.

محمدحسن اختری
رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) و
مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا
15 شهریور 1399

انتهای پیام
captcha