آغاز پانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی / اعلام فراخوان رشته ترتیل
کد خبر: 3925273
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲

آغاز پانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی / اعلام فراخوان رشته ترتیل

فرآیند پانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی از امروز، پنجم مهرماه با اعلام فراخوان این جشنواره در رشته قرائت ترتیل آغاز می‌شود.

به گزارش ایکنا، پانزدهمین دوره جشنواره سراسری تلاوت‌های مجلسی در شرایطی کار خود را آغاز می‌کند که ایران و دیگر کشورهای جهان، درگیر بیماری کرونا بوده و طی هشت ماه گذشته، بسیاری از برنامه‌ها و مراسم مختلف قرآنی لغو شده و یا به تعویق افتاده است.

مجمع قرآنی حسینیه صاحب‌الزمانی تهران اعلام کرده است که با توجه به شرایط موجود، با سیاست‌گذاری‌های جدید، جشنواره پانزدهم را برگزار می‌کند.

جشنواره پانزدهم تلاوت‌های مجلسی در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ قرآن کریم برگزار می‌شود که رقابت‌های بخش ترتیل جشنواره که بدون محدودیت سنی و ویژه آقایان برگزار می‌شود، از امروز شنبه، پنجم مهرماه آغاز به‌کار می‌کند.

در این دوره از جشنواره به صورت غیر حضوری و به صورت اعلام فراخوان و ارسال اثر در بخش اول و نیز رأی و انتخاب هیئت داوران و مردم، ۱۰ مرتل برتر مشخص خواهند شد و طبق برنامه اعلام شده از سوی مسئولان برگزاری جشنواره، بنابر این است تا کل قرآن با صدای مرتلان برتر ضبط و منتشر شود.

آئین‌نامه بخش ترتیل پانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی، اخبار مربوط به حضور بانوان در پانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی و نیز بخش بین‌الملل جشنواره به زودی در صفحه رسمی جشنواره در اینستاگرام بارگذاری می‌شود.

رقابت‌های مرحله مقدماتی رشته قرائت تحقیق آقایان استان تهران نیز از چهارشنبه، دهم مهرماه از ساعت 19 تا 23 در جلسه آموزشی محمدکاکاوند واقع در بزرگراه نواب صفوی(شمال به جنوب)، جلوتر از پل امام خمینی(ره)، انتهای خیابان گلهای یکم، حسینیه خامس آل عبا آغاز خواهد شد.

همچنین، بخش بین‌الملل جشنواره نیز امسال برای اولین بار به صورت غیر حضوری و در فضای مجازی از طریق ارتباط با پیکره مردمی و قاریان ممتاز قرآن از ۱۵ کشور جهان برگزار خواهد شد.

مراحل مختلف پانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی تا 28 دی‌ماه مصادف با شام شهادت صدیقه طاهره(س) ادامه خواهد داشت.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مراحل مختلف جشنواره پانزدهم می‌توانند به صفحه رسمی جشنواره در اینستاگرام به نشانی ftfquran@ مراجعه کنند.

یادآور می‌شود، ستادهای استانی جشنواره، با توجه به امکانات، زمان، تعداد مخاطبان و وضعیت اعلام شده از سوی ستاد مقابله با بیماری کرونا، مرحله اول جشنواره را در سطح استان‌ها به شکل حضوری و غیر حضوری همراه با تمهیدات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌کنند.

همچنین، در شهرها و مناطق مختلفی از کشور که که وضعیت آن‌ها از لحاظ مقررات ستاد ملی مبارزه با کرونا قرمز است، از ظرفیت فضای مجازی و نیز پلتفرم‌های مختلف استفاده می‌شود.

انتهای پیام
captcha