از رأی زودهنگام 49 میلیون آمریکایی تا خنثی شدن طرح ترور بایدن
کد خبر: 3930917
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶
با انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا/

از رأی زودهنگام 49 میلیون آمریکایی تا خنثی شدن طرح ترور بایدن

در شرایطی که کمتر از دو هفته به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده است، علی‌رغم برگزاری دو مناظره، تغییر چندانی در شمار طرفداران دو نامزد به وجود نیامده و از سوی دیگر تدابیر امنیتی برای حفاظت از امنیت انتخابات با توجه به تهدیدها بیشتر شده است.

به گزارش ایکنا، این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تحت تأثیر مسائل بسیاری قرار دارد که این رقابت را به موضوعی بحث‌برانگیز تبدیل کرده است. نگاهی داریم به مهمترین اخبار انتخابات آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته.

بیش از ۴۹ میلیون نفر رأی دادند

با پایان آخرین دور از مناظره دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه، آمریکایی‌های بی‌توجه به آن، تاکنون نزدیک به ۵۰ میلیون نفر آرای خود را در رأی گیری زودهنگام به صندوق‌های رأی ریختند.

تارنمای خبری آمریکایی USA Today درا با آخرین مناظره بین دونالد ترامپ و جو بایدن که شامگاه پنج‌شنبه (اول آبان ماه) در نشویل ایالت تنسی برگزار شد، نوشت: معمولاً آخرین مناظره دو نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا پیامدها و تأثیراتی بر رأی‌دهندگان به خصوص افراد مردد داشته، اما این مناظره نتوانسته است تغییر چندانی را به وجود آورد.

از رای زودهنگام 49 میلیون آمریکایی تا خنثی شدن طرح ترور بایدن

این رسانه آمریکایی در ادامه نوشت: در حالی بایدن و ترامپ به آخرین مناظره انتخاباتی خود گام نهادند که بیش از ۴۸ میلیون و ۷۰۰ هزار آمریکایی آرای خود را پیش از این مناظره به صندوق‌ها ریختند.

بنابراین گزارش تارنمای «آماری رأی‌گیری انتخابات زودهنگام ۲۰۲۰» آمریکا موسوم به اِلکت پراجِکت (electproject) تا این لحظه از اخذ ۴۹ میلیون و ۳۱۳ هزار و ۸۹۷ رأی خبر داد. از این تعداد، ۳۴ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۱۶۸ رأی از طریق پست ارسال شده و ۱۴ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۲۷۹ رأی نیز حضوری در صندوق‌های رأی‌گیری انداخته شده است.

شبکه خبری CNN نیز روز جمعه گزارش داد که بنابر نظرسنجی این شبکه، انجام آخرین مناظره بین جو بایدن و دونالد ترامپ تأثیر چندانی بر روی مخاطبان و رأی‌دهندگان آمریکایی نداشته است. فقط ۲۱ درصد اعلام کرده‌اند که با دیدن این مناظره متمایل به بایدن و ۱۴ درصد نیز متمایل به ترامپ شده اند، اما ۶۴ درصد مخاطبان تمایلی به هیچ یک از این دو نداشته‌اند.

پیش‌بینی آلمانی‌ها در مورد انتخابات

اکثر مردم آلمان پیش‌بینی می‌کنند که در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها، بر رئیس‌جمهوری کنونی این کشور پیروز شود. طبق یک نظرسنجی اکثر مردم آلمان جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را لایق کسب عنوان ریاست‌جمهوری بعدی ایالات متحده می دانند و به پیروزی او امیدوارند. همانطور که نظرسنجی شبکه دوم تلویزیون آلمان (ZDF) در روز جمعه نشان داد، بسیاری از آلمانی‌ها تردید دارند که دونالد ترامپ بتواند در انتخابات پیروز شود.

از رای زودهنگام 49 میلیون آمریکایی تا خنثی شدن طرح ترور بایدن

بر این اساس ۵۶ درصد از پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی‌ها انتظار دارند که بایدن را در کاخ سفید ببینند، در حالی که ۳۵ درصد از آنها رئیس جمهور فعلی ترامپ را پیروز انتخابات می‌دانند. در همین حال ۸۹ درصد آلمانی‌ها طرفدار بایدن بوده و خواهان پیروزی او در انتخابات هستند.

