صهیونیست‌ها در زمان مناسب پاسخ لازم را دریافت می‌کنند / جنگ روانی دشمن برای تحریک احساسات
کد خبر: 3937886
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۶
محمدجواد جمالی نوبندگانی:

صهیونیست‌ها در زمان مناسب پاسخ لازم را دریافت می‌کنند / جنگ روانی دشمن برای تحریک احساسات

نایب رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه شهادت فخری‌زاده برای ما و صهیونیست‌ها انتهای کار نیست، گفت: آنها قطعاً در زمان مناسب پاسخ این اقدام جنایتکارانه را دریافت می‌کنند، اما نباید ایجاد توقع کرد و بر انتظاراتی که مد نظر مسئولان عالی امنیتی و سیاسی کشور نیست دامن زد و به اصطلاح در زمین دشمن بازی کرد.

محمدجواد جمالی نوبندگانی

محمدجواد جمالی نوبندگانی، نایب‌رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره اهداف صهیونیست‌ها از ترور شهید محسن فخری‌زاده گفت: رژیم صهیونیستی همواره از شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی بیشترین سوءاستفاده را می‌کند. در زمانی که داعش و سایر گروه‌های تروریستی مشکلات زیادی در منطقه ایجاد کرده بودند، آنها علیه لبنان، سوریه و فلسطین فعالیت نظامی کردند و اقداماتی را برای تغییر پایتخت به بیت‌المقدس و اشغال رسمی جولان در قالب طرح معامله قرن با هماهنگی ویژه با تیم ترامپ انجام دادند. به نظر می‌رسد ترور شهید فخری‌زاده در سالگرد ترور شهید شهریاری، اقدامی کاملاً هماهنگ با آمریکایی‌ها در انتهای دوره ریاست‌جمهوری ترامپ است، به ویژه که ترامپ خبر خبرنگار صهیونیست را در توئیت خود منتشر کرد.


بیشتر بخوانید:


جمالی نوبندگانی در خصوص جایگاه و شخصیت شهید فخری‌زاده گفت: ایشان دانشمندی بود که برای غنی‌سازی 20 درصدی زحمات زیادی کشید و در عین حال مقام رسمی کشور بود. مردم باید بدانند که این شهید برای دفاع از ایران و ارتقای علمی کشور در حوزه انرژی هسته‌ای مجاهدت‌ فراوانی کرد و در شرایط کرونا نیز برای سلامت مردم با تولید کیت تشخیص کرونا گام‌های بلندی برداشت. لذا رسانه‌ها باید بیش از پیش برای جوانان ما شخصیت این شهید را تبیین کنند تا بدانند این شخصیت تنها یک دانشمند نظامی نبود بلکه در سایر عرصه‌های علمی نیز زحمات زیادی کشید.

مسئولان با وحدت زمینه سوء استفاده دشمن را فراهم نکنند

نایب رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ابراز کرد: مردم به ویژه نسل جوان باید آگاه شوند که کشور با چه رژیم‌های خبیثی روبه‌روست که علاوه بر ترور فیزیکی، ترور شخصیتی و ترور فرهنگی را نیز به شدت دنبال می‌کنند. این نوع اتفاقات این پیام را می‌دهد که همه قوا و مسئولان کشور باید کنار هم باشند و به وحدت بیشتر دل ببندند تا اختلافات زمینه سوء استفاده دشمنان را فراهم نکند. اگر امنیت در کشور ما که در منطقه‌ای پرآشوب قرار دارد برقرار است، به خاطر شهیدانی مانند فخری‌زاده، شهریاری، تهرانی‌مقدم، حاج قاسم سلیمانی و سایر شهداست و بایستی مسئولان بیش از گذشته به اهمیت وحدت و امنیت ملی توجه کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: متأسفانه در چند ماه اخیر تنش‌ها و حاشیه‌سازی‌‌های زیادی بین قوا ایجاد شد که این رفتارها از بلوغ سیاسی به دور است و خواهش من از مجموعه مسئولان این است که در این وضعیت بر نقاط مشترک تکیه کنند و از بیان سخنانی که ملت را دلسرد و دشمن را امیدوار می‌کند بپرهیزند.

دانش هسته‌ای کشور وابسته به افراد نیست

وی تأکید کرد: البته شهادت شهید فخری‌زاده برای ما و صهیونیست‌ها انتهای کار نیست و آنها قطعاً در زمان مناسبی پاسخ این اقدام جنایتکارانه را دریافت می‌کنند. شهید فخری‌زاده شرایطی را فراهم کرده که امروز در فقدانش سایر جوانان ما در این مسیر به پیش می‌روند و دانش هسته‌ای و دفاعی ما وابسته به یک‌نفر نیست، همانطور که در بحث موشکی با شهادت شهید تهرانی مقدم، پیشرفت‌های موشکی نه تنها متوقف نشد بلکه سرعت بیشتری گرفت.

جمالی نوبندگانی درباره نوع واکنش جمهوری اسلامی ایران به این جنایت صهیونیست‌ها گفت: باید اجازه داد کسانی که در حوزه امنیت مسئولیت دارند اظهار نظر و تصمیم‌گیری کنند. چنین مسائلی در سطوح پایین قابل بحث و اجرا نیست. صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها همواره پس ‌از انجام چنین جنایاتی، جنگ روانی و تبلیغاتی راه می‌اندازند تا شاید به وسیله عوامل داخلی خودشان خیلی افراد را تحریک و از احساسات آنها سو‌‌ءاستفاده و در کشور چندگانگی و چندصدایی ایجاد کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان اظهار کرد: بلوغ سیاسی ایجاب می‌کند که هر کس جایگاه و حد اظهار نظر خود را بشناسد. چنین مسائلی باید در شورای عالی امنیت ملی بررسی شود و نباید ایجاد توقع کرد و بر انتظاراتی که مد نظر مسئولان عالی امنیتی و سیاسی کشور نیست دامن زد و در زمین دشمن بازی کرد. انتقام خون این شهید بزرگوار گرفته می‌شود اما اینکه کی، کجا و چگونه باشد مسئولانی دارد که حتماً در مورد آن تصمیم می‌گیرند.

گفت‌وگو از مهدی مخبری

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha