محکومیت‌ توهین به پیامبر اسلام در صدر اخبار معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3931629
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸

محکومیت‌ توهین به پیامبر اسلام در صدر اخبار معارفی رسانه‌ها

عمده اخبار صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری به ماجرای توهین رئیس‌جمهور فرانسه به پیامبر اسلام(ص) و واکنش‌ها به آن اختصاص دارد.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 6 آبان‌ماه، اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت 15 امروز، تعداد پنج خبر با عناوین «اگر مردم پای کار انقلاب نیایند، یعنی کارمان را درست انجام نداده‌ایم»، «واکنش یک مرجع تقلید به اهانت فرانسوی‌ها به پیامبر‌(ص)/ اهانت‌کنندگان را تحریم کنید»، «این حرکات سخیف خدشه‌ای به چهره نورانی پیامبر(ص) وارد نمی‌کند»، «لزوم تجدیدنظر در روابط اقتصادی و دیپلماتیک با کشور فرانسه» و «ترتیل صفحه ۵۲۵ قرآن کریم+فیلم و متن آیات» منتشر کرده است.

مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر، امروز یک خبر با عنوان «تجدید نظر جدی در روابط با فرانسه را خواستاریم» منتشر کرده است.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز یازده خبر با عناوین «روایت امام صادق از ازدواج پیامبر(ص) با حضرت خدیجه»، «آیت‌الله شب‌زنده‌دار: نباید در برابر توهین به اسلام سکوت کرد»، «سخنرانی ۲۸۷ اندیشمند داخلی و خارجی در کنفرانس وحدت اسلامی»، «ماجرای مواجهۀ عبدالمطلب با سپاه ابرهه و نابودی آنها به وسیلۀ پرندگان»، «آیا «ژِل» مانع مسح سر در هنگام وضو است؟/ پاسخ از رهبر انقلاب»، «آیت‌الله نوری همدانی: عمل به قرآن انسان را به قلّه می‌رساند»، «بهشتی: صدور بیانیه علیه حمایت فرانسوی‌ها از کاریکاتور پیامبر(ص) آخرین اقدام نباشد»، «مولودی‌خوانی امیر عباسی در سالروز ازدواج پیامبر(ص) و حضرت خدیجه(س)»، «اهانت به پیامبر(ص) آمریکا و متحدانش را به‌سوی نابودی می‌برد»، «۴ ملاک اصلی ازدواج پیامبر(ص) و حضرت خدیجه(س)» و «بررسی نظر صریح قرآن درباره عفاف و حجاب/ چرا رعایت حجاب در جامعه اسلامی الزامی است؟» منتشر کرده است.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا، امروز شش خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «بیانیه سازمان دارالقرآن الکریم در پی اهانت رییس جمهور فرانسه به پیامبر اسلام(ص)» آمده است: سازمان دارالقرآن الکریم در پی اهانت رییس جمهور فرانسه به پیامبر اسلام(ص) بیانیه‌ای صادر کرد که متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِینَ ﴿انبیا-۱۰۷﴾
اهانت دوباره رژیم بی‌کفایت فرانسه این بار از سوی رئیس‌جمهور دست‌نشانده، بی‌خرد و لجوج آن در اقدام نابخردانه و حمایت از توهین یکی از نشریات این کشور به پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی صلی‌الله علیه و آله و سلم آن هم در ماهی که به نام ایشان زینت گرفته است، بار دیگر خشم و انزجار عمومی مسلمین جهان را برانگیخت و امریکا و هم پیمانانش را یک گام دیگر به سوی نابودی و فلاکت نزدیک کرد. این اقدام وقیح و گستاخانه که از آن به نام آزادی بیان یاد شده، نشان از اسلام‌ستیزی عملی و خامی مکرون در سیاست است که به ظاهر ارکان دین مبین اسلام و مقدسات مسلمین جهان را نشانه گرفته، اما در باطن تیری است که امریکای جنایتکار و صهیونیسم رو به اضمحلال را هدف گرفته و نشانی واضح از افول بیچارگی و سرافکندگی طرفداران به اصطلاح آزادی بیان اروپایی و سردمداران دروغین دفاع از حقوق بشر است. آزادی بیانی که در غرب به هر فردی اجازه می‌دهد وجود خدا، حقیقت مسیح علیه السلام، موسی علیه السلام و تمام انبیاء را به چالش بکشد ولی همان فرد قادر نخواهد بود صحت اطلاعات را که در مورد هولوکاست منتشر می‌شود زیر سوال ببرد!

ممنوعیت پرداختن به هولوکاست در جوامع غربی و آزادی برای اهانت به ادیان الهی تناقض عجیبی است که کشورهای غربی و اروپایی حتی زحمت توجیه آن را به خود نمی‌دهند! سازمان دارالقرآن الکریم نیز همصدا و هم پیمان با دیگر مسلمانان جهان این اقدام شوم و شنیع را قویاً محکوم از مسئولین کشور به خصوص دست اندرکاران سیاست خارجی، برخورد قاطع و تجدید نظر جدی در روابط دیپلماتیک و اقتصادی با کشور فرانسه را خواستار است و از تمامی امت مسلمان و پیروان پیامبر عظیم الشأن اسلام صلی الله علیه و آله و سلم به خصوص جامعه قرآنی کشور می‌خواهد تحت لوای پرچم اسلام و قرآن کریم اتحاد و انسجام خود را حفظ و با درایت و بصیرت همچون گذشته مشتی محکم بر دهان یاوه گویان و ایادی استکبار جهانی بکوبند.

پنج خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «‌بیانیه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت در پی اظهارات اسلام ستیز مسئولان فرانسه»، «نقش بصیرت و وحدت در تحقق تمدن نوین اسلامی بررسی شد»، «هشتم آبان‌ آغاز رسمی سی‌وچهارمین دوره کنفرانس وحدت اسلامی»، «آیین بزرگداشت میلاد نبی مکرم اسلام(ص) در بنگلادش برگزار شد» و «وبینار «حضرت محمد(ص) پیام‌آور انسانیت» برگزار می‌شود» هستند.

ایرنا

چهار خبر صفحه معارف خبرگزاری ایرنا در روز جاری شامل «‌سخنرانی ۲۸۷ شخصیت در کنفرانس وحدت یک فرصت استثنایی است»، « نهادهای فرهنگی دینی اهانت دولت فرانسه به پیامبر(ص) را محکوم کردند»، «‌تکفیری‌ها و حامیان اهانت‌گران به پیامبر(ص) دولبه یک قیچی‌اند» و «‌فرهیختگان راه اهانت به پیامبر اسلام(ص) را ببندند» هستند.

میزان

تنها خبر منتشر شده در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان در روز جاری «‌لزوم الگوبرداری جوانان از فضایل نهفته در ازدواج «پیامبر اکرم(ص)» و «حضرت خدیجه(س)»»است.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز چهار خبر با عناوین «برگزیدگان «جایزه سال» بنیاد البرز تقدیر شدند»، «شبکه قرآن و سازمان دارالقرآن الکریم بیانیه صادر کردند»، «مسئولان کشور، برنامه عدالت امام زمان(ع) را سرلوحه خود قرار دهند» و «آیا کسی می‌تواند خداوند را توصیف کند؟» منتشر کرده است.

انتهای پیام
captcha