همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن» 29 شهریورماه آغاز می‌شود
کد خبر: 3923435
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵

همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن» 29 شهریورماه آغاز می‌شود

آیین افتتاحیه همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن»، شنبه ۲۹ شهریورماه از سوی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه برگزار خواهد شد.

همایش ملی «مقاومت از منظر قرآن» 29 شهریور آغاز می‌شودبه گزارش ایکنا، همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن» از روز شنبه، 29 شهریورماه به مدت یک هفته برگزار خواهد شد و آیین اختتامیه آن، پنجشنبه سوم مهرماه برگزار می‌شود.

مراسم افتتاحیه همایش هم با پیام آیت‌الله نوری همدانی و سخنرانی حجت‌‌الاسلام والمسلمین نجف لکزایی، رئیس پژوهشگاه  علوم و فرهنگ اسلامی  دفتر تبلیغات اسلامی حوزه آغاز می‌شود و اختتامیه هم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی همراه است.

پنل‌های تخصصی این همایش از روز 29 شهریورماه تا چهارشنبه دوم مهرماه ادامه دارد و اساتید به ارائه مقالات و سخنرانی خود می‌پردازند.

«گفتمان‌سازی و روش مقاومت از نگاه قرآن کریم»، «مفاهیم، مبانی و اصول مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم»، «الگوهای مقاومت در قرآن کریم»، «دستاوردهای مقاومت از نگاه قرآن کریم» و «چالش‌های مقاومت از نگاه قرآن کریم» پنل‌های تشکیل‌دهنده این همایش هستند.

در روز افتتاحیه این همایش، از مجموعه مقالات و از مجموعه نشست‌ها و همچنین چکیده مقالات رونمایی خواهد شد. همچنین ارائه گزارش از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی‌مقدم، دبیرعلمی همایش از دیگر بخش‌های مراسم افتتاحیه و اختتامیه است.

همچنین، همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن» به همت پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سال ۱۳۹۸ به تصویب رسید؛ حدود ۱۴۰ مقاله به دبیرخانه همایش رسیده که برخی از این مقالات سفارشی بودند و از مجموع مقالات، ۱۱۰ مقاله برگزیده شده است. همچنین ۱۱ نشست علمی قبل از این همایش در مراکز مختلف علمی برگزار شده است.

انتهای پیام
captcha