صنعاء خطاب به سازمان ملل: به بدترین فاجعه انسانی در یمن پایان دهید
کد خبر: 3930593
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷

صنعاء خطاب به سازمان ملل: به بدترین فاجعه انسانی در یمن پایان دهید

وزیر خارجه یمن در نامه‌ای به فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل، ورود جدی و فوری جامعه بین‌الملل برای رفع محاصره ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن را خواستار شد که موجب تشدید رنج و مشقت مردم این کشور شده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری المشهد الیمنی، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در صنعاء تأکید کرد که زمان خاتمه تهاجم نظامی و رفع محاصره مردم یمن که شاهد بدترین فاجعه انسانی به دست ائتلاف متجاوز سعودی و امارات هستند، فرا رسیده است.

هشام شرف در نامه‌ای به مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به یمن از او خواست با اتخاذ اقدامات فوری در زمینه امور بشردوستانه در یمن، شرایط هر گونه مذاکره یا رایزنی برای ایجاد یک راه حل سیاسی سالم و پایدار را که به نفع یمن و ملت آن است، فراهم کند.

وزیر خارجه یمن در این نامه به مصائب و دشواری‌های ملت یمن در سایه محاصره این کشور توسط ائتلاف سعودی پرداخت و گفت که کمبود شدید فرآورده‌های نفتی و گاز شهری، بحران ساز شده است.

شرف گفت: هر روز که می‌گذرد، درد و رنج ملت یمن هم به دلیل کارشکنی ائتلاف سعودی در تخلیه محموله‌های سوخت نفت‌کش‌ها بیشتر می‌شود، زیرا بالا رفتن قیمت‌ها و تهدید درباره توقف کامل خدمات حیاتی و به خصوص در بخش‌های آب، بهداشت و آموزش را هم به دنبال دارد.

وزیر خارجه یمن از فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن خواست از طریق شورای امنیت و کشورهای مرتبط با تلاش‌های صلح در یمن برای حل این معضل وارد عمل شود و رفتارهای قبیح اعضای ائتلاف سعودی و دولت مستعفی و فراری منصور هادی که بخش‌های حیاتی یمن را هدف گرفته است، متوقف کند.

شرف از گریفیتس خواست، تلاش‌ها برای ورود کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی به یمن را در اسرع وقت بیش‌تر کند تا جلوی هر گونه پیامدهای فاجعه‌بار انسانی که مسبب آن متجاوزان به یمن و حامیان آنها هستند، گرفته شود.

انتهای پیام
captcha