نقش سردار سلیمانی در حمایت از بنیان خانواده در برابر هجمه تکفیری‌ها
کد خبر: 3946432
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶
معاون آکادمی عالی نظامی سوریه تبیین کرد:

نقش سردار سلیمانی در حمایت از بنیان خانواده در برابر هجمه تکفیری‌ها

محمد عباس محمد، معاون آکادمی عالی نظامی در سوریه تصریح کرد: سردار سلیمانی تلاش زیادی برای حمایت از بافت اجتماعی و بنیان خانواده در برابر هجمه تکفیری‌های داعشی و صهیونیسم بین‌المللی در سوریه انجام داد.

نقش سردار سلیمانی در حمایت از بنیان خانواده در برابر هجمه تکفیری‌ها

به گزارش ایکنا؛ «محمد عباس محمد»، معاون آکادمی عالی نظامی در سوریه عصر امروز، ۱۹ دی‌ماه، پژوهشی با عنوان «نقش شهید سلیمانی در برقراری امینت خانواده در خاورمیانه» در وبینار بین‌المللی «امنیت زنان و خانواده در خاورمیانه با تأکید بر نقش شهید سلیمانی وشهید ابومهدی المهندس» که به همت پژوهشکده زنان دانشگاه «الزهراء» تهران و با همکاری دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد، ارائه داد.

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به برخورداری ملت‌های منطقه خاورمیانه از یک تنوع فرهنگی فوق‌العاده که موجب غنای فرهنگی و اجتماعی شده است، گفت: این تنوع فرهنگی یک امتیازاست، اما رژیم صهیونیستی که یک وصله ناچسب در منطقه است سال‌هاست که تلاش کرده است از این تنوع فرهنگی اجتماعی سوءاستفاده کند و از طریق آن قدرت و ظرفیت‌های اقتصادی منطقه را هدر دهد و روابط اجتماعی میان اقوام مختلف را تخریب و بافت اجتماعی ملت‌ها را نابود کند.

این کارشناس نظامی سوری با اشاره به تلاش اسرائیل و صهیونیسم جهانی برای نفوذ در منطقه گفت: آنها می‌خواهند ریشه‌ها و اصول و باورهای مردم منطقه را شناسایی کنند و با کشف اختلافات و تناقضات، شکاف عمیقی در این بافت ایجاد کرده و آن را به جنگ داخلی منجر کنند.

محمد تصریح کرد: صهیونیسم با سوءاستفاده از وجود برخی افراط‌گرایی‌ها در منطقه، نادانی، فقر و محرومیت گروه‌هایی در جوامع کشورهای اسلامی در سایه حکومت‌های غیرشایسته، نامناسب و ضعیفی که در منطقه گماشته شده، ارزش‌های اخلاقی را از بین برده و تلاش می‌کند که روی بافت اجتماعی این جوامع تأثیر داشته باشد و دین رو بی‌اعتبار کند.

وی افزود: اسرائیل و صهیونیسم جهانی با کمک به داعشی‌ها سعی در نابودکردن اقتدار و حاکمیت مستقل کشورها را داشتند، کینه‌توزی را تحریک کردند و  از دیپلماسی رسانه و فضای مجازی هم استفاده کردند و بر اساس آن درگیری‌ها در منطقه ایجاد کردند.

این نظامی سوری گفت: بزهکار کردن افراد در جوامع منطقه در سرلوحه اقدامات اسرائیل و صهیونیسم بین‌المللی بوده است.آنها تلاش کردند که وابستگی افراد به خانواده و پایبندی به قانون را از بین ببرند، ارزش‌ها را زیر سؤال بردند. جایگاه خانواده را زیر سوال ببرند. ارتباطات میان فرد و جامعه را از بین بردند و نظام خانه و خانواده را از هم بپاشند و آن را بر اساس نقشه خود بازسازی کنند.

وی افزود: در همین راستا اسرائیل و مزدوران داعشی آن خانواده‌ها را با جنگ، کشتار و تهدید آواره کردند و موجب دورکردن خانواده از محیط طبیعی خود به سمت محیط ظلمانی داعشی شدند.

محمد عباس محمد گفت: صهیونیسم بین‌الملل با کمک داعش تلاش داشت نمونه‌ای از جامعه به ظاهر اسلامی متوحش و سرتا پا جنایت درست کند تا خانواده‌ها را به آن سمت ببرد و همه این مسائل موجب خسته‌شدن منطقه و ناامیدی مطلق از ایستادگی در برابر همچین نقشه‌هایی شده بود.

معاون آکادمی عالی نظامی سوریه با اشاره به نقش شهید سلیمانی به عنوان یک الگوی والایی در حمایت از خانواده‌های رنج دیده از دست تروریسم و تکفیری‌ها، گفت: سلیمانی وقتی که وفاداری خود را به خانواده‌اش نشان داده است، این مقدمه‌ای برای وفاداری بزرگ‌تر ایشان به خانواده بزرگ بشری بود.

او با اشاره به احترامی که سردار سلیمانی  برای سروری خانواده و مرکزیت خانواده در عراق و سوریه داشتند، گفت: شهید سلیمانی توجه زیادی به روند رسیدگی به  خانواده‌هایی را داشت که در اثر حمله داعش و تکفیری‌ها مجبور به ترک خانه و کاشانه خود داشته و در اردوگاه‌ها به سر می‌بردند و از همین رو سعی می‌کرد در تامین حداقل مایحتاج آنها کمک کند و حتی برای بازگشت آنها به خانه‌هایشان با آزادسازی سرزمین‌هایی که در چنگ داعش بود، تلاش می‌کرد.

محمد عباس محمد با اشاره به نقش شهید سلیمانی در مقابله قاچاق اعضای بدن، به بردگی کشیدن زنان و سرباز گیری از کودکان در شرایط جنگ عراق و سوریه گفت:  نوع تفقدی هم که او نسبت به سربازانشان داشتند، بی‌نظیر بود. با آنها پدرانه و با تواضع برخورد می کردند و در طول جنگ از خانواده هایشان سرکشی می‌کردند و در کنار سربازانشان در خطوط مقدم جنگ حضور داشتند و هر گاه پیروز می‌شدند شادی پیروزی را با سربازانشان تقسیم می‌کردند.

وی با اشاره به ویژگی‌های روحی، انسانی و تربیتی سردار سلیمانی گفت: او تلاش می‌کرد فرماندهان زیر دست او نیز افراد لایقی شوند و کمالات انسانی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

محمد همچنین به سردار سلیمانی در نشستن روی زمین هنگام صحبت با سربازانش و همچنین نگاه او به سمت افق و آسمان و نه مخاطبی که جلویش نشسته است، گفت: با این حال، شهید سلیمانی در مقابل دشمن به هچ عنوان اجازه نمی‌دادند کسانی را که به مردم و مقاومت آسیب زده‌اند، سرکوب نشوند  و به خاطر همین مبارزه با ظلم در جهان استراتژی داشتند و در برابر آمریکا که ژاندارم منطقه و جهان است ابیستادند، زیرا استراتژی سردار این است که  کشورهای منطقه و ملت‌های مستضعف را آماده ایستادگی در برابر استکبار قراردهد.

وی با بیان اینکه شخصیت چه گوارا با وجود اینکه یک شخصیت انقلابی برجسته در جریان انقلاب کوبا بوده است با سردار سلیمانی قابل مقایسه نیست، گفت: شهید سلیمانی در شرایط بسیار سختی جنگید. میدان جنگ را ترک نکرد. علنا در برابر آمریکا ایستاد و گفت که آماده شهادت است و به سمت شهادت رفت.

وی در پایان تصریح کرد: سردار ما استراتژیست بود. مسیر را به سمت آزادی مشخص کرد.او چهره‌ای بود که منطقه را نورانی کرد و مسیر انقلاب را برای همگان آشکار کرد، انقلابی که برای همه ملت‌ها می تواند الگو باشد، کسانی که می‌خواهند راه شهید امتداد پیدا کند و نامش سرزنده باشد، کسی که توانست امنیت خانواده را تامین کند.

عرفان شهید سلیمانی در مقابله با ایدئولوژی داعش

«وائل محمد آل امام»، پژوهشگر برجسته سوری و مجری پروژه زنان در صندوق توسعه سازمان ملل متحد نیز با ارائه پژوهشی با عنوان «عرفان شهید سلیمانی در مقابله با ایدئولوژی داعش» در این وبینار بین‌المللی گفت: مهم‌ترین خصیصه سردار سلیمانی در مقام یک فرمانده درجه اول نظامی در میدان نبرد با تروریسم در سوریه و عراق را پایبندی به قوانین بین‌المللی مربوط به جنگ دانست و گفت: مین‌گذاری در مناطق غیرنظامی، استفاده از سلاح‌های خوشه‌ای و هر گونه دیگر از سلاح‌های ممنوعه و مستولی شدن اجباری بر خانه‌های غیرنظامیان از جمله مواردی است که ما از سوی رژیم صهیونیستی می‌بینیم، اما جبهه مقاومت هرگز مرتکب این جرایم جنگی و تخلفات نشده است.

او درباره برخی اتهام‌زنی‌ها به ایران مبنی بر تلاش برای مصادره کردن انقلاب اسلامی به کشورهای منطقه نیز گفت: کار ایران حمایت از مستضعفان جهان است و این مهم در ماده 152 قانون اساسی ایران مورد تایید و تاکید است.

این پژوهشگر سوری همچنین تاکید کرد که کار برخی رسانه‌ها در ایجاد ایران‌هراسی هم تحریک به طائفه‌گری و ایجاد فتنه مذهبی است.

آل امام گفت: ما می‌بینیم که گروه‌های تکفیری هم نظیر جبهه مقاومت ادعای ایستادن در برابر طاغوت می‌کنند، گفت: دولت سوریه و قاسم سلیمانی از یک طرف و تکفیری‌ها و تروریست‌ها از طرف دیگر هر کدام بر مقاصدخود تاکید داشتند، اما می‌بینیم دولت اسد هم مثل هر دولت عاقل دیگر نمی‌خواهد ملتش را نادیده بگیرد و فرقه‌گرایی را رواج دهد و بافت تنوع قومی مذهبی کشورش را نادیده بگیرد، اما تروریست‌ها دیگری را نادیده می‌گیرند.

این پژوهشگر سوری با اشاره به نگاه انسانی سلیمانی حتی به دشمنان تروریستی مقاومت، گفت: سلیمانی تاکید داشت تا می‌توانید، حتی تروریست‌ها را نکشید، خرابی به بار نیاورید و مردم را به خانه‌هایشان بازگردانید، زیرا خوی شهید مبارزه با تروریسم و نه خونریزی بود.
انتهای پیام
captcha