۱۴ هزار حامی از يتيمان لرستانی حمايت می‎كنند
کد خبر: 3928544
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹

۱۴ هزار حامی از يتيمان لرستانی حمايت می‎كنند

مدیرکل کمیته امداد لرستان با اشاره به شناسایی ۱۴ هزار حامی در لرستان، گفت: تعداد فرزندان در قالب ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد لرستان مجموعاً ۱۰ هزار ۳۴۲ نفر هستند.

۱۴ هزار حامی از يتيمان لرستانی حمايت می‎كنندجاسم محمدی‌فارسانی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری جمع‌آوری زکات در لرستان به بیش از ۳۱ میلیارد تومان برسد، گفت: در شش ماهه اول امسال بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات در بخش‌های مختلف کسب درآمد شده است.

وی افزود: نزدیک به ۱۲ میلیارد تومان فطریه عام، ۵۱۱ میلیون تومان فطریه سادات، ۴۹۵ میلیون تومان کفاره غیرعمد، ۳۸۳ میلیون تومان کفاره عمد، بیش از ۴ میلیارد تومان زکات مستحبه، بیش از ۳ میلیارد تومان زکات واجب و ... به‌صورت نقد و کالا جمع‌آوری شده است.

محمدی‌فارسانی موضوع موضوع بااهمیت در بحث زکات را نحوه توزیع آن دانست و اضافه کرد: معمولاً ۶۰ درصد زکات برای استفاده در امور محرومین و مستضعفین و ۴۰ درصد آن نیز در پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد ارستان با بیان این‌که امسال با توجه به شرایط موجود بیش‌از ۹۰ درصد زکات جمع‌آوری شده به محرومین و فقط ۱۰ درصد به پروژه‌ها اختصاص یافت، به انتظار شورای زکات استان از دستگاه‌ها و وجود ۱۵۰ روحانی مستقر به همراه ۱۱۰ روحانی طرح هجرت در دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: امیدواریم برای ترغیب و فرهنگ‌سازی زکات قراردادهایی برای روحانیون در دستگاه‌ها تنظیم شود اما تاکنون فقط ۲۹ قرارداد منعقد شده است.

۱۰ هزار نفر در قالب فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد هستند

محمدی در ادامه با بیان این‌که بحث ایتام‌ و محسنین از برنامه‌های مهمی است که کمیته امداد دنبال می‌کند، گفت: مجموعه امداد از سال‌های قبل به‌دنبال حامی برای این افراد بوده است.

وی با بیان این‌که تعداد فرزندان در قالب ایتام و محسنین که تحت حمایت کمیته امداد لرستان هستند مجموعاً ۱۰ هزار ۳۴۲  نفر است، به طرح محسنین اشاره کرد و ادامه داد: کسانی‌که والدین آن‌ها به‌علت بیماری‌های صعب‌العلاج، کهولت سن، زندانی بودن و ..‌. نمی‌توانند به‌درستی از آن‌ها سرپرستی کنند در قالب طرح محسنین تحت حمایت قرار می‌گیرند که تعداد افراد تحت حمایت این طرح در استان لرستان چهار هزار و  ۳۱۳ نفر است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ضمن اشاره به تعداد ۶۴۰۰ نفر در قالب ایتام تحت حمایت کمیته امداد لرستان، گفت: سال قبل با وجود سیل گسترده، خیران از سراسر کشور و تعداد قابل توجهی نیز در خارج از کشور به فرزندان ایتام و محسنین کمک کردند.

وی با بیان این‌که ۱۳ تا ۱۴ هزار حامی شناسایی شدند که به‌صورت ماهانه مبالغ مورد نظر خود را به حساب فرزندان معنوی خود واریز کردند، گفت: سال ۹۸ مردم و خیران داخل و خارج از کشور، مبلغی حدود ۲۸ میلیارد تومان در راستای ایتام و محسنین در قالب وجه نقد و کالا به کمیته امداد کمک کردند.

مدیرکل ‌کمیته ‌امداد امام خمینی(ره) لرستان به طرح پیشنهادی کمیته امداد به رئیس‌جمهوری اشاره کرد و افزود: در طرح پیشنهادی کارمندان دولت با پرداخت مبلغ ماهیانه برای فرزندان ایتام و محسنین در شرایط گرانی، تورم، کرونا و ... در مسیر خیر قرار خواهند گرفت که در صورت همکاری عزیزان، با توجه به جمعیت بیش‌از ۵۳ هزار نفری کارمندان استان، از محل کارمندی اتفاقات خوبی برای فرزندان نیازمند خواهد افتاد.

انتهای پیام
captcha