برپایی دوره‌های آموزش تخصصی قرآن را خواستاریم
کد خبر: 3940341
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
حوریه عقبایی:

برپایی دوره‌های آموزش تخصصی قرآن را خواستاریم

مسئول هیئت داوران بخش بانوان با اشاره به اینکه آقایان امکانات بهتر و بیشتری دارند، میزان تمرینشان بیشتر است، اما با این وجود بانوان در مسابقات در حد خودشان عالی بودند، گفت: از سازمان اوقاف تقاضا می‌کنم، دوره‌های آموزشی قرآن را برای داوران و در دیگر سطوح برگزار کند.

بانوان قرآنی با امکانات موجود در رقابت‌ها سطح بالایی دارندبه گزارش خبرنگار ایکنا، در حاشیه ششمین شب از چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن جمهوری اسلامی ایران، حوریه عقبایی، مسئول هیئت داوران بخش بانوان این دوره از مسابقات با اشاره به اینکه با شرایط کرونا، اگر سازمان اوقاف، مسابقات را برگزار نمی‌کرد، عملکردش زیر سوال نمی‌رفت، گفت: بهترین راه، همین طریقی بود که از سوی مرکز قرآنی اوقاف پیش گرفته شد و این هفته شاهد اجرای آن بودیم.

وی افزود: مسابقات امسال را با سال گذشته، چون در دو سطح مختلف بودند، نمی‌توان قیاس کرد. اوقاف، امسال برای مسابقات بانوان (18 تا 23 آبان 99) از شرایط ویدئوکنفرانس استفاده کرد. به جز یکی دو استان، مشکل خاصی نبود و مسابقات بانوان خوب برگزار شد. شرکت‌کنندگان هر استان در اداره اوقاف آن استان به نوبت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضور یافته و با داوران که در تهران مستقر بودند، ارتباط تصویری داشتند.

عقبایی اظهار کرد: راحت‌ترین کار این است که انسان کاری را انجام ندهد، اما اگر وقفه‌ای در کار بیفتد، باید برگشت و بسیاری از کارها را از ابتدا انجام داد. ‌با برپایی مرحله کشوری این دوره از مسابقات، خواستیم علاقه شرکت‌کنندگانی که یک سال تلاش کرده بودند تا در این رقابت‌ها باشند از بین نرود، همکاری استان‌ها نیز خیلی خوب بود.

مسئول هیئت داوران در بخش بانوان گفت: سال‌های گذشته شیوه‌نامه مسابقات را در اختیار شرکت‌کنندگان می‌گذاشتند، اما حجیم بود و شاید کامل مطالعه نمی‌کردند. همچنین یک ساعت فرصت اعتراض داشتند و اغلب این زمان را از دست می‌دادند، امسال وقتی کارنامه داده می‌شد برای شرکت‌کنندگان پیامک ارسال می‌شد و تا نیم ساعت فرصت اعتراض داشتند. داوران یک بار داوری و یک بار نیز به اعتراض‌ها رسیدگی می‌کردند.

عقبایی بیان کرد: سطح اجرای بانوان شرکت‌کننده می‌توانست، بالاتر باشد، ولی برخی چون گمان داشتن این رقابت‌ها امسال برگزار نمی‌شود، تمرین جدی نداشتند. آقایان، امکانات بهتر و بیشتری دارند، چون میزان تمرینشان بیشتر است و قدرت صدایشان با بانوان متفاوت است، اما بانوان در حد خودشان عالی بودند.

روش مجازی، جایگزین مسابقات حضوری نیست

وی اظهار کرد: روش مجازی برگزاری مسابقات روش خوبی است، ولی نمی‌تواند جایگزین روش حضوری شود. هدف مسابقات، ایجاد انس و الفت با قرآن است، در برگزاری غیر حضوری مسابقات، این اتفاق کمتر به وجود می‌آید.

مسئول هیئت داوران مسابقات قرآن بخش بانوان با بیان اینکه برای بانوان جلسات خانگی بسیار تأثیرگذار است، گفت: اگر مادر، قرآنی باشد، تمامی اعضای خانواده قرآنی هستند، چون مادر، محور است. همه نهادها باید دست‌اندرکار این قضیه باشند. اوقاف از هر قشری برای مسابقات قرآن دعوت می‌کند و این باعث شده که این مسابقات، برند باشد و می‌تواند مؤثرتر از بقیه عمل کند.

عقبایی بیان کرد: امسال از داوران جدید در کنار داوران پیشکسوت استفاده شد که متخصص، با اخلاق و از نظر علمی و سطح سواد در حد عالی بودند. در کل ۱۸ داور و در بعضی از رشته‌ها سه داور و در برخی از رشته‌ها، دو داور داشتیم.

عقبایی در پایان تأکید کرد: از سازمان اوقاف درخواست دارم تا دوره‌های آموزش تخصصی قرآن را برای داوران و در دیگر سطوح برگزار کند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha