از تمایل سرمایه‌داران آمریکایی به بایدن تا تهیه فهرست اخراجی‌های دولت بعدی ترامپ
کد خبر: 3931200
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
با انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا /

از تمایل سرمایه‌داران آمریکایی به بایدن تا تهیه فهرست اخراجی‌های دولت بعدی ترامپ

در شرایطی که کمتر از 10 روز به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده است، تحلیلگران و ناظران داخلی این دوره را یکی از متفاوت‌ترین دوره‌های انتخاباتی در تاریخ این کشور می‌دانند. طبق آخرین تحولات، بایدن در جذب قشر مرفه بهتر از ترامپ عمل کرده و رئیس‌جمهور آمریکا فهرست اخراجی‌های دولت بعدی خود را هم آماده کرده است.

به گزارش ایکنا، این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تحت تأثیر مسائل بسیاری قرار دارد که این رقابت را به موضوعی بحث‌برانگیز تبدیل کرده است. نگاهی داریم به مهمترین اخبار انتخابات آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته.

بایدن در جذب میلیاردرها پیشتاز است

تارنمای نشریه اقتصادی فوربس خبر داد: تعداد میلیاردرها و مبالغی که آنها یا همسرانشان به کارزار انتخاباتی جو بایدن کمک کرده‌اند، دو برابر میلیاردرهای حامی ترامپ و اعانه آنان است.

فوربس شنبه، 3 آبان، به نقل از آمار کمیسیون فدرال انتخابات نوشت: در دو هفته نخست اکتبر دست‌کم ۲۳ میلیاردر یا همسرانشان ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار به کارزار انتخاباتی بایدن کمک کرده‌اند. ۱۰ میلیاردر یا همسران آنان نیز ۹۰۷ هزار دلار به کارزار انتخاباتی ترامپ کمک کرده‌اند.

بیشتر میلیاردرهایی که به رئیس‌جمهوری آمریکا کمک کرده‌اند، از دوستان او هستند و در میان حامیان مالی بایدن، جری یانگ، از مؤسسان تارنمای یاهو، نیز دیده می‌شود.

از تمایل سرمایه‌داران آمریکایی به بایدن تا تهیه فهرست اخراجی های دولت بعدی ترامپ

برخلاف کارزارهای انتخاباتی که در دریافت کمک‌های مالی با محدودیت مواجهند، گروه‌های حامی نامزدهای انتخابات ۱۳ آبان توانسته‌اند ده‌ها میلیون دلار از میلیاردرها جذب کنند.

شلدون اَدِلسون، کازینودار معروف و همسرش هم در حمایت از دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان ۷۵ میلیون دلار پرداخت کردند.

یکی از گروه‌های حامی بایدن نیز از میلیاردرهای حوزه فناوری اطلاعات ۷۴ میلیون دلار دریافت کرده است. حمایت مالی از نامزدهای انتخاباتی در آمریکا یکی از معیارهای مقبولیت و توانایی شخص در بسیج امکانات است و جایگاه وی را نشان می‌دهد.

سخنگوی کاخ سفید: بایدن مواجب‌بگیر چین است

کیلی مک‌انانی، سخنگوی کاخ سفید، با تکرار اتهام‌های جمهوری‌خواهان به نامزد دموکرات‌ها، بایدن را مواجب‌بگیر چین نامید.

مک‌انانی شنبه، 3 آبان، با اشاره به ایمیل‌هایی که ادعا می‌شود به ‌تازگی از لپ‌تاپ هانتر بایدن، فرزند رقیب دموکرات رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا، به دست آمده است و جمهوری‌خواهان آن‌ها را سند فساد مالی خانواده بایدن دانسته‌اند، این مطلب را در صفحه توئیتری خود مطرح کرد.

وی افزود: آقابزرگ (اشاره به جو بایدن در ایمیل‌های مزبور) علاوه بر پیامک‌ها و ایمیل‌ها، این شواهد را نیز رد نخواهد کرد که ۱۰ درصد معامله با چین نصیب جو می‌شود و ۷۰ میلیون دلار به مرکز بایدن و ۲۲ میلیون دلار هم به خیّر مرموز می‌رسد.

از تمایل سرمایه‌داران آمریکایی به بایدن تا تهیه فهرست اخراجی های دولت بعدی ترامپ

سخنگوی کاخ سفید در ادامه این توئیت مدعی شد که دونالد ترامپ بدون چشم‌داشتی برای مردم کشورش کار می‌کند و کسب‌وکار خارجی خود را متوقف کرده است، با چین قراری ندارد و آمریکا را در اولویت قرار می‌دهد.

دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در گرماگرم اتهام‌زنی‌های انتخاباتی، نامزد رقیب را به معاملات و مراوده‌های غیرقانونی و مخفیانه با کشورهای خارجی متهم کرده‌اند.

برنی سندرز: ترامپ باید در انتخابات شکست بخورد

برنی سندرز، سناتور دموکرات ایالت ورمونت آمریکا، در پیامی توئیتری اعلام کرد که با توجه به رکورد تازه موارد ابتلا به کرونا در ایالات متحده، دونالد ترامپ باید در انتخابات ریاست‌جمهوری شکست بخورد.

سندرز در صفحه توئیتر خود نوشت: خیر، آقای رئیس‌جمهور، ما کووید– ۱۹ را دور نمی‌زنیم. دیروز ما رکورد ابتلای تازه‌ای را ثبت کردیم. اگر به دانشمندان گوش می‌دادید و توصیه‌هایشان را می‌پذیرفتید، بیش از ۱۳۰ هزار آمریکایی، که بر اثر ابتلا به این ویروس جان باختند، زنده می‌ماندند. ترامپ باید در انتخابات شکست خورد.

از تمایل سرمایه‌داران آمریکایی به بایدن تا تهیه فهرست اخراجی های دولت بعدی ترامپ

آمریکا شنبه، 3 آبان، بیش از ۸۳ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا را برای دومین روز متوالی با سرد شدن هوا به ثبت رساند.

براساس محاسبات دانشگاه جانز هاپکینز، ۸۳ هزار و ۷۱۸ مورد جدید ابتلا به کووید – ۱۹ در روز شنبه برای آمریکا گزارش شد. روز جمعه نیز بیش از ۸۳ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در سراسر آمریکا ثبت شد که از رکورد قبلی، ۷۵ هزار و ۶۸۷ مورد ابتلا در یک روز در ماه ژوئن (خرداد ماه)، بیشتر بود.

ترامپ فهرست اخراجی‌های دولت بعدی خود را آماده کرد

منابع نزدیک به رئیس‌جمهوری آمریکا گفته‌اند که او فهرست بلندبالایی را شامل مدیر اف‌بی‌آی، رئیس سیا و وزیر دفاع خود برای اخراج، در صورت پیروزی در انتخابات، آماده کرده است.

تارنمای آکسیوس نیز بامداد دوشنبه، 5 آبان، به نقل از دو منبع آگاه که درباره این موضوع با ترامپ صحبت کرده‌اند، نوشت که او فهرست بلندبالایی را آماده کرده تا در صورت پیروزی در انتخابات ۳ نوامبر (۱۳ آبان‌ماه) آن‌ها را اخراج کند.

به گفته این منابع، کریستوفر رِی، مدیر اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی)؛ جینا هاسپل، رئیس آژانس مرکزی اطلاعات (سیا) و مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، نیز جزء کسانی هستند که بلافاصله پس از پیروزی ترامپ اخراج خواهند شد.

یکی از این منابع به آکسیوس گفت که مدیر اف‌بی‌آی و رئیس سیا مدت‌هاست که دیگر برای ترامپ و حلقه نزدیکانش قابل اعتماد نیستند و اگر به خاطر دردسرهای پیش از انتخابات نبود، خیلی قبل‌تر آن‌ها را اخراج کرده بودند.

به نوشته آکسیوس، ترامپ هفته گذشته فرمانی را امضا کرد که می‌تواند از آن به عنوان ابزاری برای سیاسی‌سازی خدمات دولتی استفاده کند؛ یک مقام دولت ترامپ نیز گفته است که این فرمان می‌تواند دست رؤسای‌جمهور بعدی آمریکا را برای خلاص شدن از شر مقام‌های دولتی بازبگذارد.

پیشتازی بایدن در ایالت‌های نبرد انتخاباتی

نتایج نظرسنجی‌های جدید در آمریکا نشان می‌دهد که جو بایدن در ایالت‌های نبرد انتخاباتی همچنان از ترامپ پیشی گرفته است.

از تمایل سرمایه‌داران آمریکایی به بایدن تا تهیه فهرست اخراجی های دولت بعدی ترامپ

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در روز یکشنبه نشان می‌دهد که بایدن در کل ۸ درصد در سراسر کشور از ترامپ جلو افتاده است، به طوری که ۵۱ درصد از رأی‌دهندگان احتمالی می‌گویند که از این نامزد دموکرات حمایت و ۴۳ درصد حمایت خود از ترامپ را اعلام می‌کنند. بررسی نظرسنجی‌های ایالت‌ها هم نشان می‌دهد که بایدن همچنان در بیشتر ایالت‌ها از ترامپ پیشی گرفته است.

انتهای پیام
captcha