از هشدار ترامپ در مورد جنگ صلیبی تا به راه افتادن حمام خون در آمریکا
کد خبر: 3928480
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
با انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا/

از هشدار ترامپ در مورد جنگ صلیبی تا به راه افتادن حمام خون در آمریکا

با نزدیکتر شدن به زمان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، شاهد تغییر و تحولات زیادی در عرصه سیاسی این کشور هستیم. ترامپ در سخنرانی اخیر خود باز هم در مورد سوسیالیستی شدن آمریکا هشدار داد و گفت:‌ اگر چپ به قدرت برسد، یک جنگ صلیبی در سراسر کشور را علیه مجریان قانون راه‌اندازی می‌کند که تاکنون کسی ندیده است.

به گزارش ایکنا، این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تحت تأثیر مسائل بسیاری قرار دارد که این رقابت را به موضوعی بحث برانگیز تبدیل کرده است. نگاهی داریم به مهمترین اخبار انتخابات آمریکا در 24 ساعت گذشته.

ترامپ: نمی‌گذاریم آمریکا کشوری سوسیالیسم شود

رئیس‌جمهور آمریکا در نخستین نطق عمومی خود پس از ابتلا به کرونا، علیه رقیب دموکرات خود صحبت کرد و گفت: «هرگز اجازه نمی‌دهیم آمریکا به یک کشور سوسیالیسم تبدیل شود».

دونالد ترامپ بعدازظهر شنبه بدون داشتن ماسک در بالکن باغ جنوبی کاخ سفید حاضر شد و سخنرانی تبلیغاتی خود را از یک محل عمومی برای ۵۰۰ رنگین‌پوست ایراد کرد.

از هشدار ترامپ در مورد سوسیالیتی شدن آمریکا تا پیشتازی بایدن در نظرسنجی‌ها

رئیس‌جمهور آمریکا در حالی که نشان می‌داد از معترضان مسالمت‌آمیز حمایت می‌کند و پشتیبانی نیروهای پلیس را هم با خود دارد، گفت: هر روز جوامع سیاه و لاتین‌تبار بیشتری از پس سیاستمداران چپ‌گرا و ایدئولوژی‌های شکست‌‎خورده آنها خارج می‌شوند.

ترامپ با بیان اینکه سیاست‌های دموکرات‌ها هیچ چیزی ارائه نکرده است، افزود: این سیاست‌ها سبب مصیبت و فقر شده است. جو بایدن خواب‌آلود به جوامع سیاه و لاتین‌تبار خیانت کرد. اگر فکر می‌کنید او می‌تواند این کشور را پیش ببرد، اشتباه می‌کنید. برای نیم قرن، مشاغل شما را به چین منتقل کرد. ما مشاغل را برمی‌گردانیم و چین را به مبلغ زیادی جریمه کرده‌ایم، میلیاردها دلار. آنها می‌خواهند مرزها را برای مهاجرت گسترده غیرقانونی باز کنند.

ترامپ اظهار کرد: آمریکایی‌های سیاه و لاتین‌تبار از چپ و سوسیالیست رادیکال عبور می‌کنند و از طرفداری ما از مشاغل حرفه‌ای، کارگران و پلیس را به آغوش می‌کشند. شما به کاخ سفید آمده‌اید زیرا می‌دانید که زندگی آمریکایی‌های سیاه و همه آمریکایی‌‌ها فقط با حمایت از پلیس محافظت می‌شود. اگر چپ به قدرت برسد، آنها یک جنگ صلیبی را در سراسر کشور علیه مجریان قانون راه‌اندازی می‌کنند و این کار را انجام داده‌اند و تاکنون هیچ‌کس چنین جیزی را ندیده است.

وی کامالا هریس، معاون انتخاباتی جو بایدن، را یک سیاستمدار چپگرا دانست و با اشاره به مناظره وی با مایک پنس، معاون اول خود، اضافه کرد: او واقعاً خوب عمل نکرد، با این حال، معاون ما عملکرد خوبی داشت. این برای او آسان بود؟ نه؛ او کار بزرگی انجام داد، زیرا ما در جناح حق هستیم.

ترامپ قرار است دوشنبه در گردهمایی انتخاباتی دیگری حاضر شود. در حالی که او همچنان در حال مداوای اتلایش به کروناست و ممکن است کوتاه بودن سخنرانی امروز وی هم ناشی از مشکلات جسمی ناشی از کووید-19 باشد.

بایدن، نامزد مورد تأیید سفیران سابق و کارشناسان خاورمیانه

روزنامه واشنگتن تایمز گزارش داد: گروهی متشکل از ۳۳ نفر از سفیران سابق و کارشناسان امور خاورمیانه از جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا حمایت می‌کنند.

این رسانه آمریکایی نوشت: این گروه روز جمعه ضمن تأیید بایدن چنین استدلال کردند که در دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، این کشور «اعتماد و روابط دوستانه‌اش را با بسیاری از کشورها از دست داده است.»

حمایت از بایدن چند هفته بعد از حمایت گروه دیگری متشکل از حدود ۵۰۰ نفر از ژنرال‌های سابق و کارشناسان امنیت ملی در آمریکا مطرح شده است.

از هشدار ترامپ در مورد سوسیالیتی شدن آمریکا تا پیشتازی بایدن در نظرسنجی‌ها

ماه گذشته ۲۰۰ نفر از رهبران نظامی سابق آمریکا از ترامپ حمایت کردند. کارشناسان سیاسی نیز در حمایت جدید خود از بایدن به سابقه طولانی خدمات او اشاره کرده و گفته‌اند که نامزد دموکرات‌ها «به پیشرفت منافع امنیت ملی آمریکا، تقویت حق حاکمیت، حمایت از اقلیت‌ها و احترام به حقوق بشر در داخل آمریکا و منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا کمک خواهد کرد.»

انتخابات آمریکا ۲۰۲۰؛ بیشتر آمریکایی‌ها به بایدن فکر می‌کنند

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اگر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا همین روزها(حدود سه هفته قبل از موعد اصلی در روز ۱۳ آبان) برگزار شود، بیشتر مردم به جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها رأی خواهند داد.

به گزارش تارنمای هیل، نتایج تازه‌ترین نظرسنجی مشترک این رسانه آمریکایی و مؤسسه هریس ایکس نشان داد که در سطح ملی فاصله پیشتازی بایدن در مقابل ترامپ ۵ درصد است. این نتایج نشان داد که ۴۵ درصد رأی‌دهندگان واجد شرایط آمریکایی، در صورت برگزاری انتخابات ۱۳ آبان در همین روز نظرسنجی به بایدن نامزد دموکرات‌ها رأی خواهند داد.

این نتایج که در بازه زمانی ۶-۳ اکتبر (۱۵-۱۲ مهر) انجام شد، در مقایسه با نظرسنجی قبلی هیل ـ هریکس ایکس از کاهش دو درصدی در پیشتازی بایدن در مقابل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جمهوری‌خواه آمریکا حکایت دارد. در نظرسنجی که هیل و هریس ایکس در فاصله زمانی ۳۰ سپتامبر تا اول اکتبر (۱۰-۹ مهر) اختلاف پیشتازی بایدن در مقابل ترامپ ۷ درصد بود.

حمام خون در آمریکا در صورت شکست جمهوری‌خواهان

«تد کروز»، سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس، هشدار داد که جمهوری‌خواهان ممکن است با خشمگین شدن رأی‌دهندگان و احساس شکست به هنگام انتخابات ماه آینده، شاهد راه افتان حمام خونی در ابعاد واترگیت باشند.

به گزارش سی ان بی سی وی از «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و «چاک شومر»، رهبر اقلیت سنا، به دلیل آنچه مانع‌تراشی در راه تصویب توافقی برای تأمین بسته محرک مالی جدید برای آمریکایی‌ها در جریان همه‌گیری کرونا نامید، انتقاد کرد و حال آنکه دونالد ترامپ ناگهان مذاکرات را در این مورد لغو کرد.

از هشدار ترامپ در مورد سوسیالیتی شدن آمریکا تا پیشتازی بایدن در نظرسنجی‌ها

تد کروز در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی گفت: اگر مردم به سر کار برگردند و خوش‌بین باشند و همچنین به آینده دید مثبتی داشته باشند، می‌توانیم شاهد انتخاباتی عالی باشیم؛ جمهوری‌خواهان پیروز هر دو مجلس کنگره می‌شوند. اگر در روز انتخابات، مردم خشمگین و افسرده باشند و امیدشان را از دست دهند یعنی همان چیزی که پلوسی و شومر خواستار آنند، آن وقت انتخاباتی وحشتناک خواهیم داشت. ما در تصاحب کاخ سفید و دو مجلس کنگره شکست می‌خوریم که این می‌تواند حمام خونی در ابعاد واترگیت به راه اندازد.

فعال محیط‌زیستی مشهور از بایدن حمایت کرد

«گرتا تونبرگ»، دختر نوجوان فعال محیط زیست، از مردم آمریکا خواست که به خاطر مسائل اقلیمی به «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات رأی بدهند. تونبرگ ۱۷ ساله که چندین بار با دونالد ترامپ درگیری لفظی داشته و از سیاست‌های ضدمحیط‌زیستی او انتقاد کرده است، شنبه، 19 مهر، در پیامی توئیتری از مردم ایالات متحده خواست که به بایدن رقیب ترامپ رأی بدهند.

از هشدار ترامپ در مورد سوسیالیتی شدن آمریکا تا پیشتازی بایدن در نظرسنجی‌ها

او نوشت: من هرگز در سیاست‌های حزبی داخل نمی‌شوم. اما انتخابات آینده ایالات متحده فراتر از همه این حرف‌هاست. از منظر اقلیمی این‌ها اصلاً کافی نیست و البته بسیاری از شما از نامزدهای دیگر حمایت کرده‌اید... اما خود را جمع کنید و از همه بخواهید که به بایدن رأی دهند.

این نوجوان سوئدی سال گذشته در نشست اقتصادی داووس، انفعال و بی‌تفاوتی سران جهان را به بحران تغییرات اقلیمی و زیست محیطی به چالش کشید.

انتهای پیام
captcha