مرزبندی قرمز و سفید شهرها برای نماز جمعه برداشته شود
کد خبر: 3923081
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری:

مرزبندی قرمز و سفید شهرها برای نماز جمعه برداشته شود

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، با تأکید بر اینکه باید این مرزبندی قرمز و سفید شهرها برای نماز جمعه برداشته شود، گفت: این فریضه به درستی و با رعایت شیوه‌نامه‌ها قابل برگزاری است و نباید مشتاقان این فریضه را از آن بی‌بهره گذاشت، با این حال در نهایت تصمیم ستاد کرونا برای ما حجت شرعی است.

حاج علی اکبری

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، امروز 25 شهریورماه، در نشست مشترکی با وزیر بهداشت، با تأکید بر همکاری این ستاد برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی، گفت: دو ماه رمضان و محرم را در زمان شیوع کرونا پشت سر گذاشتیم و مراسم مذهبی مرتبط با آنها  را به شیوه‌ای متفاوت برگزار کردیم و مشکل خاصی در این رابطه به وجود نیامد.

وی افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی با کمک مردم مؤمن انجام شد و شرایط نشان می‌دهد حوزه دین و نهاد‌های دینی پیشگام و الگو در رعایت دستورالعمل‌های پیشگیرانه و بهداشتی هستند.

وی با بیان اینکه تعطیل بودن نماز جمعه بر ائمه جمعه سخت گذشته است، گفت: ۴۰ سال از فضایل و برکات نماز جمعه بهره‌مند بودیم و از نظر اهمیت، نماز جمعه در ردیف فریضه حج است و این موهبت همواره شامل حال ما بوده است. از نظر سیاسی و انقلابی نیز یکی از ارکان‌ نظام است.

رئیس ستاد اقامه نماز جمعه با بیان اینکه با هدف حمایت از بیانات رهبر معظم انقلاب به دستورالعمل‌های بهداشتی عمل کرده‌ایم، گفت: با ستاد ملی کرونا هماهنگ بوده و این مسیر را به خوبی طی کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری با تأکید بر رعایت دستور‌العمل‌ها در مساجد، گفت: نماز جماعت در این اماکن با رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت منظم برپا می‌شود و نظارت‌ها نیز به خوبی صورت می‌گیرد. در مورد نماز جمعه وضعیت متفاوت است و امیدواریم بتوانیم تصمیمات مناسبی در این زمینه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نیاز به حجت شرعی داریم، گفت: با توجه به اینکه می‌توان با رعایت دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه‌تر نماز جمعه را برگزار کرد، لذا هیچ توجیهی برای برگزار نشدن آن وجود ندارد. نماز جمعه کمترین ریسک و مخاطره را دارد، چراکه در یک زمان محدود و فقط یک روز در هفته با ورود و خروج مشخصی قابل برگزاری است اما برگزار نمی‌شود و این عدم برگزاری برای ما جای سؤال دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید این مرزبندی قرمز و سفید شهرها برای نماز جمعه برداشته شود، گفت: این فریضه به درستی و با رعایت شیوه‌نامه‌ها قابل برگزاری است و نباید مشتاقان این فریضه را از آن بی‌بهره گذاشت. مصلاها با‌ گردش هوای خوب و فضاهای باز و کنترل جدی ورود و خروج امکان برگزاری نماز را دارند اما در نهایت تصمیم ستاد کرونا برای ما حجت شرعی است و امیدواریم در این جلسه به این حجت برسیم.

انتهای پیام
captcha