قرآن بدون تردید جهانی می‌شود
کد خبر: 3921236
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
واکنش مدیر حوزه خواهران به اهانت به قرآن:

قرآن بدون تردید جهانی می‌شود

حجت‌الاسلام بهجت‌پور با بیان اینکه بی‌تردید قرآن کریم جهانی خواهد شد، تأکید کرد: آیه شریفه «قُلْ مُوتُوا بِغَيْظِكُمْ» می‌فرماید: اینها نشان دادند که آزادی وقتی در دست انسان تربیت‌نشده قرار گیرد، به سمت آزادی‌های حیوانی، جنسی و رفتارهای ناشایست اخلاقی کشیده می‌شود.

قرآن بدون تردید جهانی خواهد شد/ آموزش ترکیبی در حوزه خواهرانبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور، مدیر حوزه خواهران، 16 شهریورماه در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه خواهران و جامعةالزهرا(س)، که در سالن همایش مرکز مدیریت حوزه خواهران برگزار شد، گفت: امروز فعالیت علمی 500 حوزه خواهران در سراسر کشور آغاز می‌شود. با شروع کرونا تلاش شد که حوزه از مسیر علم و درس و بحث فاصله نگیرد لذا امتحانات و کلاسها در زمان مناسب برگزار شد و امیدوارم از این تجربه در سال تحصیلی جدید استفاده شود.

مدیر حوزه خواهران افزود: امسال با وجود مشکلات، داوطلبان شش درصد بیشتر از سال گذشته بودند که نشان می‌دهد شرایط به خوبی مدیریت شده است. برای امسال هم تلاش شد تا تدابیری آرام‌بخش برای تحصیل طلاب و حضور استادان تدبیر شود. بنا بر این است که نظام آموزشی، ترکیبی باشد و بخش قابل توجهی از دروس به صورت غیرحضوری از طریق سامانه مدرس برگزار شود و دروس به مدت یک ماه قابل دسترسی برای طلاب خواهد بود.

بهجت‌پور تصریح کرد: تاکنون 91 درصد از کادر سطح یک کشور درباره این سامانه توجیه شده و آزمون خود را به خوبی پس داده‌اند و 85 درصد استادان کشور هم با این سامانه آشنا هستند و ضریب نفوذ در میان طلاب 30 درصد است که باید به حد بالاتر برسد.

ظرفیت‌های مرکز مدیریت برای آموزش و پژوهش

مدیر حوزه خواهران با اشاره به وجود 28 مدیریت استانی، اظهار کرد: از مدیران استانی می‌خواهیم که با دقت به بخشنامه‌ها توجه کنند تا در شرایط اقتضایی کنونی بتوانیم از مشکلات عبور کنیم که شرایط نشان داد قدرت تاب‌آوری حوزه خواهران بالاست و تلاش شده تا ظرفیت‌های مرکز مدیریت برای پوشش مناسب آموزشی و پژوهشی در سراسر کشور سامان یابد و 20 واحد اقتضائی تصویب و گروه‌های علمی در تمامی مدارس تأسیس خواهد شد.

وی افزود: مدیران حتماً به صورت تلفنی با طلابی که حضور ندارند مرتبط باشند و احوال آنان را بپرسند و از تحصیلشان آگاه شوند تا فضای علمی شکل بگیرد و ارتباط یک‌سویه را بشکنند. طلاب اطمینان خاطر داشته باشند که تلاش می‌شود تا در تمامی ابعاد آموزشی و پژوهشی و ... راهگشا و تسهیل‌کننده باشیم و رشد و تحصیل کریمانه بانوان در سراسر کشور فراهم شود.

محکومیت اهانت به قرآن

صاحب تفسیر همگام با وحی بیان کرد: این روزها ذائقه ما به اتفاق عجیبی در غرب، تلخ است؛ مجله‌ای در سوئد و مجموعه‌ای در فرانسه به قرآن و پیامبر(ص) اهانت کرده و قرآن را آتش زدند؛ البته تا زمانی که نام قرآن شنیده شود، توهین به پیامبر(ص) هم تمام‌شدنی نیست، همان طور که قرآن درآیه 51 سوره قلم فرمود: «وَإِنْ يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَ يَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ؛ و کافران چون قرآن را شنیدند، نزدیک بود تو را با چشمانشان بلغزانند [و از پای درآورند] و می‌گویند بی‌تردید او دیوانه است».

وی تأکید کرد: بی‌تردید قرآن جهانی خواهد شد؛ به فرمایش قرآن کریم «قُلْ مُوتُوا بِغَيْظِكُمْ؛ بگو در كينه خويش بميريد»؛ اینها نشان دادند که آزادی وقتی در دست انسان تربیت‌نشده قرار گیرد، به سمت آزادی‌های حیوانی، جنسی و رفتارهای ناشایست اخلاقی کشیده می‌شود و اولین جایی که چنگال انسان تربیت‌نیافته به سمت آن نشانه می‌رود، دین و ارزش‌های دینی است.

مفسر قرآن تصریح کرد: خواهران و دختران و طلاب و استادان عزیز افتخار کنید در خطی هستید که کسانی که راه ابلیس و مسیر جهنم را می‌روند، اولین توهین و غیظ را متوجه شما می‌دانند؛ افتخار کنیم که اگر قرار است سیلی بخوریم سیلی‌ای را می‌خوریم که قبل از آن پیامبر(ص) و بزرگان خورده‌اند. مطمئنیم که خدا یاور ماست و ما را مأجور خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha