زمینه‌های تعاملات علمی مشترک بین دانشگاه قم و عراق بررسی شد
کد خبر: 3945137
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲

زمینه‌های تعاملات علمی مشترک بین دانشگاه قم و عراق بررسی شد

در دیدار رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران و مسئولین دانشگاه قم، مسائل دانشجویان عراقی حاضر در دانشگاه قم بررسی و زمینه‌های تعاملات علمی بیشتر بررسی شد.

زمینه‌های تعاملات علمی مشترک بین دانشگاه قم و عراق بررسی شدبه گزارش ایکنا از قم به نقل از واحد خبر روابط عمومی دانشگاه قم، صبح امروز شنبه ۱۳ دی ماه دکتر امجد حمید المظفر رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران با حضور در دانشگاه قم، با رئیس و معاونین دانشگاه قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین دیرباز رئیس دانشگاه قم ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، ابراز امیدواری کرد که ملت‌های ایران و عراق ادامه دهنده راه این شهدای سعید باشند.

وی با بیان اینکه مسئولین دانشگاه قم در رابطه با حضور و تحصیل دانشجویان غیرایرانی با صداقت و درایت عمل می‌کنند لذا با فضل الهی امور در این حوزه با کیفیت مناسب ارائه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با اشاره به استفاده علمای ایرانی از افکار و آراء شهید صدر به قرابت‌های دو کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به قرابت‌های فرهنگی، دینی و مذهبی میان ایران و کشور دوست و همسایه عراق، ارتباطات بیشتر، ما را در گام برداشتن به سوی اهداف مشترک در حوزه جهان اسلام یاری خواهد کرد.

ریئس دانشگاه قم اظهار کرد: تمام تلاش در جهت تسهیل و تسریع امور امور دانشجویان غیر ایرانی بویژه دانشجویان عراقی مصروف و هدف تقویت و رشد ارتباطات و تعاملات در جهت بهره‌‌برداری از ظرفیت‌های علمی طرفین دنبال می‌شود.

در ادامه این جلسه دکتر باقری ثالث معاون دانشجویی، دکتر قاسمی معاون آموزشی و رییس گروه روابط بین‌الملل نیز به بیان مطالبی در خصوص روابط موجود و نیز فضاهای موجود جهت گسترش و توسعه روابط بیان کردند.

از جمله موارد مطروحه می‌توان به برگزاری جلسات در بالاترین سطوح مسئولیتی دانشگاه جهت رسیدگی و تسهیل امور دانشجویان غیر ایرانی، برگزاری دوره‌های زبان عربی برای اساتید دانشگاه، پرهیز از کمیت‌گرای در جذب دانشجویان غیر ایرانی توجه به کیفیت علمی و ارائه ظرفیت های علمی دانشگاه قم به کشورهای همسایه، اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha