درخواست پارلمان عراق برای تسریع تحقیقات درباره جنایت فرودگاه بغداد
کد خبر: 3935217
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸

درخواست پارلمان عراق برای تسریع تحقیقات درباره جنایت فرودگاه بغداد

یک عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از نخست‌وزیر این کشور خواست تا نتایج تحقیقات ویژه پرونده ترور سردار سلیمان، ابومهدی المهندس و همرزمانشان را هر چه سریعتر تقدیم کمیته‌های پارلمانی کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المعلومه، «ایناس المکصوصی»، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق خواستار ارسال هر چه سریعتر نتایج تحقیقات درباره جنایت آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد شد.

وی تأکید که مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق باید هر چه سریعتر نتایج تحقیقات مربوط به پرونده ترور شهید سردار سلیمانی و المهندس و همرزمانشان را به کمیته‌های پارلمانی ارائه کند.

المکصوصی افزود: بر اساس آیین‌نامه پارلمان عراق، همه وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی باید نتایج تحقیقات را بدون نیاز به نام‌ ‌نگاری‌های رسمی تقدیم مجلس کنند.

وی تصریح کرد: دولت عراق وعده‌های مستمر خود در رابطه با اعلام نتایج جنایت در فرودگاه بغداد و کشف تحقیقات درباره عوامل قتل تظاهرات‌کنندگان و اخراج نیروهای آمریکایی از عراق و سایر تحقیقات را عملی نکرده است، این در حالی است که پرونده اخراج نیروهای آمریکایی یکی از مهم‌‌ترین پرونده‌هایی است که دولت الکاظمی بر مبنای آن تشکیل شده است.

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از دولت الکاظمی خواست تا نتایج تحقیقات را اعلام کند و در ارسال این نتایج مانند دولت‌های متوالی تعلل نکند.

انتهای پیام
captcha