کد خبر: 3947109
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷

ابتلای ۱۶۳۹۵۰ نفر به کرونا در استان فارس تاکنون

ابتلای ۱۶۳۹۵۰ نفر به کرونا در استان فارس تاکنون طبق اعلام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز از ابتدای شیوع كرونا تاكنون 163 هزار و 950 نفر از مردم استان فارس به كرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز، امروز، 22 دی‌ماه در استودیو سلامت استان فارس به تشریح آخرین وضعیت شیوع كرونا در این استان پرداخت و گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در استان فارس، بیش از ۵۷۳ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت‌دار به شیوه‌های تست PCR و تست سریع تهیه شده است که از این تعداد، ۱۶۳ هزار و ۹۵۰ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی افزود: هم‌اکنون ۴۶۸ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۸۹ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

همتی همچنین به آمار فوتی‌های كرونا اشاره كرد و گفت: متأسفانه سه هم‌استانی در روز گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند و با افزوده شدن موارد جدید، تاکنون آمار جان‌باختگان کرونا ویروس در فارس به سه هزار و ۷۱ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز همچنین مجموع بهبودیافتگان این بیماری را که از ابتدای شیوع تاکنون از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند، ۱۵۹ هزار و ۳۰۴ نفر اعلام کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: پایین‌ترین آمار جان‌باختگان در طول موج سوم بیماری کووید ۱۹ در روز جاری بوده و همچنین کمترین میزان بستری در بیمارستان‌ها در طول دوران کرونا نیز امروز بوده است كه این مسئله نتیجه همكاری شهروندان و تلاش شبانه‌روزی مدافعان سلامت است.

انتهای پیام
captcha