تهیه نسخه اینترنتی خطبه جمعه در اندونزی
کد خبر: 3937316
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰

تهیه نسخه اینترنتی خطبه جمعه در اندونزی

وزارت دین اندونزی برای مقابله با رادیکالیسم و نشر میانه‌روی دینی اقدام به تهیه نسخه اینترنتی خطبه جمعه برای ایراد این خطبه‌ها در مراسم نماز جمعه کرده است.

به گزارش ایکنا از اندونزی؛ مطالب خطبه جمعه به یکی از نگرانی‌های وزارت دین اندونزی در میان تهدید رادیکالیسم و تجزیه با استفاده از مسائل مذهبی تبدیل شده است.

در سیاست‌ها و برنامه‌های استراتژیک اداره کل ارشاد اسلامی وزارت دین 2020 تا 2024، این دستگاه بر اهمیت ارائه خطبه‌های جمعه آگاهی‌بخشانه و به دور از تحریک تأکید دارد. جلسه هماهنگی مربوط به این سیاست‌ها و برنامه‌های استراتژیک در قالب یک وبینار برگزار شد که بیش از هزار مقام وزارت دین در سراسر اندونزی در آن شرکت کردند.

قمرالدین امین، مدیرکل ارشاد اسلامی وزارت دین اندونزی در این باره اظهار کرد: ما به مطالبی از خطبه جمعه نیاز داریم که پاسخگوی نیازهای جامعه و مربوط به زمان باشد. وزارت دین سواد دیجیتال را فراهم می‌کند تا شخصیت‌ها و رهبران دینی در این زمینه تقویت شوند و جامعه نیز به آن دسترسی داشته باشند.

وی افزود: تاکنون، وزارت دین نسخه‌های رایگان خطبه جمعه، از جمله متن ویژه‎ای که باید به نسل جدید به عنوان بخشی مهم از ساختار اجتماعی فعلی منتقل شود، به صورت اینترنتی تهیه کرده است و مطالب مربوط به خطبه جمعه را می‎توان از طریق صفحه  اینترنتی «http://simbi.kemenag.go.id/» بارگیری کرد.

قمرالدین امین با بیان اینکه این لینک برای عموم مردم به صورت رایگان در دسترس است، افزود: ثبات زندگی مذهبی در اندونزی را نمی‌توان از راهنمایی و ارشاد جامعه اسلامی با اجرای سیاست اعتدال دینی جدا کرد و بخشی از برنامه‌های اصلی وزارت دین به این مسئله اختصاص یافته است.

انتهای پیام
captcha