پای اقلیت مسلمان روهینگیا به برنامه کودک آمریکایی باز شد
کد خبر: 3941882
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵

پای اقلیت مسلمان روهینگیا به برنامه کودک آمریکایی باز شد

مجموعه تلویزیونی آمریکایی «سِسِمی استریت» قصد دارد که برای حمایت از اقلیت مسلمان روهینگیا، دو عروسک را به نمایندگی از این اقلیت به برنامه‌های خود اضافه کند.

به گزارش ایکنا به نقل از WSGW، برنامه عروسکی تلویزیونی سِسِمی استریت (Sesame Street) عروسک دوقلوهایی را به نام‌های نور و عزیز به نمایندگی از کودکان مسلمان اردوگاه روهینگیا در بنگلادش تهیه کرده و قرار است در آیتم‌های این برنامه تلویزیونی حضور یابند.

شری وستین(Sherrie Westin)، از دست‌اندرکاران این برنامه تلویزیونی، در بیانیه‌ای گفت: برای بیشتر کودکان روهینگیایی، نور و عزیز اولین شخصیت‌هایی هستند که به نمایندگی از آنها در رسانه‌ها خلق شده‌اند.

نور دختر 6 ساله روهینگیایی، در اردوگاه پناهندگان به همراه برادر دوقلوی خود، عزیز، بزرگ شده است. هر دو آنها علاقه زیادی به یادگیری دارند، اما ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند سؤال کردن و تخیل دارند که آنها را از هم متمایز می‌کند. نور و عزیز مانند دیگر کودکان پناهنده در این اردوگاه برای حمایت شدن، خندیدن و یافتن راه‌های جدید برای بازی به خانواده و یکدیگر متکی هستند.

سِسِمی استریت (Sesame Street‎) یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی برای کودکان و دارای محتوای آموزشی و استفاده از عروسک‌های مختلف، نمایش  انیمیشن، فیلم‌های کوتاه، طنز و اشارات فرهنگی است.

این سریال که نخستین‌بار در سال ۱۹۶۹ پخش شد با گذشت نزدیک به نیم‌قرن هنوز از برخی شبکه‌ها پخش می‌شود و نقدهای مثبتی درباره آن بیان شده و بینندگان زیادی را به خود جلب کرده‌ است. از اوایل سال ۲۰۱۶ این مجموعه به شبکه پولی HBO منتقل شد.

انتهای پیام
captcha