ساخت مسجد در «سینیتسا»ی صربستان
کد خبر: 3926791
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱

ساخت مسجد در «سینیتسا»ی صربستان

مسجد جدیدی در شهر مسلمان‌نشین «سینیتسا»(Siyenitsa) در منطقه سنجاک واقع در جنوب صربستان ساخته می‌شود.

به گزارش ایکنا، سنگ بنای این مسجد با حضور مردم و هیئتی از مشیخت اسلامی (اداره امور مسلمانان) صربستان، که در صدر آن «عبدالرحمن کوویچ»(Abdurahman kovich) مفتی سنجاک بود، گذاشته شد و این مکان با کمک خیّران ساخته می‌شود.

کوویچ در مراسم گذاشتن سنگ بنای مسجدی جدید در این منطقه گفت: خوشحالم که بوشنیاک‌ها (مسلمانان) در سنجاک بسیار آگاه هستند، زیرا بخشی از املاکی را که خداوند به آنها داده است در راه خدا اختصاص می‌دهند.

وی افزود: نباید اقدامات نیکوکارانه خود را در ساختن مسجد متوقف کنیم تا اینکه مساجد ما از نظر عملکرد و فعالیت‌، نفوذ در جامعه و بهبود وضعیت مردم و جامعه مانند مسجدالنبی(ص) شوند.

کوویچ تصریح کرد: حضور در این گروه که دارایی‌های خود را وقف می‌کنند، افتخاری بزرگ است. ما تیمی مشترک و با یک هدف مشترک هستیم و با چنین موفقیت و خصوصیات خوبی بایستی در وحدت خود نیز مستحکم باشیم.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در صربستان، گذاشتن سنگ بنای مسجد در شهر سینیتسا با حضور رهبران جامعه اسلامی و اهالی محل انجام گرفت و این مراسم با دعای «سعید ایسلاموویچ»(Said Islamovich)، امام جمعه مسجد (حاجی مهووا) و عضو شورای اسلامی سنجاک در نووی پازار همراه بود.

«اسد محموتوویچ» (Asad Mahmutovich)، امام جمعه و رئیس کمیته مراسم برگزاری سنگ بنای مسجد جدید در شهر سینیتسا در جنوب صربستان، با بیان اینکه مساجد زیباترین مکان‌ها در جهان هستند، گفت: جمع شدن و معاشرت با اهداف خوب و نیکو در کنار اقوام، دوستان و همسایگان برای ما لذتی ویژه محسوب می‌شود و ما برای انجام کار نیک دور هم جمع شده‌ایم.

وی افزود: مساجد بهترین کارخانه‌ها هستند. این کارخانه‌ها آنچه را که خوب، زیبا، مفید و باکیفیت‌اند تولید می‌کنند و سود مالی ندارند. مساجد راهنمای ما به سوی آینده‌ای بهترند.

انتهای پیام
captcha