از برتری بایدن در نظرسنجی تا قرنطینه شدن فرماندهان ارتش
کد خبر: 3927766
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
با انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا/

از برتری بایدن در نظرسنجی تا قرنطینه شدن فرماندهان ارتش

با نزدیکتر شدن به زمان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، شاهد تغییر و تحولات زیادی در عرصه سیاسی این کشور هستیم؛‌ اغلب نظرسنجی‌ها از برتری بایدن حکایت دارد و ترامپ، که همواره تقلب در انتخابات ۱۳ آبان را مطرح کرده، بار دیگر رأی‌گیری پیش‌ رو را فاسدترین انتخابات در تاریخ آمریکا توصیف کرده است.

به گزارش ایکنا، این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تحت تأثیر مسائل بسیاری از جمله شیوع کرونا قرار داشته و حتی رئیس‌جمهور این کشور هم از آن در امان نمانده است. نگاهی داریم به مهمترین اخبار انتخابات آمریکا در 24 ساعت گذشته.

بایدن در نظرسنجی سراسری سی.ان.ان ۱۶ درصد از ترامپ جلو افتاد

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که برتری جو بایدن، نامزد دموکرات، در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در مقابل دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان، به ۱۶ درصد رسیده است.

به گزارش سی‌ان‌ان نتایج نظرسنجی سراسری این شبکه که از سوی مؤسسه SSRS انجام و سه‌شنبه به وقت محلی منتشر شد، حاکی است که ۵۷ درصد رأی‌دهندگان احتمالی از بایدن حمایت کرده و ۴۱ درصد نیز از ترامپ حمایت کردند. همچنین، اغلب نظرسنجی‌ها از برتری بایدن حکایت دارد اما ترامپ همواره خود را پیروز انتخابات آتی اعلام کرده است.

از جلو افتادن بایدن در نظرسنجی تا قرنطینه فرماندهان ارتش

رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور آمریکا به صورت مستقیم با رأی مردم انتخاب نمی‌شوند، بلکه از سوی افرادی موسوم به «الکتُرها» برگزیده می‌شوند. در واقع مردم در انتخابات ۱۳ آبان ماه به این افراد رأی می‌دهند و سپس آنها در مجمعی موسوم به الکترال کالج آرای خود را به نامزد مد نظر خواهند داد.

این مجمع، ۵۳۸ عضو دارد که هر چهار سال برای انتخاب رئیس‌جمهوری تشکیل می‌شوند. این عدد هم بر اساس تعداد کرسی‌های کنگره آمریکا اعم از ۱۰۰ سناتور و ۴۳۵ عضو مجلس نمایندگان تعیین شده است. سه رأی الکترال هم برای منطقه کلمبیا تعیین شده است که واشنگتن دی سی پایتخت آمریکا یکی از بخش‌های آن است.

شمار مبتلایان به کرونا در کاخ سفید افزایش یافت

منابع خبری گزارش دادند که شمار بیشتری از کارکنان کاخ سفید به کرونا مبتلا شده‌اند.

جنیفر جیکوبز، خبرنگار شبکه بلومبرگ بامداد چهارشنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت که دست‌کم پنج نفر از کارکنان دفتر مطبوعاتی کاخ سفید به کرونا مبتلا شده‌اند.

بلومبرگ گزارش داد که آزمایش کرونای یک عضو ارتش آمریکا که هفته گذشته با دونالد ترامپ به مسافرت رفته بود، مثبت اعلام شده است.

از جلو افتادن بایدن در نظرسنجی تا قرنطینه فرماندهان ارتش

همچنین خبر ابتلای یکی از مشاوران نظامی ترامپ به کرونا در رسانه‌های آمریکایی منتشر شده است و جاینا ماکارون، مشاور نظامی ترامپ؛ چاد جیلمارتین، عضو دفتر مطبوعاتی کاخ سفید؛ کارولین لیویت، مشاور ارتباطات و «کیلای مک‌انانی، سخنگوی کاخ سفید، از جمله افرادی هستند که به کرونا مبتلا شده‌اند.

فرماندهان ارتش آمریکا قرنطینه شدند

مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و چند فرمانده ارشد ارتش پس از ابتلای یک مقام بلندپایه گارد ساحلی ایالات متحده به کرونا، خود را قرنطینه کردند.

از جلو افتادن بایدن در نظرسنجی تا قرنطینه فرماندهان ارتش

آسوشیتدپرس گزارش داد: دو مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، سه‌شنبه به وقت محلی اعلام کردند که آزمایش کرونای میلی و فرماندهان نیروهای زمینی، دریایی و هوایی منفی است اما در یک اقدام احتیاطی در قرنطینه می‌مانند.

ژنرال پال ناکاسونه، رئیس فرماندهی سایبری آمریکا، نیز از جمله افرادی است که قرنطینه شده‌ است.

آسوشیتدپرس به نقل از منابع آگاه نوشت که فرماندهان نظامی، فعالیت‌های خود را از خانه انجام می‌دهند و این مسئله تاثیری در آمادگی ارتش نداشته است.

این فرماندهان پس از آن خود را قرنطینه کردند که آزمایش کرونای «چارلز ری» معاون فرمانده گارد ساحلی مثبت اعلام شد. گفته می‌شود که حدود ۱۴ مقام نظامی به دلیل جلسات هفته گذشته با چارلز ری در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند.

ترامپ رأی‌گیری پیش رو را فاسدترین انتخابات آمریکا دانست

رئیس‌جمهور آمریکا که همواره تقلب در انتخابات ۱۳ آبان را مطرح کرده است، بار دیگر گفت: رای‌گیری پیش ‌رو فاسدترین انتخابات در تاریخ آمریکا خواهد بود.

دونالد ترامپ که هنوز در بستر بیماری کرونا و تحت نظر در کاخ سفید است، شامگاه سه‌شنبه در صفحه توئیتری خود نوشت: هزار و ۱۰۰ نفر از ساکنان کارولینا فرم‌های ثبت‌نام انتخاباتی نادرستی را دریافت می‌کنند و ۲ هزار رأی‌دهنده در لس‌آنجلس برگه‌های رأی ناقصی را برای رأی دادن دریافت کردند.

از جلو افتادن بایدن در نظرسنجی تا قرنطینه فرماندهان ارتش

وی با بیان اینکه این مشکل در سراسر آمریکا وجود دارد، افزود: این انتخابات، فاسدترین انتخابات در تاریخ آمریکا خواهد بود.

رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این هم در صفحه توئیتری خود نوشته بود: باید اطمینان حاصل کنیم که انتخاب شفاف است، اما مطمئن نیستم که بتواند اینگونه باشد.

پلوسی: کاخ سفید کاملاً دچار بی‌نظمی شده است

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، از دستور دونالد ترامپ برای متوقف کردن مذاکرات درباره بسته حمایتی دوره کرونا انتقاد کرد و گفت که کاخ سفید کاملاً دچار بی‌نظمی شده است.

پلوسی سه‌شنبه، 15 مهر، به وقت محلی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ترامپ امروز چهره واقعی خود را نمایاند و خود را بالاتر از کشور قرار داد.

از جلو افتادن بایدن در نظرسنجی تا قرنطینه فرماندهان ارتش

وی افزود: ترامپ با خروج از مذاکرات درباره ویروس کرونا نشان داد که علاقه‌ای به نابودی این ویروس ندارد. روشن است که کاخ سفید کاملاً دچار بی‌نظمی شده است. غم‌انگیز است که آنها هشدارهای فوری «جروم پاول» رئیس فدرال رزرو را نادیده می‌گیرند.

پنجاه و نهمین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سوم نوامبر ۲۰۲۰ ( ۱۳ آبان ماه ۱۳۹۹) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha