تولید اولین نرم‌افزار «فرهنگ موضوعی تفاسیر شیعه و سنی در حوزه سلامت و بهداشت»
کد خبر: 3933437
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶

تولید اولین نرم‌افزار «فرهنگ موضوعی تفاسیر شیعه و سنی در حوزه سلامت و بهداشت»

رئیس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از تولید اولین نرم‌افزار «فرهنگ موضوعی تفاسیر شیعه و سنی در حوزه سلامت و بهداشت» خبر داد.

تولید اولین نرم‌افزار «فرهنگ موضوعی تفاسیر شیعه و سنی در حوزه سلامت و بهداشت»به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی عیسی‌زاده، گفت: اولین نرم‌افزار «فرهنگ موضوعی تفاسیر شیعه و سنی در حوزه سلامت و بهداشت» به همت پژوهشگران و اداره فناوری اطلاعات پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در حال تولید است.

وی افزود: یکی از راه‌کارهای رفع مهجوریت قرآن در مجامع علمی و تخصصی، فراهم کردن زمینه دسترسی سریع و آسان متخصصین به اطلاعات مورد نیاز قرآنی و تفسیری است و این نرم‌افزار هم در این راستا تولید شده است.

رئیس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی، پروژه فرهنگ موضوعی «تفاسیر» را با هدف دسترسی سریع به آرای 20 مفسر بزرگ شیعه و سنی، تدوین و به منظور دستیابی جامعه پزشکی جهان اسلام به اطلاعات تفسیری در حوزه بهداشت و سلامت، در قالب نرم‌افزار ویندوزی و موبایلی ارائه خواهد کرده است.

وی درباره نقش اینگونه پروژه‌ها در فراهم کردن زمینه وحدت میان پژوهشگران و اندیشمندان جهان اسلام، افزود: پژوهشگران از فرقه‌های گوناگون جهان اسلامی می‌تواند به راحتی در کمترین زمان به آرای مفسران مورد نظر خویش دسترسی پیدا کنند.

عیسی‌زاده اظهار کرد: این ویژگی سبب شده است تا این پروژه در نمایشگاه بین‌المللی قرآن مورد استقبال کم نظیر دانشمندان جهان اسلام قرار گیرد و تقاضای ترجمه آن را به زبان‌های زنده دنیا داشته باشند.

وی گفت: امیدواریم مسئولین دست اندرکار با حمایت‌های خویش ترجمه این اثر کم نظیر قرآنی وحدت‌آفرین را به زبان‌های عربی، اردو و انگلیسی در دستور کار قرار دهند.

رئیس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به رونمایی از این اثر در آینده نزدیک بیان کرد: این نرم‌افزار در آینده نزدیک با حضور مسئولین پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha