فاصله سطح زندگی برخی مسئولان با مردم مایه شرمساری است / قبح خلاف واقع گفتن در بین مدیران از بین رفته
کد خبر: 3923264
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
احمد کریمی اصفهانی:

فاصله سطح زندگی برخی مسئولان با مردم مایه شرمساری است / قبح خلاف واقع گفتن در بین مدیران از بین رفته

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه در نگاه اسلامی نباید میان حاکمان و توده‌های عادی مردم به لحاظ سطح زندگی فاصله‌ای باشد، گفت: امروز فاصله طبقاتی مسئولان با مردم در حدی است که انسان شرمنده می‌شود و این اتفاق نه تنها شکاف میان کارگزارن و مردم را زیاد می‌کند بلکه فاصله میان مردم را با آموزه‌های دینی نیز بیشتر کرده که نتیجه طبیعی آن افزایش معضلات و آسیب‌های اجتماعی است.

احمد کریمی اصفهانی

احمد کریمی اصفهانی، دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره نگرانی‌ها پیرامون افزایش فاصله مردم و مسئولان با توجه به آشفتگی در وضعیت اقتصادی و عدم واکنش مناسب دولت و مجلس نسبت به این اوضاع گفت: در حکومت اسلامی قرار است که بین حاکمان و مردم فاصله و شکافی نباشد. البته نزدیکی به معنای آن است که فاصله غیرعادی و غیرمعقولی میان سطح زندگی مسئولان و توده‌های عادی مردم نباشد. در حالی که امروز فاصله سطح و امکانات زندگی برخی مسئولان با مردم در حدی است که انسان شرمنده می‌شود و در شأن نظام اسلامی نیست.


بیشتر بخوانید:


وی ادامه داد: امروز نشانه فاصله میان ملت و مسئولان، گرانی افسارگسیخته و بی‌توجهی به تورم، افزایش قیمت مسکن و عدم ساماندهی وضعیت مسکن، بیکاری و فقدان برنامه مشخص برای اشتغال، رشد فقر و افزایش فسادهای اجتماعی مانند اعتیاد است؛ لذا مسئولان باید به عواملی که امروز زندگی مردم را سخت و پیچیده کرده و بعضاً به افزایش ناامنی اجتماعی، سرقت، اعتیاد و امثال این آسیب‌های اجتماعی انجامیده است، توجه ویژه کنند.

کریمی اصفهانی اظهار کرد: هر مقدار مسئولان مشکلات اقتصادی و به تبع آن آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهند به همان نسبت از فاصله و شکاف میان مسئولان و مردم کاسته شده و رابطه مردم با حاکمان ترمیم می‌شود. امروز برخی اقدامات مسئولان نه تنها فاصله آنها با مردم را افزایش داده بلکه فاصله مردم را با خدا و آموزه‌های دینی نیز بیشتر کرده و معضلاتی که مسئولان برای مردم ایجاد می‌کنند، آنها را از دین و دینداری دور کرده است.

تحول اقتصادی؛ بالاترین انتظار مردم از مجلس انقلابی

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار درباره انتظارات مردم از مجلس انقلابی در حوزه اقتصاد و معیشت و عملکرد مجلس در این رابطه گفت: البته قضاوت درباره عملکرد مجلس یازدهم زود است، اما نمایندگان نباید فراموش کنند که با چه شعارهایی وارد مجلس شدند. دو اولویت و شعار اصلی این مجلس اقتصاد و فرهنگ بود و بیشترین توقع مردم از این مجلس سر و سامان دادن به وضعیت معیشتی و نظارت بر اقدامات دولت در حوزه اقتصادی بود.

وی یادآور شد: امروز با گذشت بیش از سه ماه از آغاز به کار مجلس چنین مسئله‌ای کمتر مشاهده شده است. از آغاز سال تا شهریورماه نزدیک به 40 درصد قیمت ارز افزایش یافته و مجلس در این باره اقدام خاصی در قالب سؤال، نظارت یا ارائه طرح انجام نداده است. امروز بر اثر افزایش قیمت ارز قیمت همه کالاهای مورد نیاز به نحو سرسام‌آوری افزایش یافته و بدتر اینکه قیمت اقلام و کالاهایی که در اختیار دولت است و به مانند فرآورده‌های پتروشیمی، به قیمت ارز هم ربطی ندارند بیش از سایر کالاها افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که این فرآورده‌ها همگی در داخل تولید می‌شود و مشخص نیست به چه دلیل قیمت این کالاها افزایش پیدا کرده است. امروز به جرئت می‌توان گفت دولت به جای اینکه بیش از همیشه رعایت حال مردم را بکند در افزایش قیمت‌ها از همه سبقت گرفته است. امروز نمی‌توان یک کالای در اختیار دولت را نام برد که گران نشده باشد.

افزایش بی‌اعتمادی مردم به تصمیمات مسئولان

کریمی اصفهانی افزود: مسئله دیگر بی‌ضابطه و بی‌ثبات بودن افزایش قیمت‌هاست. به فرض دولت می خواهد به دلایلی کالایی را گران کند، اما می‌تواند اعلام کند قیمت این اقلام تا یک یا دو سال ثابت است تا در بازار هم ثبات و امنیت ایجاد شود. متأسفانه  مجلس هم هنوز به این مسئله ورود خاصی نکرده است.

این فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: بی‌ثباتی در بازار و معیشت مردم زائیده سوءمدیریت مدیران، فساد مسئولان، عدم نظارت و بی‌توجهی به ملت و فاصله گرفتن از آنان است که روز به روز بی‌اعتمادی مردم به تصمیمات و اظهارات مسئولان را افزایش می‌دهد و این بزرگترین خطر برای یک دولت و حکومت است. الان برخی از دولتمردان واقعاً بی‌اطلاع هستند که برخی از خانواده‌ها با این حقوق‌های اندک امکان دسترسی به حداقل امکانات زندگی را هم ندارند و این شیوه مدیریتی مسئولان هیچ شباهتی با آموزه‌های دینی و قرآنی و رفتار پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) ندارد.

دولت گوش شنوایی برای شنیدن نظرات نخبگان ندارد

کریمی اصفهانی درباره نقش اصناف و احزاب در ارائه طرح‌ها و نظرات عملی به دولت برای عبور از وضعیت پیچیده فعلی گفت: متأسفانه دولت‌ها گوش شنوایی ندارند، چون اگر گوش شنوایی داشتند از تجارب صاحب‌نظران، اصناف و کارشناسان حوزه‌های مختلف که فاصله کمتری با مردم دارند استفاده می‌کردند.

وی ابراز کرد: اگر مسئولان نظرات نخبگان را می‌شنیدند و اجرا می‌کردند، حداقل وضعیت اشتغال کشور امروز اینگونه نبود. امروز خلاف‌گویی بین‌ مسئولان رواج پیدا کرده و می‌توان گفت قبح دروغ و خلاف واقع گفتن در بین برخی مسئولان از بین رفته و به راحتی وعده می‌دهند، به راحتی انکار می‌کنند و به گردن دیگران می‌اندازند. در جلساتی که با مسئولان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف داریم به جای اینکه حل معضلات زندگی مردم انجام شود، وزارت کشاورزی مشکل را به گردن وزارت صنعت می‌اندازد، وزارت صنعت مشکل را مربوط به بانک‌ها می‌داند، بانک‌ها هر دو وزارتخانه را مقصر می‌دانند و قس علی هذا.

کریمی اصفهانی در پایان اظهار کرد: در این میان تنها کسانی که زیر این چرخ‌دنده نابود می‌شوند مردم هستند و از طرفی از نظرات گروه‌ها و اصناف که بیرون از دولت هستند و اطلاع بیشتری از واقعیت عینی وضعیت اقتصادی کشور و نگرانی‌ها و نارضایتی‌های مردم دارند، بهره‌برداری نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha