از تلاش کاخ سفید برای برگزاری مناظره لغو شده تا انتقاد شدید بولتون از ترامپ
کد خبر: 3928695
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
با انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا/

از تلاش کاخ سفید برای برگزاری مناظره لغو شده تا انتقاد شدید بولتون از ترامپ

انتخابات امسال ریاست‌جمهوری آمریکا، که تحت‌الشعاع ابتلای ترامپ به کرونا قرار گرفته، حالا وارد مرحله جدیدی شده است. با وجود لغو مناظره دوم بین ترامپ و بایدن، به نظر می‌رسد که ترامپ حاضر به گذشتن از این فرصت برای ضربه زدن به رقیب دموکرات خود نیست و خواستار برگزاری این مناظره شده است.

به گزارش ایکنا، این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تحت تأثیر مسائل بسیاری قرار دارد که این رقابت را به موضوعی بحث‌برانگیز تبدیل کرده است. نگاهی داریم به مهمترین اخبار انتخابات آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته.

کاخ سفید به دنبال برگزاری دومین دور از مناظرات انتخاباتی

کاخ سفید پس از گزارش اخیر پزشک ترامپ شدیداً به دنبال آن است تا دومین دور از مناظرات انتخاباتی لغو شده میان رئیس‌جمهوری آمریکا و جو بایدن برگزار شود. تلاش‌های کاخ سفید در این باره در حالی صورت می‌گیرد که پزشک ترامپ روز گذشته اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا دیگر ناقل ویروس کرونا نیست.

«برایان مورگنسترن»، معاون مدیر ارتباطات کاخ سفید، بامداد دوشنبه، 21 مهر، به شبکه سی‌ان‌ان گفت: باید مناظره لغو شده ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) میان نامزدهای دموکرات و جمهوری‌خواه برگزار شود.

از تلاش برای برگزاری مناظره لغو شده تا انتقاد شدید بولتون از ترامپ

وی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید افزود: رئیس‌جمهور آماده بحث و گفت‌وگوست و پزشکان مانع حضور وی در تجمعات نیستند.

بایدن: تنها با حیله‌گری بازنده خواهم شد

نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: تنها در صورت حیله‌گری در صندوق‌های رأی بازنده خواهم شد.

نشریه هیل یکشنبه شب، 20 مهر نوشت: جو بایدن در میان هواداران خود در پنسیلوانیا گفت که فقط حیله‌گری به شکل ارعاب رأی‌دهندگان می‌تواند مانع پیروزی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری شود. از رأی دادن اطمینان حاصل کنید زیرا تنها راه شکست ما این است که حیله‌گری در مراکز اخذ رأی صورت بگیرد، اما در هر حال من نتایج انتخابات را می‌پذیرم.

از تلاش برای برگزاری مناظره لغو شده تا انتقاد شدید بولتون از ترامپ

حضور بایدن در میان هواداران و سخنرانی در مورد نحوه برگزاری انتخابات و تلاش‌های احتمالی ترامپ برای تقلب در انتخابات در حالی صورت می‌گیرد که «سدریک ریچموند»، نماینده کنگره لوئیزیانا و مدیر کمپین انتخاباتی بایدن، عصر یکشنبه گفت: بایدن نامزد دموکرات‌ها حاضر است اواخر این ماه با ترامپ مناظره دوم انتخابات ۲۰۲۰ را انجام دهد به شرطی که رئیس‌جمهور دیگر مبتلا به کرونا نباشد و پروتکل‌های ایمنی رعایت شود. می‌دانم که بایدن می‌خواهد دوباره با ترامپ بحث کند و آمریکایی‌ها فاجعه‌ای را دیدند که دونالد ترامپ در اولین مناظره داشت.

پلوسی برنامه‌های دولت ترامپ در مورد کرونا را ناکافی خواند

با توجه به روند صعودی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در بیشتر ایالت‌های آمریکا، رئیس مجلس نمایندگان این کشور، برنامه‌های دولت ترامپ در مورد آزمایش و درمان کرونا را ناکافی خواند.

به گزارش نشریه هیل، نانسی پلوسی نماینده دموکرات کالیفرنیا روز یکشنبه با انتقاد از نحوه مدیریت بحران کرونا توسط دولت ترامپ اعلام کرد: بسیار تأسف‌بار است که دولت هنوز هیچ برنامه ملی برای انجام آزمایش و درمان کرونا ندارد.

از تلاش برای برگزاری مناظره لغو شده تا انتقاد شدید بولتون از ترامپ

پلوسی در بیانیه‌ای اظهار کرد: از این نظر که چه کسی از هزینه‌ها سود می‌برد، تفاوت‌هایی وجود دارد، اما از نظر پرداختن به انجام آزمایش و درمان کرونا آنچه دولت ترامپ ارائه کرده کاملاً ناکافی است. تا زمانی که ویروس کرونا را با برنامه ملی مبتنی بر علم از بین نبرده‌ایم، نمی‌توانیم با خیال راحت مدارس، اقتصاد و جامعه را بازگشایی کنیم.

ژنرال میلی: ارتش هیچ دخالتی در انتخابات ۲۰۲۰ ندارد

«مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ گفت: ارتش هیچ نقش و دخالتی در انتخابات ندارد.

ژنرال میلی در مصاحبه با رادیو دولتی آمریکا (ان.پی.آر) اظهار کرد: ما اعتماد کامل به نهادهای آمریکا برای مدیریت اختلافات انتخاباتی داریم و ارتش هیچ نقشی را در سیاست بازی نمی‌کند.

از تلاش برای برگزاری مناظره لغو شده تا انتقاد شدید بولتون از ترامپ

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا افزود: ما یک تاریخچه بسیار طولانی ۲۴۰ ساله ارتش غیرسیاسی را ایجاد کرده‌ایم که درگیر سیاست داخلی نیست. ما (ارتش آمریکا) قسم خورده‌ایم که از دستورات قانونی رهبری غیرنظامی خود پیروی کنیم و می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که همیشه رهبری غیرنظامی ارتش وجود دارد و ما از دستورات قانونی کنترل غیرنظامی ارتش پیروی خواهیم کرد.

مواضع ژنرال میلی در حالی مطرح می‌شود که زمزمه‌هایی در میان سیاستمداران آمریکایی بیان می‌شود که دونالد ترامپ در صورت شکست در انتخابات ۲۰۲۰ حاضر به تحویل قدرت به صورت مسالمت‌آمیز نیست.

حمله بولتون به ترامپ 

جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید ضمن هشدار در مورد تصمیمات دونالد ترامپ با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ گفت: وی با ارعاب و انکار با واقعیت‌های جهان برخورد می‌کند.

بولتون که پیش از این دست راست ترامپ محسوب می‌شد، روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان گفت: برای اولین بار در طول زندگی سیاسی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت نخواهم کرد.

از تلاش برای برگزاری مناظره لغو شده تا انتقاد شدید بولتون از ترامپ

وی تأکید کرد: در انتخابات سوم نوامبر (۱۳آبان) نه به ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان و نه به بایدن نامزد دموکرات‌ها رأی نخواهم داد.

بولتون هشدار داد ترامپ که به تازگی از بیمارستان مرخص شده دقیقاً همان فردی است که برای مدت‌ها با وی کار می‌کرده و با ارعاب و انکار واقعیت‌ها با جهان برخورد می‌کند. فکر نمی‌کنم ترامپ صلاحیت انجام کار را داشته باشد، فکر نمی‌کنم او یک جمهوری‌خواه محافظه کار باشد ... من در ماه نوامبر به او رأی نمی‌دهم. مطمئناً به جو بایدن نیز رأی نخواهم داد.

بولتون که به تازگی کتاب «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» را در افشای کارنامه و کاراکتر دونالد ترامپ منتشر کرده، در گفت‌وگوهای اخیر خود آشکارا ترامپ را به ناکارآمدی در مقابله با مشکلات و ناآگاهی از فراز و نشیب امور سیاسی متهم می‌کند.

انتهای پیام
captcha