ادعای صهیونیست‌ها درباره ادامه عادی‌سازی روابط با کشورهای جدید
کد خبر: 3940815
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰

ادعای صهیونیست‌ها درباره ادامه عادی‌سازی روابط با کشورهای جدید

یک نهاد اسرائیلی مدعی شد که پس از امارات، بحرین، سودان و مراکش، به زودی کشورهای دیگری با این رژیم روابط دیپلماتیک برقرار می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیاالیوم، شرکت رادیو تلویزیون دولتی رژیم صهیونیستی (کان) اعلام کرد که به‌زودی دو کشور عربی دیگر به روند عادی‌سازی روابط خود با این رژیم خواهند پیوست. این سازمان امروز (یکشنبه) اعلام کرد: این باور در بین مقامات در اسرائیل وجود دارد که سلطان‌نشین عمان کشور بعدی است که پس از مراکش روابط دیپلماتیک با اسرائیل برقرار خواهد کرد.
 
این سازمان همچنین مدعی شده است که عربستان سعودی ترجیح می‌دهد قبل از انتقال قدرت در کاخ سفید به صفوف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بپیوندد. 
 
این سازمان به نقل از مجامع سیاسی اسرائیلی گفت: با وجود نارضایتی ریاض از درز خبر دیدار سه هفته پیش محمد بن سلمان و بنیامین نتانیاهو در شهر نیوم عربستان، سعودی‌ها مایلند کشورهای دیگر در عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل از آنها پیشی بگیرند.
 
علاوه بر این، یک مقام ارشد اسرائیلی در بیت‌المقدس مدعی شد که تماس با دیگر کشورهای مسلمان برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل در جریان است.
 
وی اعلام کرد مهمترین این کشورها پاکستان و اندونزی است. بنابر این ادعا، کشورهای نیجر، مالی، جیبوتی، موریتانی، کومور، برونئی، بنگلادش و جمهوری مالدیو نیز در حال مذاکره برای عادی‌سازی روابط خود با این رژیم هستند.
 
فلسطینی‌ها و آزادی‌خواهان جهان، عادی‌سازی روابط چند کشور با رژیم صهیونیستی را محکوم و آن را باعث تشویق خوی اشغالگری و خشونت این رژیم علیه مردم فلسطین اعلام کردند. 
انتهای پیام
captcha