در نظرسنجی این شبکه، که با همکاری گروه تحقیقاتی مانهایم واهلن انجام شده است، ۱۲۹۷ شهروند آلمانی در مناطق مختلف این کشور به طور تصادفی از ۲۰ تا ۲۲ اکتبر (۲۹ مهر تا یکم آبان) مصاحبه کردند.

ترامپ دوباره انتخاب می‌شود

روبرت کاهالی (Robert Cahaly)، رئیس مؤسسه نظرسنجی گروه ترافالگار (Trafalgar Group)، که در انتخابات ۲۰۱۶ پیروزی دونالد ترامپ را پیش‌بینی کرده بود، گفت: ترامپ بنابر آرایی که از دید آمار مؤسسات نظرسنجی‌ها پنهان مانده است، در انتخابات ۲۰۲۰ برنده خواهد شد.

کاهالی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی Fox News با توجه به پیشتازی جو بایدن از ترامپ، براساس نظرسنجی‌ ایالت‌های آمریکا، اظهار کرد: در نظرسنجی‌های‌ مؤسسات، غالب افراد احساس واقعی خود را بروز نداده‌اند و آنها رأی‌دهندگان خفته ترامپ هستند.

از رای زودهنگام 49 میلیون آمریکایی تا خنثی شدن طرح ترور بایدن

کاهالی به فاکس‌نیوز گفت: کاملاً واضح است که محافظه‌کاران و طرفداران ترامپ تمایلی ندارد که عقاید واقعی خود را بروز دهند و این افراد از مشارکت در نظرسنجی‌ها از خود اکراه نشان می‌دهند. در نتیجه شما نمی‌توانید به ‌عنوان یک مؤسسه نظرسنجی پاسخ درستی از این افراد به دست آورید.

رئیس موسسه نظرسنجی گروه ترافالگار، که مقر آن در آتلانتا ایالت جرجیا واقع است، تصریح کرد: بر این باورم که ترامپ با کمی بیشتر از ۲۷۰ آرای الکترال برنده انتخابات خواهد شد.

نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا باید از مجموع ۵۳۸ رأی الکترال موسوم به هیئت گزینش‌گران، حداقل ۲۷۰ رأی را به دست آورد تا برنده انتخابات شود.

دستگیری فردی که قصد ترور بایدن را داشت

پلیس ایالت کارولینای شمالی آمریکا مرد جوانی را دستگیر کرده که با ماشینی پر از سلاح، قصد داشت جو بایدن، نامزد حزب دموکرات برای ریاست‌جمهوری، را ترور کند.

به گزارش تارنمای خبری هیل، این جوان 19 ساله به نام الکساندر هیلل تریسمان در حال برنامه‌ریزی برای یک کشتار جمعی در تعطیلات پیش رو بود و قصد ترور بایدن را در نزدیکی منزلش داشت.

از رای زودهنگام 49 میلیون آمریکایی تا خنثی شدن طرح ترور بایدن

این فرد ماه گذشته میلادی نیز به دلیل همراه داشتن تصاویری حاوی سوء استفاده جنسی از کودکان، در یک دادگاه فدرال مجرم شناخته شده بود و اکنون پلیس محتوای آزاردهنده بسیاری را در تلفن همراه او یافته است.

به گفته مقام‌های قضایی ایالت کارولینای شمالی آمریکا، تصاویر زیادی از سلاح‌های این فرد در حساب‌های شبکه‌های اجتماعی او به همراه نقشه‌هایی برای راه‌انداختن یک تیراندازی کور بزرگ در میان جمعیت در روز کریسمس یا جمعه سیاه، که ویژه حراج‌های بزرگ است، یافت شده است.

همچنین او بارها در اینترنت برای یافتن نشانی محل سکونت بایدن جستجو و طرح‌هایی را برای ترور او تهیه کرده بود. به گفته مقام‌های قضایی، او قصد داشت در زمانی خاص با گذرنامه جعلی لهستانی از آمریکا فرار کند و سپس برای گرفتن شهروندی کانادا اقدام کند.

انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰  آمریکا پنجاه و نهمین انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا خواهد بود که قرار است در ۳ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) برگزار شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha