رئیس کل مجلس العلماء اندونزی منصوب شد
کد خبر: 3938396
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹

رئیس کل مجلس العلماء اندونزی منصوب شد

«کیایی حاجی مفتاح الاخیار» که پیش از این در سازمان‌های زیادی در اندونزی سابقه فعالیت داشته است، به عنوان رئیس کل مجلس العلماء اندونزی منصوب شد.

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی، کیایی حاجی مفتاح الاخیار نه تنها در علوم دینی ماهر است، بلکه اخلاق نیک را همیشه در اولویت خود قرار داه است و یکی از امتیازات او به شمار می‌رود. از نظر علم و دانش نیز از سوی علمای زمان خود شناخته شده است.

وی روز شنبه، هشتم آذرماه به سمت رئیس کل مجلس العلماء اندونزی  منصوب شد و رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی در پیامی این انتصاب را به او تبریک گفت.

ساده زیستی، دانش و عمل به آن، به خصوص هنگام ورود به سازمانی به بزرگی مجلس العلما، نام او را در رده مسئولان با اخلاق در اندونزی قرار داده است.

کیایی مفتاح، سرپرست مدرسه دینی شبانه‌روزی یا حوزه مفتاح السنه در شهر سورابایاست. وی فرزند عبدالغنی، سرپرست حوزه تحسین الاخلاق است و در سال 1953 به عنوان نهمین فرزند از 13 خواهر و برادر به دنیا آمد.

وی ریاست شورای شعبه نهضت العلما شهر سورابایا از 2000 تا 2005، ریاست شورای منطقه نهضت العلما استان جاوه شرقی 2007 تا 2013 و 2013 تا 2018، معاون رئیس کل نهضت العلماء 2015 تا 2020 و قائم مقامی رئیس نهضت العلماء 2018 تا 2020 را در کارنامه دارد.

کیایی حاجی مفتاح الاخیار در حوزه‌های علمیه معروف اندونزی مانند تامباک بِراس، سیدوگیری (جاوه شرقی)، حوزه لاسِم و جاوه مرکزی تحصیل كرده است و پیش از این در مجلس علمی سید محمد بن علوی المكی مالكی در شهر مالانگ شرکت داشت.

انتهای پیام
captcha