حضور سازشکاران به مسجدالاقصی تفاوتی با ورود اشغالگران ندارد
کد خبر: 3930786
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
شورای عالی افتای فلسطین:

حضور سازشکاران به مسجدالاقصی تفاوتی با ورود اشغالگران ندارد

شورای افتای فلسطین با اشاره به ورود هیأت اماراتی به مسجدالاقصی با محافظت پلیس رژیم صهیونیستی، این اقدام را محکوم و تأکید کرد که این اقدام فرقی با ورود صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی ندارد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از عرب 48، شورای عالی افتای فلسطین پس از جلسه هشتاد و هشتم به ریاست شیخ «محمد حسین» رئیس این شورا و مفتی فلسطین تأکید کرد که ورود سازشکاران به مسجدالاقصی با ورود غیرقانونی و پی‌درپی نظامیان رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان به این مسجد تفاوتی ندارد.
 
این شورا ضمن هشدار نسبت به پیامدهای خطرناک این بازدیدها و تأثیرات منفی آن بر امنیت مسجدالاقصی تأکید کرد: مسجدالاقصی تنها متعلق به مسلمان است و ورود به آن برای کسانی که قصد زیارت آن را کرده‌اند آن هم بدون سلب مشروعیت عربی-اسلامی این مسجد، مورد پذیرش است نه با عادی‌سازی روابط با اشغالگران.
 
این شورا همچنین قرنطینه شهر قدس و مسجد الاقصی و محرومیت هزاران مسلمان از اقامه نماز در این مسجد را محکوم و بیان کرد: مقامات اشغالگر صهیونیست از بیماری کرونا برای خالی کردن مسجد الاقصی و تسلط بر آن سوء استفاده کرده‌اند تا شهرک‌نشینان صهیونیست بتوانند به راحتی به این مسجد حمله کنند. اما رژیم اشغالگر باید عواقب این توطئه‌ را که با هدف تسلط بر مسجدالاقصی انجام می‌شود، بپذیرد.
 
شورای افتای فلسطین در بخش دیگری از این بیانیه، تصمیم صهیونیست‌ها به ساخت هزاران واحد مسکونی جدید برای صهیونیست‌ها در اراضی فلسطینیان را محکوم کرد و این اقدام را تلاش برای تحمیل سیاست‌های خود و یهودی سازی اراضی فلسطین و خالی کردن آنها از ساکنان اصلی آنها یعنی فلسطینیان دانست.
 
پیشتر، منابع خبری گزارش داده بودند که هیأتی از امارات با محافظت پلیس رژیم صهیونیستی وارد مسجدالاقصی شده‌اند که اهالی قدس آنها را از مسجد بیرون انداخته‌اند.
 
در این فیلم، یکی از اعضای هیأت اماراتی از یک شهروند فلسطینی درباره مسجد الاقصی سؤال می‌کند که این شهروند فلسطینی در جواب به او می‌گوید: «من با سازشکاران صحبت نمی‌کنم». پس از این پاسخ، گروهی از حاضران در مسجد اعضای هیأت اماراتی را از مسجد الاقصی بیرون می‌کنند.
انتهای پیام
captcha