نهضت حسینی چراغ راه آزادگان جهان است
کد خبر: 3927354
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵

نهضت حسینی چراغ راه آزادگان جهان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز گفت: نهضت حسینی قرن‌هاست که چراغ راه آزادگان جهان شده است و انسان‌های آزاده از این نهضت پیروی می‌کنند تا بتوانند به فرهنگ عاشورایی سوق پیدا کنند.

نهضت حسینی چراغ راه آزادگان جهان است

حجت‌الاسلام مهدی ولایی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز با بیان اینکه قیام حسینی در عاشورا به همه آموخت که باید در برابر ظلم پایداری و ایستادگی کرد، اظهار کرد: این حرکت به حدی بزرگ و تأثیرگذار بود که در بسیاری دیگر از مکاتب مورد توجه قرار گرفت.
وی با بیان اینکه آزادگی از دیگر درس‌های قیام عاشورا به شمار می‌رود، تصریح کرد: امام حسین(ع) با قیام خود نشان دادند که در همه حال باید در مقابل ظلم و جور ایستاد و با این حرکت عظیم نهضتی انسان‌ساز رقم زدند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه راز جاودانگی قیام عاشورا در اهداف متعالی امام حسین(ع) نهفته است، خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین هدف ایشان زنده‌نگه داشتن دین مبین اسلام بود که برای آن از همه چیز خود گذشتند و آن را در راه خدا فدا کردند.
این مسئول بیان کرد: نهضت حسینی قرن‌هاست که چراغ راه آزادگان جهان شده است و انسان‌های آزاده از این نهضت پیروی می‌کنند تا بتوانند به فرهنگ عاشورایی سوق پیدا کنند.
ولایی‌برحق با بیان اینکه امام حسین(ع) با قیام خود توانستند از انحراف در دین جلوگیری کنند، اظهار کرد: ایشان توانستند ارزش‌های اسلام را دوباره احیا کنند و خطر تحریف را از بین ببرند.
وی با بیان اینکه باید حقیقت اصلی قیام عاشورا را برای جامعه بشری تبیین کنیم، تصریح کرد: نسل جوان و نوجوان باید با فرهنگ عاشورایی آشنا شوند، چراکه این فرهنگ علاوه بر آموختن فرهنگ ایثار و ایستادگی آنها را از انحراف مصون می‌کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز متذکر شد: با روشنگری و آگاهی‌بخشی به نسل جوان و نوجوان می‌توانیم به بهترین شکل ممکن شاخصه‌های فرهنگ عاشورایی را تبیین کنیم.

انتهای پیام
captcha